Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 3,000)
  • pihkatappi pihkatappi

    Alkuperäinen innovaatio on kuitenkin vakionopeudensäädin. Tokihan sitä pitää kehittää edelleen, paras kehitys olisi tietysti se että noita käytettäisiin enempi, jolloin liikenteestä tulisi ennakoitavampi ja turvallisempi. Ilahduttava huomata että nuoret ihmiset käyttävät vakionopeudensäädintä, no eihän se ihme ole, kulutus pienenee ja ajaminen muuttuu astetta mielekkäämmäksi. Nuorilla ei myöskään ole sitä kokemuksen tuomaa taakkaa, tässä minä hallitsen autoni ja tiedän miten asiat hoituu parhaiten, kun olen jo ajanut viisi miljoonaa kilometriä ilman sakkoja ja kolareita. No joo, toki on eri asia se että ikääntyminen tuo hidastumista ja sitä kautta pitää ottaa varovammin, mutta eikös tuo vakkari tuo helpotusta siihenkin, laittaa turvallisen nopeuden kiesiin napista ja körröttelee ylpeästi ja turvallisesti minimi kulutuksella keskittyen vain liikenteeseen ja tienpintaan. Ei pidä ajatella että on liikenteen jarruna ja kiihdytellä välillä, fiksumpi on ajaa tasaisesti hiljempaa. Omaa nopeutta ei pidä myöskään säätää niiden mukaan jotka ajavat sinun takana, sehän on sinun osaltasi kilvan ajoa. Muuten nykyisin napsahtaa sakot, jos nostat nopeuttasi toisen ohittaessa, minusta erittäin onnistunut turvallisuuteen suuntaava lakimuutos.

    pihkatappi pihkatappi

    Vakionopeuden säädin on minusta erinomainen laite. Mitkään sen jälken tiedossani käytössä olevat innovaatiot eivät ole tuonneet vastaavaa helpotusta ajamiseen. Jos ihmiset käyttäisivät noita säätimiä, olisi helppo miettiä kannattaako ohittaa, vai säätää oma nopeus edellä menevän mukaan. Nyt kun noita ei käytetä ja tavalliset autilijat ajelevat 75 – 85 km/h vauhdilla, eli epätasaisesti mitensattuu ja myös näinollen epätaloudellisesti, on viisain ohittaa kaikki peräedellä vastaantulevat. Tuossa monesti sitten tulee huomattua että se ohitettu kiihdyttää vauhdin ensin jopa yli 90 km/h nopeuteen ohitustilanteessa ja sitten ehkä viiden minuutin kuluttua jättää takapuskurissa roikkumisen. Eli autoilun yksi vaarallisimmista vaiheista, ohitustilanne tehdään näiden ohitettavien toimesta entistä vaarallisemmaksi. Me jotka ajamme isolla tiellä aina vakionopeudensäätimellä, olemme turvallisia ohitettavia, muutaman napsun voi tietysti vielä hetkeksi nopeutta alentaa toisen ohitusta helpottaakseen. Ei mulla muuta, tai no katsokaa peiliin, kuka tunti piston sydämessä, sieltä se idiootti löytyy.

    pihkatappi pihkatappi

    Voisihan se olla niinkin, että välittäjä kertoisi tietylle kaverille sen mieluisan tilan korkeimman tarjouksen ja jos on tällainen mahdollista niin varmasti näin myös joskus tapahtuu. Minusta MHY:n metsätilat.fi on nykyisin reilu systeemi, kaikki tarjoukset tarkistetaan ymmärtääkseni määräpäivänä ja paras tarjous voittaa. Ja tärkeänä näen myös sen että tiedot ovat netissä karttoineen ja melko hyvin paikkansa pitävine kuviotietoineen. Voi jo miettiä tuolta pohjalta, että kannattaako käydä edes katsomassa. En ole enää muita markkinoita käyttänyt, hieman turhauttaa kysyä tietojen perään, jotka eivät pidä paikkaansa ja ajella palstalle sekä mittailla puustoja tunteja ja vaatia lopulta joka paperi ja tieto kauppakirjaa varten erikseen. Tietysti jollain seudulla on muitakin erinomaisia välittäjiä.

    Huutokaupat.com tyylinen kauppa voisi tuoda lisää hintaa metsätilalle, mutta ainakaan minä en sitten enää ostajana osallistu. Ko. sivuston hinnat kilpaillaan jollain muilla kriteereillä kuin puuntuotantokyvyllä. Vähän niinkuin huutokauppakeisarin kahvipannut, sitä paremmalta se tuntuu, mitä enempi siitä on maksanut. Tietysti kuumentuneilla markkinoilla tällainen hysteria ihan ymmärrettävää, tulee mieleen Amsterdamin tulppaanisipuli kauppa.

    pihkatappi pihkatappi

    Goofy ainakin kirjoitti varsin selkeästi asiat. Ja esim tuossa 40000 euron auton kanssa pitää huomata että poisto, kuten kaikki kulut jaetaan ko. auton koko vuoden ajetuilla kilometreillä ja siitä saatua hintaa käytetään sitten kilometrikorvauksen taksana. Eli jos ajat yhteensä 20000 km ja polttoainekulut on 2000 euroa ja se poisto 10000, on todellinen kilometrikustannus uuden autosi kanssa 60 senttiä. Ja jos metsätalouden ajoja on 10000 km, on vähennysoikeus 6000 euroa. Tulevina vuosina taksa tietysti pienenee selkeästi.

    pihkatappi pihkatappi

    Goofyn esimerkin mukaan lasketaan vain kilometrikorvaus autolle. Se on siis kilometrikorvaus, todellisten kulujen mukaan. Ei mitään tekemistä sen kanssa että auto olisi metsätalouden kalustoa. Auton poistot tehdään vain laskelmaan, jotta saadaan se todellinen km korvaus, ei veroilmoitukseen merkitä poistona. Minullakin oli toissa vuonna noin 80% auton käytöstä metsätalouden ajoja, mutta en ajatellutkaan että alkaisin vääntämään verottajan kanssa autoa metsätalouden osaksi poistoineen jne. Tuon Goofyn mallin mukaan teen kyllä jatkossa auton km korvauksen.

    pihkatappi pihkatappi

    Goofylle suurkiitos. Ihan selvä asia ja vaikka on polttoainekulut alhaiset, niin kyllä ne auton oikeat kilometrikulut nousee renkaidenvaihtoineen ja huoltoineen sekä pääoman poistoineen 40 sentin kantturoihin. Sen kun kertoo vuotuisilla metsätalouden kilometreillä niin on verottajalla taas asiaa, mutta onpahan laskettu justiinsa.

    pihkatappi pihkatappi

    Tuohon kun vielä lisää ne vielä 90-luvullakin myydyt hankintatukit, joista kaikista ei läpisahaten varmaan olisi saanut yhtä kakkosnelosta ja mitattiin sitten pinosta ja rahat sai tuon mitan perusteella. Onhan tuo aika harmaata kauppa ollut. Vai onko se reilua, että on selvät kriteerit minkä mukaan tavarat mitataan ja hinnoitellaan ja sitten myyjä tekeekin kaikki mahdolliset vedätykset, kuitupinoissa kivet sisällä ja tukkikasassa kaikki läpimitan mukaan katkottuna vikaiset ja mutkaiset kasan sisällä. Osaltaan isäntien röyhkeys on ajanut nykyisiin toimintamalleihin. Olen ollut mittaamassa ostajanakin tukkikasoja ja valitettavasti törkeitä huijauksiahan nuo joittenkin puukasat ovat olleet. Eihän se sen kummempaa ole, jos toinen osapuoli välillä tekee vastaavia vedätyksiä, rahastahan siinä vain kyse on.

    pihkatappi pihkatappi

    Ei ole munataloa tullut hankittua, mutta yhdellä palstalla mulla on ilotalo. Ja se oli 18 vuotta sitten kevättalvella, kun opettajapariskunta hiihti järven yli meidän puolelle, kun oltiin isän kanssa laittamassa mökkiin peltikattoa. Mies opettaja mainitsi että käyvät eri vuodenaikoihin meidän rannassa olevalla kivellä, jonka päällä on hyvä leiriintyä retkellä. Sanoivat että he ovat ristineet kiven ilokiveksi. Kansankynttilöiden puheliaisuudesta innustuneena totesin, että sehän sattui somasti, kun meillä on tässä tekeillä ilotalo.

    pihkatappi pihkatappi

    Vähän samaa mieltä korvausvaatimusten kanssa yleensä. Entisellä kotiseudulla vaan on yksi ostomies, joka oikaisee joka asiassa ja konekuskitkin kiroavat, kun on muka sopinut asiat vaikka ei ole sopinut mitään. Jos tällainen käytäntö tulee maantavaaksi, niin eihän siinä ole järjen hiventä ja siksi ehkä viisain aina olla yhteydessä ja moittia tapahtunut luvaton ajo tai varastointi.

    pihkatappi pihkatappi

    Kyllä reilu kymmenkunta vuotta sitten korvasivat, kun kone oli vahingossa avannut uran minun puolelle, toki oli kuitupuitakin kaadettu. Sitten oli toinen tapaus, missä kysyivät luvan, kaatoivat puut uralta, osa tukkipuita ja mitään ei kuulunut korvaukseksi. Mutta ota yhteys sinne ostomieheen, voi tietysti olla änkyrä, joka lupaa korvaauksen eikä mitään kuulu, niinkuin minulla muutama vuosi sitten puiden varastoimisesta ilman lupaa lupasi kun soitin perään. Ainakin se sinun kannalta hyvä, että et ole ainut joka ihmettelee näitä villejä käytäntöjä.

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 3,000)