Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 4 vastausta, 2,711 - 2,714 (kaikkiaan 2,714)
  • pihkatappi pihkatappi

    Itsellä riippuu ihan siitä missäpäin olen töissä. Jos olen lähipalstoja tekemässä niin en viitsi lähteä huonolla kelillä metsään, mutta kun olen satojen kilometrien päässä mökeiltä käsin töissä niin sitten tulee tehtyä lyhyitä päiviä huonollakin kelillä. Nythän oli ihan surkea keli.

    pihkatappi pihkatappi

    Pystykauppa muisteluita: Vuonna 97 sain bulkki mäntytukista 300 markkaa kiinnolle ~800 m3. 98 hinta oli 310 markkaa 200 m3. 2002 hinta oli 50 euroa 150 m3. Aika tasainen hinta on ollut, lienee sovittu tietyt raamit hinnoille, mutta hyvillä mielin myin. Eikös se ollutkin niin että MTK sopi hinnat suurten ostajien kanssa.

    pihkatappi pihkatappi

    BULL ja BEAR sertifikaateista vielä. Noihin tuotteiden ehtoihin pitää tutustua seikkaperäisesti, jos öljyn hinta putoaa 20 % vielä, mitä sertifikaatin arvolle tapahtuu, joissain tuotteissa menee arvo nollaan.

    pihkatappi pihkatappi

    Noiden sertifikaattien ja warranttien kanssa meinaa vaan pää hajota. Ehkä joku tuommoinen nappikauppa tyyppinen pikkuvoittojen metsästys vielä menee. Itsellä vaan oli jossain vaiheessa warranteissa ja sertifikaateissa kymmeniätuhansia kiinni ja niitä piti sitten seurata päivät pitkät, muutaman kuukauden kun ostelee harva se päivä aina tonnilla lisää eikä käännettä näy niin siitä muodostuu stressaava tilanne.

    Nyt pitäisi kotiuttaa jenkkiosakkeista dollareita ja ostaa yksi metsäpalsta. Tuottotavoite puolittuu, mutta hakkuut ja hoitotyöt ovat mukavampia kuin osakkeiden tuijottaminen. Osakkeista tulee nyt pikkumyyntitappio, mutta jo tämänvuoden osingot kuittaavat sen ja dollareiden kotiuttamisesta tulee vajaa 20 % voitto.

    Öljy on kyllä nyt nuijittu alas, itsellä on Norjalaista Seadrilliä parilla kymmenellä tuhannella ja näytti olevan 60 % miinuksella 🙂 (aina ei voi voittaa). Seadrill maksoi 10 % osinkoa ja se sitten unohtui tuonne salkun pohjalle (varma tuotto) ja nyt päättivät olla maksamatta osinkoja. Ehkä näinollen on aika sijoittaa jotain kautta öljyyn jos uskoo öljyn tulevaisuuteen. Yksi tapa onnistua sijoittamisessa on ostaa halvalla myydä kalliila, helpompi on sitten tuo passiivinen osinkojen tai korkojen nostaminen hajautetulla allokaatiolla.

Esillä 4 vastausta, 2,711 - 2,714 (kaikkiaan 2,714)