Keskustelut Tekniikka Husqvarna 445 ei toimi

  • Tämä aihe sisältää 74 vastausta, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 4 vuotta sitten AvatarPekmon toimesta.
Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 74)
  • Husqvarna 445 ei toimi

    Onko jollain kokemusta miksi saha puutuu, ei ota kierroksia. Kerron alusta mitä olen tehnyt. Vika alkoi kun vaihdoin kaasarin kalvot, koska saha sammui kesken pinoamisen ja tyhjäkäynti oli epätasaista. tässä yhteydessä tuli nykyinen vika, eli kun saha lämpenee yläkierrokset pätkii ja sahaa kääntämällä käynti muuttuu. siis purin nyt useamman kerran sahan ja epäilen että imukaula on rikki jotenkin ettei sitä huomaa. tms. Vaihdoin pensaletkut ja suodattimen . Onko jollain ollut vastaavaa , epäilen että imukaula on aika kallis joten ei huvita kokeila onko siinä se vika. Tällä on sahattu ehkä 100 mottia yhteensä eli ei mikään vanha se puolesta, mutta ikää on 5 vuotta.

    Sitten lopuksi voisi kertoa onko olemassa jokin saha jota ei tarvitse korjata yhtenään, tässä kun on ollut muutakin harmia.

    Kiitos kaikille etukäteen.

  • petep

    Ja mistään eivät tiedä  mitä bensaa on käyttänyt ? Toki varmaan siellä marmoritiskin takana  voivat olla sitä mieltä jos karstaa on niin väärää bensaa. Vai oisko siinä pienkonebensassa se turva että ei voi unohtua öljyt bensan seasta kun sellaisiakin kuulemma käy.

    Stihl 201 saa minultakin äänen jos et ole menossa päätehakkuuta tekemään. Varmaan kaikissa sahoissa on vikoja ja tulee olemaan . Joku oli joskus sitä mieltä että 201 syö tulppia ihan säännöllisesti ja ajattelin että en sellaista kyllä uskalla ostaa. Uskalsin eikä toistaiseksi ole ollut vikoja ja toimii oli sitten kesä tai talvi.  Ja ihan painon perusteella minulla käy niin että 261 jää kotiin ja 201 lähtee mukaan.

    Enkä minä kyllä tarvisi ”ammattisahaa ” mutta en jaksa  olla metsässä toimimattoman sahan kanssa .

    Metsänmies

    Jos on virtalaitteet jo kaksi kertaa pitänyt uusia, voi ne mennä kolmannenkin kerran. Voihan se olla tyyppivika. Imukaula repeää harvoin, jos olet irroittanut sen, olisit varmaan huomannut. Stefat yleensä kestävät, mutta niissäkin on poikkeuksia. Tuo stefavika on melko varma , jos sahaa sivuttain kallistellessa tyhjäkäynti muuttuu selvästi, saha voi kiihtyä itsestään, tai sammua tupsahtaa. Muistitko muuten säätää kaasuttimen oikein. Jos tarvitset kevyttä sahaa, etkä tee juuri kuitupuuta isompaa Stihl 201 0n paras saha. Jos tarvitset isompaa ota Stihl 261 tai Husqvarna 550. Jos olet sekoitellut itse bensat, sekoita edelleenkin. Käytä vaan täyssynteettistä öljyä ja oikeaa sekoitussuhdetta.

    arto arto

    5v vanha saha jumina laakerin ja stefa vuoto. Väärin säillöty. Karstat tehnyt tehtävänsä. Hae 543xp jos husesta tykkäät. 2v takuu ja ammatisaha vajaa 600e

    Pekmon

    voisin vielä vastata että kaasarissa on ne ruuvit joita ei voi säätää. Ihmettelin tiskillä kun ne sanoi että se pitäisi säätää kalvojen vaihdon jälkeen. ja opin että siihen pitää vain ostaa sellainen meisseli joka sopii tähän malliin. selainen tähtimali. jos joku on nähnyt. ja ei sillä sitten ollut merkitystä. voisitko arto kertoa miten saha säilötään väärin? pitäisikö se olla lämpimässä koko ajan? ulkovarastossa se on ollut. onko sinulla kokemusta?

    Mietin tosiaan vielä sitä onko tuo virtalaite taas rikki, vähän alkaa merkkiuskollisuus kärsiä vaikka en niin fanaatikko olekkaan 🙂

    Jätkä

    pikkutukki. Olen kyllä Huskuista nostellut sylintereitä irti ja ensimmäisten pakoputkien kanssa tappelin mielestäni liikaa. Loppujen lopuksi toinen pultti katkesi sylimterin pultinreikään. No minä hiippailin sen kanssa ammattioppilaitoksen hitsaustyön opettajalle itkemään sitä ja hän sanoi, ”Taitaa olla helppo nakki”. Vetäisi pultin päähän migillä sellaisen ”nöölin”, josta pihdeillä pyöritteli pinnapultin pään pois reiästä. Se oli siinä. Sen tempun jälkeen olen itsekin pultteja ottanut irti varmaan satoja.

    Myöhemmin olen korjannut kierteitä Heli-coililla taikka sillä teräspuslalla. Kun kysyy sylinterin hinnan, niin mieleen tulee kaikki mahdolliset korjauskeinot. Samoin oikealla sarjalla on korjattu kymmeniä ruuvinreikiä. Opetuslapsilla jää uskomattoman usein ruuvi löyhälle ja tärinä yhdessä teräsruuvin kanssa syö kierteet hetkessä kevytmetalliseoksen reiästä.

    Niin : Usein olen irroittanut etukahvan, pakoputken kannattimen ruuvin, sylinterin neljä ruuvia ja kaasuttimen mahdollisen kannattimen, bensaletkun, kaasuvivun ja mahd. sähköjohdot ja nostanut koko paketin ylös.

    Jos etsitään ilmavuotoa, niin sylinterin alapäästä voi löytyä, mutta myös imukaulaa voi tarkastella purkamatta sen enempåää.

    Stefavuoto on täällä käsitelty monta kertaa, mutta kyllä se voi olla uudelle palstailijalle outo juttu. Jos käytetään pienkonebensaa, ei siitä pitäisi ainakaan kampikammioon ja laakereihin muodostua karstaa, ei edes pitkässä seisokissa.

    arto arto

    Rikkaalla halvalla 2t öljyllä sahaus, Pitkät jaksot käyttämättä karsta kuivuu laakereihin siinä väärä säilöntä. Niihin saa oikeaa säilöntä ainetta joka estää kyseiset jutut.

    Pekmon

    Lyhyesti sanottuna siis nykysahat on huonoja laadultaan. (paitsi ne kalliit) tuossa varastossa on husku 252RX raivaussaha, 15 vuotta vanha ehkä jopa 18 v. e tarkkaan muista. eikä siinä mitään tälläisia ongelmia ole ollut samalla pensalla ja öljyllä. epäilen ettei nykysaha ole ollut liian rikkaalla kun sitä ei pitäisi edes säätää, kun ne ruuvit on silleen oman muotoiset.

    välillä ajoin sillä raivaussahalla liian rikkaalla ja poltin siksi tulpan monta kertaa. sitten opettelin säätämään sen joka kerran kun otan ajoon seisokin jälkeen, ja ei muuta kuin naurattaa sem kanssa ajaminen.

    mutta otin tästä opikseni , kiitos vain oli mukava kunnella kaikkien asiallista kommunikointia. .

    arto arto

    Tuon ikäinen saha siinä tehtaan jäljiltä sisäänajo säätö. Eli rikkaalla. Sitten10-12 tankillisen jälkeen säätö. Lukee ohjekirjassa.

    Pavekka

    Ihan ensin saha kannattaa laittaa säätöihin. Nämä nykykoneet on herkkiä säädöille. Voi tehdä outoja temppuja. Ensin perussäätö ja siitä etsitään. Ellei löydy epäillään vikaa. En lähde enempää arvuuttelemaan kun mahdollisuuksia on useampia. Ensin pitäisi tietää mallin versio. Niissä on eri perussäätölukemat.

    Nuo ammattisaha jutut on ihan paskaa. Ei kannata ostaa ellei tarvi. Niissä on vain maksimaalinen suorituskyky. Ei polttopuusahuri tai isäntä semmosia tarvi. Isännille isäntä saha. Sitä varten ne on suuniteltu.  Lisäksi kunnolliset ammattisahat on kaikki tietokone ohjattuja. Kalliita korjata.

    Sama juttu metallirungoissa eli paskapuheita. Muovirunko on hyvä jos osaa sahaa käyttää eli käytännössä terottaa ketjua.

    Tolopainen

    Kannattaa ostaa tilhi ja voi lopettaa säätelyt, ei nykysahoja enää säädetä. Kun sahaa vaikka 241:llä sen jälkeen muut ovat korppusahoja, niin menee tärinättömästi puuhun, jopa latvaan asti. Hiukan joskus vaikea hakea alas mutta muuten hyvä.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 74)