Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 7 vastausta, 34,821 - 34,827 (kaikkiaan 34,827)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Narisijan käsitykset tilanteesta Balkanilla ja Ukrainassa on neuvostopropakandan sokaisemia. Ei Venäjä ole mikään hyväntekijä, se olisi tuonut vuosia kestävän maasodan Balkanilla, jos NATO ei olisi puuttunut peliin. Aivan sama tilanne on Ukrainassa, mieletön siviilien tappaminen on jatkunut vuosia. Miten tuota joku voi puolustaa, ei muuten kuin vähän järkeä ja punaiset lasit. Jos katsoo minkälaista propakandaa Venäjän televisiossa koko ajan esitetään Ukrainan tuhoamisesta, se ei eroa mitenkään natsien politiikasta juutalaisten tuhoamiseksi. Kyllä kyyti on kylmää, jos Venäjä saa vapast kädet toimia.

    Suomen ulkopolitiikkaa pelattiin hyvin riski rajoilla kun Natoon liittymistä viivyteltiin ja toimittiin Venäjän propagandan mukaan viimeiseen saakka. Marin vastusti Natoon liittymistä vahvasti kuten koko demari ja keskusta jengi. Pelasivat vaarallista peliä Suomen itsenäisyydellä, mitäpä jos Venäjä olisi hyökännyt Suomeen ja käynnistänyt merisaarron, olisivatko jenkit tulleet apuun.

    Rane2

    ”Suomen ulkopolitiikkaa pelattiin hyvin riski rajoilla kun Natoon liittymistä viivyteltiin”

    Tolopaisen muisti on hyvä mutta lyhyt.Ennen ryssän erityistyperaatiota Natoon liittyminen ei ollut mahdollista koska kansan enemmistö vastusti sitä.Typeraation alkamisen jälkeen kansalaisten mielipide vaihtui lähes yhdessä yössä (esim. Rane).Sen jälkeen toimittiin nopeasti ja suurimmat viivytykset tulivat ulkomailta…

    Metsuri motokuski

    Hieman tarkennusta tuohon marinin nato kantaan.  Aluksi oli niin että Marin sanoi että hänen hallituksen aikaan ei Natoon liitytä mutta itseasiassa hän oli loppuajasta hyvinkin Natoon liittymisen kannalla ja hänen hallituksen aikaan liittyminen tapahtui. Tästä on kirjoitettu Marinin kirjassa ja Niinistön kirjassa joka onkin tuossa yöpöydällä vielä lukematta.

    Rane2

    Ihmisen muisti toimii niin että mehän kaikki aletaan muistaa olleemme aina Natoon liittymisen kannattajia eikä poliittiset muistelijat ole poikkeus…

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Onhan NATO hirvittävän kallis systeemi. Toisaalta Venäjän toiminnan takia Eurooppa joutuu varustautumaan, joten varmaan sama määrä rahaa olisi kulunut ilman sotilasliittoakin. Ainut että Trump saattaa painostaa jenkkiaseiden hankintaan, kun heitä on niin kovasti käytetty hyväksi Euroopan taholta: oltu liikaa jenkkien varassa puolustuksessa ja myyty jenkeille aivan liikaa aivan liian kalliita tavaroita. 🙂

    pihkatappi pihkatappi

    Varjolaivastoa romutetaan hitaasti. Eagle S, jonka Suomi kaappasi vajaa vuosi sitten, on myyty Turkkiin romutettavaksi. Muitakin aluksia on myyty romutettaviksi, noista saavat tietysti varmemmin rahansa pois heti, kuin jonottamalla toimimattoman öljysataman äärellä. Iranin öljyä on paljon tankkereissa odottelemassa ankkurissa, noista välillä tankataan ohi meneviä sallittuja aluksia ja lorahtaa siinä tankatessa vähän mereenkin tavaraa.

    Öljyn kulutus kasvaa maapallolla, kun lentoliikenne kasvaa. Esim. Okeanis Eco tankers rahtiyhtiön arvo on lähes tuplaantunut vuoden takaisesta, rahtaushinnat ovat useilla reiteillä kolminkertaistuneet, varjolaivastoa vihdoin korvataan hyväksytyillä paateilla. Opec lisää nyt öljyn tuotantoa, jolloin öljyn hintataso säilyy siedettävänä ja öljytuotteiden kysyntä vahvistuu. Kerosiini on halpaa ja tankkerit tekee taas kunnon tulosta, jokaiselle jotain.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Laiva- ja lentoliikenteen kustannuksia tulee nostamaan aikanaan päästökauppa, mutta näitä uudistuksia jarrutetaan joten ei hyvin nopeasti. Wärtsilän vähäpäästöisemmät laivan moottorit eivät käy siten myöskään kaupaksi?

Esillä 7 vastausta, 34,821 - 34,827 (kaikkiaan 34,827)