Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 178)
  • Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

    No niin! Tankillinen kestää 1h20min säädin kaasaria matalakierrossuutin l auki noin 30min! Työkierros suutin h auki 15 min tankki kesti 1h35min ja sai lapasta kone! Uskaltaako laittaa vielä kiriämmälle? Kone ei kyllä huuda missään vaiheesa liikaa pumppaus kaasutus tekniikka sahatessa!

  • arto arto

    Onko paperi ilmansuodatin. Tai likainen sotkee seokset ei ilman laatu vaikuta käyntiin.

    pihkatappi pihkatappi

    Jos ovat säätäneet liikkeessä kovin rikkaalle, voi olla että säätäminen ei pelkästään auta enää. Kaasuttimen ilmahuuhtelu kanavaan alkaa tulemaan töhnää ja sen läppä ei liiku enää tarpeeksi. Mulla säätivät liikkeessä melko rikkaalle ja jouduin putsaamaan tuon ilmahuuhtelukanavan. Arto tätäkin joskus taisi neuvoa. Tietty ensin ilmanputsari kuntoon ja testaus, sitten noiden kaasuttimen säätöjen tarkistus jne.

    Ola_Pallonivel

    555:sta on myös oma keskustelu, mutta jatkan tähän. Kyllä tuo omakin 555 sammuu kostealla kelillä herkemmin, kuivalla kevätkelillä ei sammu.

    Taitaa olla ominaisuus. Jos takuu, niin kannattaa ruuvata varoen. Minulla meni alakerta jumiin ja takuuseen laitettiin uusi (puolikas) moottori.

    Kattoppa tuo video, liittyy aiheeseen:

    Jalmari Kolu

    Paperinen suodatin. Pitää vaihtaa tuo nylon-ritilä tilalle. Olen aina ollut siinä käsityksessä että 2T-moottorin käyntiin vaikuttaa ilmankosteus ja lämpötila. Ilmiö näkyi esim. 80-luvun mopoissa melko selkeästi. Oli helteellä laiska mutta syksyinen sadesää piristi moottorin toimintaa.

    Melko hauskaa että tuon videolla nähdyn kallistamalla sammumis-tilanteen sai säätämällä näkyviin ja pois. Nyt tuntuisi toimivan ja on pirtemmän oloinen.

    arto arto

    <p>Ilman lämpötila vaikuttaa jonkin verran, mutta ei kosteus.</p>

    Jätkä

    Kyllä kosteus vaikuttaa – kaikkiin polttomoottoreihin. Näin loppukesällä, kun sumu laskeutuu maan lähelle, niin mopossa vedot parani tuntuvasti, nopeusmittarikin sen vahvisti. Myös esim kuorma-auto veti paremmin vastamäkeen sumussa.

    Onhan ollut käytössä myös moottoreita, joiden imusarjaan suihkutettiin vettä hienojakoisina pisaroina. Ruiskutettiin vain tarvittaessa.

    Jätkä

    Kun säädätte ja haluatte parhaan tehon sahasta, hankkikaa kierroslukumittari.

    Uskokaa kerrankin ohjekirjaan, jossa koneen maksimikierrokset on ilmoitettu. Sinne siis olisi pyrittävä. Niihin vaikuttaa myös L-suutin, eli molemmat pitää olla oikeissa asennoissa.

    Harjaantuneella korvalla voi kuulla aika lähelle, mutta yleensä kuormittamattomat kierrokset säädetään niin korkeiksi kuin mahdollista – ja sitten pikkuisen takaisin.

    Nostokoukku

    Huippukierroksilla saha kiekaisee komeasti, mutta ei anna parhaita tehoja.

    Onkohan tuota vetyä polttoaineena lähdetty tutkimaan vaikeammasta päästä.  Pappa-Tunturin moottorihan on äärimmäisen yksinkertainen kone. Jos vetinen sumu lisää mopon tehoja, niin polttaako se silloin kosteudesta vedyn ja tehot kasvaa. Saman olen havainnut kuin Jätkä. Eräänkin kerran tuli mopolla ajeltua poikasena iltayöstä kalalta, sumuisinakin öinä. Oli kulkevinaan paremmin. Mistä lie johtui, oliko ilma jotenkin ”ohuempaa ja hapekkaampaa” vai oliko optinen harha.

    arto arto

    Kuinka paljon on 2t koneet kehittynyt pappa Tunturi ajoista. Dieselit käyttää sitä vesisumua hyväkseen. Bensa 2t aivan erikastissa varsinkin ilma huuhtelu koneet  toimivat + 20- – 30 samalla tehoaluella.

    Ola_Pallonivel

    Artolla unohtuu, ettei ole autotune. Monikaan ei viitsi noita kelien mukaan ruuvata, käytös kyllä muuttuu ilman säätämistä.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 178)