Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset
-
Metsäliiton katkontaa on vaikea vertailla, kun niiltä ei pölkkylistoja enää saa. En tiedä onko se peräti laitonta pimitystä, ainakin se herättää epäilystä siitä että katkonnassa on jotain salattavaa. Mutta vaikka sitä pyytää nätisti niin ei sellaista toimiteta. Eikä varmaan toimiteta yhdistyksillekään.
Itse olen saanut kymmenkunta lippalakkia ja aina komean kalenterin joka vuosi. Ja noita osuuspääoman korkoja tulee huomattavasti, olen sijoittanut yli vaaditun vähimmäisrajan ja mielestäni korko on niin hyvä että pitkässä juoksussa on vaikea parempaa saada.
Itse kun olen koulut käynyt, tulee asiat selvitettyä ja laskettua niinkuin ne pitää, se tuntuu velvollisuudeltakin. En tiedä miten paljon noita veroilmoituksia jätetään täyttämättä, mutta eihän se ole muuta kuin itsensä tappioksi, jos niin tekee. Ehkä oli turha ottaa naapuri vainaata esimerkiksi, mutta ainahan se värittää tarinaa, onneksi kukaan ei kuitenkaan osaa yhdistää kenestä oli kyse.
Joo, vankkaa tietoa entisestä ja edesmenneestä naapurista, saunottiin jonkun kerran ja siellä sitä synnit tunnustettiin.
No nyt on laitettu veroilmoituksen teko tulille. 2C lomake on täytetty lyijykynällä raakaversioksi. Ajattelin näpytellä nuo kuitenkin nettipalvelun kautta. Säästän veroissa reilun 2000 euroa kun viitsin tehdä asian ja pakkohan se ainakin tuo alv-ilmoitus + maksu on laittaa vaikka kuinka olisi helpompaa olla ilman veroilmoituksia. Hankintakauppojen ja taimikonhoitojen kanssa meni vuosi taas tappiolle, ihan hyvä niin.
Onhan noita hölmöläisiä jotka eivät verorätinkejä tee, muistan yhdenkin, joka myi mieluummin pimeästi puuta ettei tarvi maksaa alveja ja sitten sai puista sen alvin verran vähemmän, kuitenkin osteli moottorisahoja ja raivureita siinä kuin muutkin. Puhumattakaan siitä että ajeli puut omalla ajokoneella suoraan ostajalle tai tienvarteen. Yhtään ylimääräistä euroa veroja ei olisi äijän tarvinnut maksaa kun olisi osannut verorätingit tehdä ja myynnyt hankinnalla puunsa, niinkuin teki muutenkin. Alvithan on läpikulku erä.
Piti oikein katsoa Youtubesta Latvalan onnettomuus videot. Vauhti oli lähes nolla ja kaasutti vain katsojan päälle, olisikohan se auto jäänyt kiinni jos olisi laskenut jalan kaasulta. No toisaalta ymmärtää että keskittyminen on niin täydellistä että katsojat on suljettu ajatuksista pois, mutta näyttää häikäilemättömältä ajolta.
Minulle Pölkky on tehnyt runkohinta tarjouksia. Onkohan firmalla erikäytäntöjä eripuolella hankinta-aluetta.
Nuorena miehenä olin kaverin kanssa laavureissulla ja kävimme katsomassa hirvenmetsästäjien ruhojen nylkemistä meidän ladossa. Metsästäjät tarjosivat meille hirvenpäätä rovopaistiksi. Ei me sitä alettu tietenkään palastelemaan, kun ei edes ymmärretty miten paljon hirven päässä on syötävää ja eväät oli omassta takaa. Rosvopaisteja on kuitenkin tullut jossain vaiheessa tehtyä, ei koskaan villieläimestä kuitenkaan.
Mutta sienet, kalat, hirven liha ja marjat kuuluvat ravintoon. Mitään erikoista valmistusmenetelmää ei minula ole, nuotiolla tulee kuitenkin kokattua jonkinverran.
Onpas Värriössä elämää, reilut 20 metsoa kun näkee päivässä, voi sanoa olevansa erämaassa.
Kyllä niitä sellaisia metsiä on, että joku tuho esiintyy tietyllä korkeudella. Viime kesänä viimeksi törmäsin sellaiseen myytävänä olevalla palstalla, että muutamalla kuviolla oli lähes puolella puista alle 10 metrissä selkeä rangan vaihto, lienee ollut lumituho. Useinhan tuollaiset poistetaan jo ensiharvennuksessa, eivätkä haittaa enää apteerausta, mutta tuolla tuo oli jo 4 kehitysluokan metsää.