Keskustelut Tekniikka Husqvarna 445 ei toimi

  • Tämä aihe sisältää 74 vastausta, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 4 vuotta sitten AvatarPekmon toimesta.
Esillä 4 vastausta, 71 - 74 (kaikkiaan 74)
  • Husqvarna 445 ei toimi

    Onko jollain kokemusta miksi saha puutuu, ei ota kierroksia. Kerron alusta mitä olen tehnyt. Vika alkoi kun vaihdoin kaasarin kalvot, koska saha sammui kesken pinoamisen ja tyhjäkäynti oli epätasaista. tässä yhteydessä tuli nykyinen vika, eli kun saha lämpenee yläkierrokset pätkii ja sahaa kääntämällä käynti muuttuu. siis purin nyt useamman kerran sahan ja epäilen että imukaula on rikki jotenkin ettei sitä huomaa. tms. Vaihdoin pensaletkut ja suodattimen . Onko jollain ollut vastaavaa , epäilen että imukaula on aika kallis joten ei huvita kokeila onko siinä se vika. Tällä on sahattu ehkä 100 mottia yhteensä eli ei mikään vanha se puolesta, mutta ikää on 5 vuotta.

    Sitten lopuksi voisi kertoa onko olemassa jokin saha jota ei tarvitse korjata yhtenään, tässä kun on ollut muutakin harmia.

    Kiitos kaikille etukäteen.

  • Jätkä

     Pavekka.- Et ole lainkaan kartalla varsinkaan kampiakselin kohdalla. olen oikaissut muutaman kampiakselin, jotka ovat kiertyneet sen verran, että reilusti ketjusta tunsi KUN SORMILLA TUNNUSTELI  terää,  konetta pyöritettäessä.

    Koska et tiedä ja tajua koko juttua, niin pidä turpasi kiinni.

    Jätkä

    Pavekka.Ymmärrätkö, millainen on kampiakseli silloin, kun se on suora?  No niin minä hieman arvelinkin. Sinulle on turha tätä opettaa, mutta varmaan kaikki muut ymmärtävät jo akselin nimestä, että se äkkiä katsoen ei ole suora, koska se kampeaa.

    Kun lisäksi kaikki vastaavat akselit on koottu palasista, niin se, että kiertokangen alapään kohdalla olevan akselitapin kiinnitys vastapainoihin päästää toisen vastapainon liikahtamaan aavistuksen verran, synnyttää akseliin heiton, jonka takia akseli ei ole enää suora.

    Siinä on tapahtunut ilmiö, jollainen syntyy, kun vaikkapa otetaan makkaratankoon kaksin käsin kiinni ja väännetään molemmista päistä eri suuntiin. Eikö silloin tuo tanko kierry?  Jos ei se kierry, niin mitä se tekee? Kun puun runko on kiertynyt, sen sanotaan olevan kiero – Eikö vaan?

    Kun kampiakselin päähän pultataan leikkurin terä, joka esim kiveen osuessaan joko murskaa kiven, tai sitten ei, niin kampiakseli pysätyy silmänräpäyksessä, oli kierroksia sitten enemmän tai vähemmän. Massavoimat vaikuttavat kuitenkin kampiakseliin ja sen vauhtipyörän puoleinen pää on varsin halukas jatkamaan pyörimistä . Jos terän irroittamisenkin jälkeen moottori tärisee hillittömästi käydessään, voi joku hätäisempi ( minä) kuvitella, että akseli on kiertynyt.

    Silloin pitää kysyä Pavekalta, – Hän kyllä tietää, että kone ei tärise, eikä siinä VOI olla mitään vikaa. Vain akselitappi on vääntynyt vinoon, mutta se on helppo säätää suoraan. Siis sinne kannattaa viedä kaikki tärisevät koneet, jotka on kaikilla korjaamoilla tuomittu vähintään kampiakselin oikaisua vaativiksi.

    Pavekka

    Ei kait sitä kannata enempää selittää kun ei ymmärrä siltikään.  Vähän on perusasiatkin oppimatta. Ihan älämölöä.

    Pekmon

    noo, joku kysyi sitä että ostaa sahan. En usko että kannattaa myydä, laitan joskus ajan kanssa sitä.

    Mutta pitää kehua että ostin sahan! Echo 452 esx. En ole tutkinut sen mekaniikkaa, mutta hyvin tyytyväinen olen ekan kannun jälkeen. jo alussa huomaa että on vääntöä. ja rivakka muutenkin!

Esillä 4 vastausta, 71 - 74 (kaikkiaan 74)