Keskustelut Tekniikka 550 xp

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 93)
  • 550 xp

    Ongelmia sahojen kanssa vain riittää. Keväällä ostettussa 550 xp:ssa ollut uudesta asti ongelmia. Nimittäin tahtoo tukehtua aina kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua. Tuntuu, että saa liikaa bensaa. Käytin kesällä huollossa ja ajoivat jonkin autotune-päivityksen. Päivityksen jälkeen saha oli edelleen samanlainen, tukehtuu kiihdyttäessä sen jälkeen kun on ollut kaksi sekunttiakaan tyhjäkäynnillä. Aika mukavasti maistuu myös bensa sahalle. Erittäin ärsyttävä vika. Välillä kaasulla joutuu aivan houkutella kierroksille. Sitten vein sahan uudestaan takuuhuoltoon, jossa tulos että kokonaan uusi kaasutin tilattiin. No nyt sitten uudella kaasuttimella saha on ehkä hieman parempi, mutta ongelma ei ole poistunut täysin vieläkään. Olen sahanut noin 4 tankillista uudella kaasuttimella. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 550 xp:n kanssa?

  • Jätkä pätkät

    Ei sahoja enää sisäänajeta perinteisessä mielessä.
    Sahattaessa aina kaasu pohjassa, eli aina kun ketju leikkaa, annetaan ”häppää”, mutta syötetään terää sen verran, että kuormaakin koneelle tulee.
    Elikkä sahauksen aikana kierrokset ovat 2000 – 3000 kierrosta minuutissa alemmat kuin kuormittamattomana.
    Siinä se taitaa tulla — kiekotus, ihan työn lomassa.

    puhveli

    kyllä on huippu saha sahasin sillä n.3 kk .kunnes vanerikoivu vei sen # kivikkoon #.oma moka .annoin toivalan metsäkoululle varaosiksi. uuden sahan tarvitsen ens syksys ostan kyllä 550 xp sahan oli tasa painoltaaan ja kierroksiltaan ylivertainen

    samisahaaja

    Mulla samoja huomioita kyseisestä mallista, ei siis lämpökahvoi, mutta tekniikka varmaaki samanmoista siitä huolimatta. 3 kertaa takuuna korjailtiin, ensin sammuskeli miten sattui, vaikken ihan tyhjäksi ajanu tankkiakaan. Sitten kierrokset hävis jonkun 40 tankin jälkeen. Sitten pelas hienosti, kunnes noin 100 tankillisen tietämillä kolina yltyi hurjasti, neulahäkki petti männäntapista, no nyt ei takuu kyllä koske tämänkaltaista (laitteen tarkoituksen vastaista jatkuvaa ylikuormitusta) ,, takuuseen ei mennykkää enää. Joten merkki on nyt stihl, mutta ompa siinä pökkelö saha, ihan kuin joku jonköping ergonomialtaan. Mutta toisaalta sahattu oikein kiukulla (eikö tämä nyt koskaan hajoa)? On jo noin 300 tankillista revitty niinmaan pirusti, ja aivan uskomaton laippa, vieläki ihan ok kunnos. Toki ketjuu on menny, ja pari vetorissaa, tulpankin uusin vaikka ei mitään häiriöö viel ollut. Silti olen aina huskun kannalla, mut se laatu alkoi syödä hermoi.

    Nuorimetsämies Nuorimetsämies

    Liekö näissä ihan uusissa samat viat kuin ekoissa silloin pari vuotta sitten? Omassa meni puola vaihtoon josta löytyy merkkiliikkeestä tiedote. Samalla löytyi tiedote tankin huohotuksen muutoksista. Näillä lääkkeillä hävisi nuo oireet jotka oli juurikin kaasuun vaastaamattomuus yms tehottomuus.

    Käskekää aina huollon lukea hussen tiedotteet!!

    Nuorimetsämies Nuorimetsämies

    Lisäksi lopuksi ajettiin uusi ohjelmisto. Ensimmäisessä korjaamossa leikittiin kaasari yksikön vaihdolla , ja ajoin satoja kilometrejä turhaan. Seuraavassa korjaamossa luettiin tiedotteet ensin ja sitten tehtiin tarvittavat toimenpiteet. Enää en mene siihen ekaan korjaamoon.

    rame

    Ostin kans alkupään malliversion ja oli ongelmaa käynnistymisessä, kierrosten nostamisessa ja sammahteli esim. pystykarsinnassa. Käyttööoton tein ohjeiden mukaan ja talvikäyttövarusteet paikalla alkuvuosi kun oli ja lumessa kahlattiin.
    Ensin alkuun katottiin alta kulmain huollossa että tässä mitään vikaa ole kun asentaja sitä tuossa verstaalla käytteli.
    Kolmannella kerralla tuli kuntoon (piäkonttori helssinkissä auttoi); vaihdettiin tankin korvausilmaventtiili, kaasutinyksikkö ja ohjelma.
    Nyt laulaa korkealta ja kovaa, ei ole päiväsaanti sahasta kiinni.

    petep

    Aloin tuossa ajankuluksi lukemaan 550 xp käyttöohjeita. Tuota alla olevaa tekstiä kun luin niin ei kyllä ihan auennut. Sahaa en vielä omista eli perse edellä puuhun kun ensin luetaan ohjeet

    TÄRKEÄÄ! Jos lämpötila on yli -5 °C tai 0 °C,
    käynnistyslaitteen kotelo ON POISTETTAVA ja siinä
    oleva tulppa, tuotenumero 503 40 59-01, on sovitettava
    väliseinässä olevaan reikään. Muussa tapauksessa
    moottori voi ylikuumeta, mistä seuraa vakavia
    moottorivaurioita.

    Metsuri motokuski

    Eikös tuo ole juuri talviasennon poistaminen. Eli ohjataan kaikki puhallusilma sylinterin läpi. Jos ymmärsin oikein.

    petep

    Siihen asti ymmärsin kun väliseinästä otetaan talveksi tulppa irti. Ja taitaa olla Suomeksi niin että mahdollinen lumisuoja pois ja se tulppa takaisin sinne väliseinään.

    Jätkä

    Kesäksi tulppa pannaan takaisin. Mikä tuossa on vaikeaa?

    Jos on epäselvää, niin kysy vaan. Koitan vastata, mutta tuo hieman ihmetytti – siis tuo ongelma.

    Ainiin. Siis tuo käännöskukka. Tarkoittaa, että on kylmempi kuin -5 celciusta.

    Ja on jäänyt kirjoittamatta, että kotelo asennetaan takaisin paikoilleen.

    Juuri tämän takia tarvitaan opettajia 🙂

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 93)