Keskustelut Harrastukset Hirviä yli 100 000 ?

Viewing 10 replies - 171 through 180 (of 276 total)
  • Hirviä yli 100 000 ?

    Tagged: 

    Nyt kun tuli näkyviin Luken Hirvitietotaulukko_2017_xlsx, siitä
    löytyy mielenkiintoista tietoa. 2000-luvun hirviminimiä 71 000 vuonna 2011 on korjattu jälkeenpäin lentolaskenta, saalis ym tietojen pohjalta.

    Uusi vuoden 2011 määrä on noin 84 000.

    Riistaweb:n mukaan jäävä kanta on noussut noin 18 000 vuodesta 2011 vuoteen 2016. (kun korjataan Lappi/ Kainuu oikeat lukemat)

    Tämän mukaan talvikanta olisi nyt noin 102 000.

    Riistahavinnot.fi havaintomäärien mukaan jäävä kanta olisi noussut vuodesta 2012 vuoteen 2016 noin 23%.

    Sen mukaan kanta olisi nyt noin 105 000.

    Kun lähtötasoa vuodelta 2011 nostetaan noin 13 000, niin 2016 taso nousee vastaavasti. Näin yksinkertaisesti laskien määrä olisi 97 000.

    Pienempiä kaatomääriä kuin neljän vuoden periodi vuosina 2012 – 2015,
    löytyy historiasta vasta vuosilta 1995-1998. Sen seuraukset tiedämme.

    Luken ohjelmat varmaan laskevat kanta-arviot oikein, mutta toimitetuissa lähtötiedoissa saattaa olla ”puutteita”?

  • kim1

    Elikkä versus erään henkilön kuviiin….,minulla 900 motttia / ha,ei ihan kuitenkaan noin paljon….t.kim

    jees h-valta

    Huh, pelästyin jo että kim1:n siirtynyt Yaran mannekiiniksi. Mutta taitaa se anton edelleen toimia siinä riittävästi. Ainakin juuri noissa /ha-luvuissa mainostajan vikkaa löytyy.

    Planter

    ”Arvasin ,että Planter kaivaa tämän vanhan asian esille. Itse kaipaan selvitystä viimeisen kolmen vuoden ajalta.”

    Tässä viimeinen selvitys 20018-2019. Kartan harmailla alueilla ollaan todennäköisesti tavoiteessa, muualla yli.

    https://img.aijaa.com/b/00312/14768604.jpg

    A.Jalkanen

    Länsi-Suomen petokanta ei ole vielä vahvistunut tarpeeksi (kartta).

    Reima Ranta

    Kuinka on mahdollista, että jostakin metsästysharrastuksen saalismäärästä on tullut merkittävämpi tekijä,  kuin mitä on 1000.000 kertaa tärkeämpi metsätalous. Sorkkaeläimet ovat metsätaloudessa iso ongelma, katsottiin sitä sitten miltä kannalta tahansa.

    Kun katsoo kuusen uudistamismääriä tässä tilanteessa, niin hirvittää. Metsänhoito kulkee munauksesta toiseen. Männyn tukkiaines saatiin jo pilattua ja alennusmyyntiin. Kuusen tyvilaho tulee olemaan vääjäämättä räjähdysmäinen ongelma korjuumenetelmien vuoksi.

    Remie

    Reima.

    Oletko huomannut että kaikki huuhaa ja humpuuki on numero 1 . Pelaaminen hakkaa kaiken lapselle opetetaan pienestä pitäen kuinka tärkeää pelaaminen on. Olen miettinyt että onko virtuaali ja todellisuus nivoutuneet yhteen eroittamamattomalla tavalla. Mihin on kadonnut tärkeysjärjestys.

     

    wanhajätkä

    Onneksi metsäni ei ole tyvilahoalueella tai sitten olen hyvä koneen puikoissa.

    Mitä RR tarkoittaa ”korjuumenetelmien vuoksi” heitollaan. Kopterillako ne rungot pitäisi sieltä poimia. Vaurioita jäävään puustoon siitäkin tulee. Mulla on keskiraskas motoketju jolla teen enskat ja kohteet jotka ei ostajia kiinnosta. Aikaahan mulla on ja metsät on ainaki kohtuu kunnossa. Makkaraaki joskus leivänpäälle.

    RR kertokoon perustelujen saattamana mikä korjuumenetelmä olisi parempi kuin 20m uraväli kunnon koneella tehtynä??? Poimii kymmenen metrin päästä harvennuksilla puun ku kanervan varren ja pui uralla. Hipsuttelee havumaton päällä kunnon uralla pengertielle. Ei siitä vaurioita tule. Koko kierron ajan nämä urat ovat käytössä eri hoitotöihi…lannoituksiin jne…

    Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty.

    Odotan mielenkiinnolla Mikä on SE ainoa ja paras tapa ottaa puu metsästä….kokeilen sitä heti vaikka se olisikin hieman kalliimpaa…

    suorittava porras

    suorittava porras

    suorittava porras

Viewing 10 replies - 171 through 180 (of 276 total)