Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 2,994)
  • pihkatappi pihkatappi

Aivan käsittämätöntä viranomaistoimintaa. Juurikääpähän saastuttaa maaperän pitkäksi aikaa ja uusi kuusi sukupolvi takaa että juurikääpä sekä lahottaa tyvitukit että juurikääpä säilyy edelleen maaperässä. Eikö tuollaisesta Metsäkeskuksen lausunnosta pitisi saada kirjallinen versio ja viedä johonkin hallinto-oikeuteen, kun tieto on jo ihan tavan metsänomistajillakin että yli 5 sentin kannot pitää suojata tai sitten tehdä työ talvella.

pihkatappi pihkatappi

Jep, jatkuvakasvatus tai yläharvennus, jotka ovat olleet käytössä jo aika kauan aiheuttavat heti kauhean rutinan.

pihkatappi pihkatappi

http://www.ym.fi/fi-fi/ajankohtaista/suomeen_jattipotti_eusta_lahes_20_miljoo(37193)

Sisävesien kunnostus hanke. Frshabit hanke ja LIFE rahoitus. Isojoki taitaa olla lähin hankkeeseen kuuluva kohde. Saa nähdä minkälaista uutta ohjeistusta kunnostusojituksiin tuo tullessaan, onneksi ei omia metsiä hankealueiden vaikutuspiirissä.

pihkatappi pihkatappi

Suomen salpietarissa on booria vain 0,02%, kun metsä salpietarissa on 0,15%. Ehkä Itä-Suomessa huomion arvoinen seikka.

Minulla on Keski-Suomessa kertaalleen lannoitettuja kuvioita ja lannoituksesta on nyt kulunut jo reilu 8 vuotta, eli pitänee lisätä typpeä vielä. Edellisen lannoituksen tein kuusikon osalta ’NP1:llä ja männikössä metsän salpietarilla, nyt ajattelin laittaa molempiin noin 600 kg/ha Suomen salpietaria. Lisäksi lannoitan Länsi-Suomalaisen palstan varttuneet männikkö ja kuusikko kuviot, kun niissä laatu piisaa. Ehkä myös reilu vuosi sitten pystykarsitun VT-männikönkin aikanaan, kunhan ensin syksyllä saan sen harvennettua. Siinä onkin hyvä kuvio, ensin kemerat pystykarsintaan ja sitten harvennukseen, vielä kun saisi lannoitukseenkin tukea.

pihkatappi pihkatappi

Kemeratuet jäävät nyky säännöillä saamatta kitkentäkoneen jäljestä, kun kantoja ei synny. Kemeraehdot eivät edistä kehitystä. Jos kemertuet lakkautetaan kokonaan, voisi kitkentää suositella ainakin sellaisille metsänomistajille, jotka eivät itse raivaussahaa käytä.

pihkatappi pihkatappi

Missään ohjeissa ei ollut mainintaa että hakemukset voi tehdä vain vuodeksi eteenpäin. Kuitenkin Metsäkeskus muutti hakemukset kuluvalle vuodelle, vaikka hakija oli laittanut pitemmän aikajakson töiden toteutukselle. Ihan varmasti jää koko joukko suunnitelluista töistä ensivuodelle.

pihkatappi pihkatappi

Miten haapojen kanssa kitkentä onnistuu, eikös siinä nouse havupuita mukana, kun koko juuri nostetaan ylös ja silti haapa vesoo jatkossakin.

Mutta tuohan se asian pihvi kuitenkin on, että kerralla saadaan taimikko kitkettyä niin että toista kertaa ei aina välttämättä tarvita.

pihkatappi pihkatappi

Jos se haluttaisiinkin vain viranomaistyökaluksi, niin eihän niiden mottien tarvitsisi olla kohdillaan. Nyt uhrataan varmasti kymmeniä miljoonia siihen että tiloilta olisi mahdollisimman tarkat puustotiedot, palveluntarjoajia varten, siinä kuitenkaan onnistumatta.

pihkatappi pihkatappi

Ei palvele minua tämä. 2 metsätilaa puuttuu palvelusta, olen ilmoittanut jo aikoja sitten. Kaikki valinnat kestävät minuutteja. Tietojen oikeallisuutta en viitsinyt tarkistella, kun toiminnot olivat niin hitaita.

pihkatappi pihkatappi

Metsuri tekee varhaisperkausta kesimäärin hehtaarin päivässä, parhaina päivinä olen itsekin tehnyt 2 hehtaaria, eli tosi metsureilta menee sitten enempikin. Ja tuon miestyön tekemiseen ei tarvita samanlaista pääomaa, eikä yhtälaisia koneiden siirtoja. Taimien särkymien ei ole varmasti ongelma, jos rauhallisesti tehdään, mutta sitten ei jälkeä tule enempää kuin raivaussaha mieheltä. Niin että missä se pihvi on näissä taimikonhoidon koneellistamisissa, sekö se on että homma onkin mukamas helppo sisätyö?

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 2,994)