Keskustelut Tekniikka Husqvarna 445 ei toimi

  • Tämä aihe sisältää 74 vastausta, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 4 vuotta sitten AvatarPekmon toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 74)
  • Husqvarna 445 ei toimi

    Onko jollain kokemusta miksi saha puutuu, ei ota kierroksia. Kerron alusta mitä olen tehnyt. Vika alkoi kun vaihdoin kaasarin kalvot, koska saha sammui kesken pinoamisen ja tyhjäkäynti oli epätasaista. tässä yhteydessä tuli nykyinen vika, eli kun saha lämpenee yläkierrokset pätkii ja sahaa kääntämällä käynti muuttuu. siis purin nyt useamman kerran sahan ja epäilen että imukaula on rikki jotenkin ettei sitä huomaa. tms. Vaihdoin pensaletkut ja suodattimen . Onko jollain ollut vastaavaa , epäilen että imukaula on aika kallis joten ei huvita kokeila onko siinä se vika. Tällä on sahattu ehkä 100 mottia yhteensä eli ei mikään vanha se puolesta, mutta ikää on 5 vuotta.

    Sitten lopuksi voisi kertoa onko olemassa jokin saha jota ei tarvitse korjata yhtenään, tässä kun on ollut muutakin harmia.

    Kiitos kaikille etukäteen.

  • Nimetön
    Jätkä

    Osta seuraavaksi ammattikäyttöön tarkoitettu saha. Esim Huskulla normaalikokoisissa sahoissa niitä on muutama harva ja valittu. 445 ei kuulu joukkoon. Se on 45 kuutioisena tietenkin jo houkutteleva saha, mutta : Katso hintaa! Miksi toinen saman kokoinen ja lähes saman tehoinen saha on aivan eri hintainen kuin toinen? Sama pätee Jonssiin. Tilhiin, Dolmariin, Echoon (Shindaiwaan) ym.

    Katso, minkä tehoisen sahan haluat. Kysäise hinta. Jos n. 50 kuutioinen ”ammattisaha” maksaa alle 500 € – se on vain ”ammattisaha”. Jos sahan suositushinta on lähempänä tonnia, eikä se ole iso ja painava, niin se voisi tarjoushinnalla lähteä 6 – 7 – 8 -sadan rahalla. Se saha on todennäköisesti AMMATTISAHA. Siihen saa harrastelijakäyttöön ainakin kolmen vuoden takuun ja sillä on hyvä huolto myyjäliikkeen yhteydessä.

    Metsänmies

    Tuohon alkuperäiseen kysymykseen viasta on todella vaikea kommentoida sahaa näkemättä. Vikavaihtoehtoja on useita. 1. Kasasitko varmasti kaasuttimen oikein? 2. Onko alkujaankaan vika ollut kaasuttimessa, vai virtalaitteissa tai ilmavuodossa.? 3. Onko pakoputki tukkeentunut? 4. Vuotaako primepumppu? 5. Kallistelusta aiheutuva kierrosten muuttuminen viittaisi stefavuotoon. 6. Tuo mainitsemasi kurkun vuotaminen. 7.Sylinterin pulttien löystyminen…jne.    Samaa mieltä Jätkän kanssa, kannattaa hankkia kerralla ammattisaha, vaikka maksaakin enemmän. Vähemmän niissä on laitettavaa .

    pikkutukki

    Imukaula siitä tympeä vaihtaa , että pitää purkaa paljon . Seuraavaksi pakoputken ruuvit löystyy ja tippuu tai korkkaa kierteet . Näin minun sahalle kävi ko. huollossa .Olisiko pitänyt laittaa uusi tiiviste pakarille ?

     

     

    Jätkä

    Millainen rakenne tuossa sahassa on, jos imukaulan takia pitää huomattavan paljon purkaa. Tunnustan että en ole oikeastaan pitkiin aikoihin avannut karvalakkimallin sahoja.  Ne on niin tympeitä huoltaa, kun kaikki osat on niin lapsellisia ja simppeleitä, että ne saa kyllä suht helposti auki /irti, mutta paikoilleen laitossa pitää olla ”kätilön kädet” ja sittenkin ottaa höyhenen kevyt kosketus. Jo pelkästään ruuvit menee herkästi väärille jengoille ja korvakkeet lohkeavat ym. Aina pitäisi panna vain uusia osia irroitettujen tilalle. Oikeissa sahoissa kaikki kohdat, jotka on tarkoitettu huollettavaksi, ovat sellaisia, että niitä voi huoletta käsitellä ja niihin sopii ammattitason työkalut.

    Kuitenkin näissä kolmessa Eurooppalaisessa merkissä uusi malli on lähes aina keskentekoinen tullessaan Suomessa myyntiin. Uutuutta ei kannattaisi ostaa, ellei saa arton tavoin sitä lahjuksena.

    pikkutukki. Eiköös pakoputken pultit napauteta lukkoon siihen aluslevyyn?

    Pekmon

    kasasin kyllä kaasarin oikein, ja otin itseasiassa sen kaulankin pois. Se on aika hyvännäköistä kumia että pitäisi sen ehjä olla. mikä on tietysti epävarmaa, kun vika ilmenee lämmettyä. ja miten tuon kaulan sitten koeponnistaa, ei mitenkään. siinä menee pensa ja ilma eri kautta ja sitten vielä se imupilli kampikammiosta jota kanssa epäilin että sen tiiveys on epävarmaa. mutta on uutta että stefa voisi vuotaa, sitä en ajatelutkaan.

    Se on totta että olisi pitänt ostaa silloin saha, eikä kattoa hintaa. Tässä tuli semmoinenkin että virtalähde hajosi kaksi kertaa peräkkäin koska saha kuumeni kesällä, siis todella siitä nousi kitku sisältä. mutta virtalähde tosiaan suli sen takia, sain toisen kyllä takuuseen.

    kiitos kaikille, ja jos on kokemusta jostain tietystä mallista niin kertokaa lisää, kun ison summan siihen sahaan kyllä joutuu laittamaan. ajattelin ostaa sahan jolla voi harvennukset ja polttopuut tehdä huoletta.

     

    Jätkä

    Jos kyseessä on kuitupuun hakkuu ja polttopuut tulisivat saman kaliiberin puista, niin ykkösvaihtoehtoana pidän Stihl 201 – mallia. Sitten on pitkä väli ja tulee n. 51 kuutionen Ruotsalainen tai Japsi tai Dolmari.

    Meillä on noita kaikkia ollut jo vuosia ja kokemus noista on hyvä, kunhan muistaa huoltaa, eli hyvät polttoaineet, puhtaus tankatessa, ilmansuodatin puhtaana ja terähuolto kunnossa.

    Alkavalla viikolla taidan pistää 18 tuuman terän Huskuun ja kellistää n. kolme pihapuuta, jos tuulet on sopivat. Taikka voihan se terävarustus lipsahtaa samankokoiseen Jonssiin. On vain yksi laippa, mutta se sopii molempiin.

    Osta minkäs ostat, mutta älä ainakaan mitään isäntälinjan sahaa – niitä kaupitellaan metsänomistajille, ne kun eivät toimi kuin yhden hankinnan verran – Taikka sanotaan parisataa mottia, kun tarkasti pitää.

    Pekmon

    jep. vaikuttaako tuo nykyajan bensa jotenkin sahoihin kuten väitetään kylillä. Itse olen ajanut tähän asti omalla sekoitteella, pitäisikö siirtyä siihen pienkonebensaan? mittarin bensa kuulemma kovettaa kumiosia, noh tiiä häntä.

     

    Jätkä

    Huskun takuuaika pitenee, jos käyttää pienkonebensaa !

    pikkutukki

    En nyt muista mallia , mutta imukaulan vaihto tuli ja vein korjaamoon kun katsoin hankalaksi . Siellä tuumasivat , että taitaa pitää irrottaa sylinteri ja pakari samalla , että sylinterin saa nostettua ylös . Varmaan niin tekivät ja saha tuli kuntoon . Toisella tankilla toinen pakarin pulteista oli irti ja kun sitä kiristi eipä enää holtannu juuri kierteet . Saha meni pilalle , olisi pitänyt kuulemma ostaa uusi sylinteri ja hintaa oli paljon .

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 74)