Keskustelut Tekniikka kysymykset.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 211)
  • kysymykset.

    Miksei meillä ole enää harvennushakkuille keveämpiä pienempiä hakkuu ja ajokoneita.

    Miten voi metsäkoneyrittäjä vahingon siirtää vakuutusyhtiölleen jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä.Vakuutusyhtiö viestii,että he korvaavat pihan lampeen upponneen metsä-ajokoneen aiheuttamsta vahingosta, minulle liikenne vahingon perusteella.Jolloin saivat perusteeksi kunnostuslaskelman ja siitä korvataan 10%.Siis paikassa jonne ei ollut tarvetta mennä eikä yleistä liikennettä omalla pihalla ole.Aikoi vain oikaista pihanpoikki.Lumen alta luullen,että pienellä pihalla olisi peltoa.Tosin laiturilla varustettuna.Mielestäni yrittäjän on hoidettava asia kanssani ja hakea omasta vahinkovakuutuksestaan mitä sieltä itselleen on saatavissa.Tai sopia kanssani miten tämä hoidettaisiin keskenämme.Ainut ehtoni oli vain,että lampi kunnostetaan heidän taholtaanVahingosta kohta 9kk.vetkuttelu jatkuu.

    Vakuutus-oikeuteen on turha lähteä tarpomaan.

  • Jätkä

    Tuo peruskone on ohjaamoltaan niin ahdas, että siellä ei kuljettajaksi voida laittaa yli 160 senttistä ja yli 60 kiloista kuljettajaa, jonka Reinot ovat kokoa yli 40.

    Samoin traktorin alusta pitää suojata metallilevyin, ettei tule vahinkoja kesken päivän.

    Tuon kokoisella peruskoneella ei oikein pysty käyttelemään yli kahdeksan metrin puomia, jonka päässä on moton koura ja siinä parisataa kiloa painava runko – ilman että koko kone kellahtaa.

    Suolavesi renkaisiin auttaa toki jonkin verran pystyssä pysymistä, mutta huonontaa muita ominaisuuksia.

    kuusessa ollaan

    Tuossa Nisulan paketissa on panssaroinnit, sisältäen erittäin vahvan pohjalevyn, joka toimii lisäpainona. Myös turvamääräykset täyttävät panssarilasit, mukaan lukien kattoikkuna. Siis ihan täysvarusteltu kokonaisuus.

    Olen tuollaisen ohjaamossa istunut näyttelyssä, kun se on varusteltu kapeajalustaisella penkillä, ainakin omat 45:set sopivat lattialle…ainoa isompi miinus on näkyvyys, A-Valtran takapilarit on melkoisen leveät ja takalasi matala.

    Jätkä

    Noihin paketteihin pitäisi saada omanlaisensa ohjaamo, joka olisi suunniteltu sen mukaan, että suurin osa ajasta ajetaan takaperin.

    Pyörät leveämmälle ja ohjaamon takaosa lasikuplaksi. Takaa-ajossa voimansiirto hydrayliseksi, kuten metsäkoneissakin on. Keinuteli taka-akselin yhteyteen, eli kuusipyöräinen kone.

    Tuollainen traktori ei enää kävisi maataloustöihin.

    r.ritva r.ritva

    Kysymyksiini on tullut etenkin tämän pienempien koneiden puoleta monia hyviä pohdintoja.

    Tämä vakuutus-asia on hiljentynyt.Hehkutan edelleen.Kun tuo aloituskysymys vastuista ja vakuutuksista kohta luulisi päätyvän asian hoitamiseen.Tuosta alkutapahtumasta ensikuussa tulee vuosi josko kohta alkaisi hoitua.Vielä kysymystä noista vakuutuksien eroista metsäkoneella.Jos tuo juttu korvattaisi liikenne vakuutuksesta.Olisiko siinä omavastuu osuutta vahingon aiheuttajalla.Olisiko ns.bonusmenetyksiä?Entä jos hoidettaisi vastuuvakuutuksesta.?

    Jätkä

    Miksi märehdit maksajan kustannuksia jne? Vahingonkorvauslaki sanoo, että vahingon aiheuttaja on velvollinen korvaamaan. Ottakoon rahat mistä ottaa.

    harrastelija harrastelija

    Minulla on Valtran A92 pyörivällä tuolilla. Yhden kerran kiersin tuolin kanssa toisin päin metsäkärryn kuormainta käytettäessä. Vaikka jalassa on vain 44, niin kyllä se jäi yhteen kertaan, on liian hankalaa. Nyt kuormaan istumalla penkillä nurin perin.

    Miksei noita yhdistelmiä voi tehdä käytetyistä n-Valtroista ja jopa 6000:sta? Olisi tilaa enemmän kääntyä? Muutenkin muutama vuotta vanhasta traktorista ei haittaa vaikka metsässä vähän ruhjoutuisikin?

    Jätkä

    Järkevää olisi tyhjentää ohjaamo kaikesta turhasta hilipetööristä. Uudemmissa traktoreissa on vaihdekeppejäkin pitkin ja poikin ja onhan ne suunniteltu eteenpäin ajamista varten.

    Olisi mielenkiintoista ottaa tasalattiainen traktori, josta kaikki ylimääräinen olisi otettu pois. Vääntäisin sellaiseen koneeseen keulapumput ja muuttaisin voimansiirtoa niin, että ajo tapahtuisi nestemoottorin avulla sekä eteen – että taaksepäin.

    Hakkuukoneessa laittaisin nosturin etupäähän ja etuakseliin vakaajasylinterit. Nykyiset muovitraktorit eivät ole metsään sopivia.

    Tolopainen

    Mitä niillä traktorivehkeillä tekee, kun niille ei ole ajoa.  Tulee kilpailutilanne metsäkoneiden kanssa eikä noilla leiluilla silloin mihinkään pärjää. Faktat  on faktoja, maatalouskoneet on kaikki leluja, jos pitää alkaa tekemään töitä vuorokauden ympäri metsässä.

    r.ritva r.ritva

    Empä märehdi on jo märehditty tarpeeksi.Silti olisi vastaisuuden varalta vertailu paikallaan.

    Rane2

    Sen verran tuosta traktoreiden voimansiirrosta  että jo parikymmentä vuotta suunnanvaihto on ollut pakoilla ja pikavaihteiden vaihtamiseen on erilaisia ohjelmia.(esim Valtran Hitecissä).Puhumattakaan ”portaattomista”.Valtrasta löytyy paneelien alta valmiit töpselit mihin voi liittää haluamansa taakseajolaitteet.Nykytraktoreihin ei tarvitse viritellä mitään nestemoottoreita.Muuta virittelyä kyllä vaaditaan ja se on niin kallista että mielekkyys tahtoo kadota.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 211)