Pois pois vihreän siirtymän tieltä!

Joen varren suojavyöhykkeen vanha metsä sai katkaisuhoitoa, kun on tehtävä uutta sähkölinjaa.
Tuli komea näköalapaikka joen partaalle, mutta maisemaa on katseltava lippalakki päässä ja lippa sopivassa asennossa, jotta päällä kulkevat sähköjohdot eivät pilaa tunnelmaa.

Kommentit (6)

  1. Vihreä on siirtynyt kyllä pois, mutta mihin se on siirtynyt?

  2. Visakallo

    Ei ilmeisesti olleet koneet siirtyneet virtaveden yli?

  3. suorittava porras

    No ei. Joen toinen puoli eri lohkoa. Runsaan kolmen sadan metrin päässä myötävirtaan on isompi reikä. Vanha nelisatanen ja kaksi satakymppiä ylittävät joen samasta kohtaa kohti Jämsää, Mänttää ja Keuruuta. Toiseen suuntaan lähtevät linjat Multian, Saarijärven,Laukaan ja Jyväskylän suuntaan.
    Aika repaleiset metsämaisemat tällä suunnalla . Tässä lähellä varsinainen ” pylväspuisto”. Enää puuttuvat tuulimyllyt kuvan johtokäytävän taustalta. Sekin touhu on jo vireillä. Näin muuttuvat maisemat…

  4. Hyvä, että kyse on vihreästä siirtymästä. Muutenhan pysyvän aukon vaikutus joen luontoarvoihin olisi erittäin tuhoisa.

  5. suorittava porras

    …eikä tässä vielä kaikki… lähistöllä on vireillä 125megawatin sähkövarastohanke ja tuoreiden tietojen mukaan myös 2!!! datakesusta on suunnitteilla muutaman kilometrin säteelle tästä. Toiselle varattu maata 160 hehtaaria. Saa nähdä toteutuvatko. Jos toteutuvat , maisemat muuttuvat enemmän ,kun tässä kuvassa.

  6. Kyllä näissä viherhörhö-asioissa mopo on karannut käsistä aikoja sitten. Ja tauti vaan pahenee.

Luonto Luonto

Blogit ja Kolumnit

Kuvat