Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • jees h-valta

    No joo, eipä ihme jos Visakallon uskoa koettelee todella lämmin penkki. Hyvä kun Mazdan pieneen kippanaan mahtuu edes se penkki. Mutta toki varmaan lämpeää kun yrittää vielä itekkin mahtua siihen tilaan. Jos ei muusta niin staattisesta hankaussähköstä.

    Jätkä

    No joo, eipä ihme jos Visakallon uskoa koettelee todella lämmin penkki. Hyvä kun Mazdan pieneen kippanaan mahtuu edes se penkki. Mutta toki varmaan lämpeää kun yrittää vielä itekkin mahtua siihen tilaan. Jos ei muusta niin staattisesta hankaussähköstä.

    On varsin ihanaa, että harjavallassakin on riemu revennyt sinne saapuneen uutuuden myötä. Minäkin olin aikoinaan ihan tyytyväinen, kun v. 1982 ostin upouuden Saksalaisvalmisteisen auton ja sillä ajelin talvipakkasellakin. Olihan minulla käytössä sekä moottorinlämmitin ja auton etupenkeissä oli istuinlämmittimet.

    Siitä on nyt kulunut jo muutama vuosikymmen, mutta Yllättäen Ransakalaisauton lisävarustelistalta, joka on piiiiitkä, on onnistuttu rastittamaan sellaiset ihanuudet, joiden käyttö on aivan varmasti lähes kaikilla palstalaisilla ollut arkipäivää vaikka kuinka kauan.

    rööri roope

    Jotkut itkee että auton esilämmitys kylmällä ilmalla on kallista.Ei se ilmaista oo laitto lämmittimen letkuun,motin kylkeen,eberin tai webaston tai sisätilan sähkölämmittimen kyllä se maksaa.Eberi ja webasto eniten.Eberillä ja webastolla lämpiää moottori ja sisätilat.

     

    Mutta se mukavuus lähtee ajaa -30 asteen kelillä t paidassa eikä oo kylmä.Se on nautinto.Eikä tarvii raappailla ikkunoita eikä huurteita pyyhkiä,että näkis eteensä.

    Pitää sirtyä nykyaikaan.Itse en autoa enää osta jossa ei oo eeberiä tai webastoa.

    Esim surullisen kuuluisissa  uusissa volkkareissa on tehdasasennettuna webasto tai eeberi n 70%:ssa .

    Ei ne nyky mototkaan ole ilman polttoainelämmitintä.

    Hiluxmetsuri

    Tuossa hieman päästövertailuja sikäli kun ne ovat kiinnostavia. Taustalla EU-tutkimus.

    https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars

     

    jees h-valta

    Minun järkeeni ei mahdu että pellilootaa aletaan lämmittää paljaan taivaan alla jollain muulla kuin sen ajosta tulevalla lämmöllä. Ja väitän olevani varmasti yhtä ilmaston ystävä silloin kuin sinäkin LUULET olevasi.

    wanhajätkä

    No heh te hälämöt. Jeessi tietää että valot syttyy pösössä katkasimesta ja energia tulee laturista. Lisävarusteena automaattisesti. Lämpö tulee moottorista. Ja kaikki ihan ilmaiseksi siinä ajellessa. Pitäshän teidän tuo ymmärtää.

    jees h-valta

    Tänä aamuna oli -22 täällä ja auto lähtee käyntiin aivan neutraalisti kuin kesäkelistä. Mitä järkeä on lämmittää autoa joka sitä ei tarvitse. Kyllä se lämpönsä on vielä aika nopeastikkin ajossa saavuttanut. Tällä ilmalla autossa ei huurru lasit yön aikana koska ilma on kuivaa ja sisätilat on pidetty kuivina myös. Ei ranskalainen tee niin huonoa moottoria etteikö sillä tämän kolkan talvessa pärjäisi, oikein hyvinkin. Ajelin juuri kotiinpäin Honda CRV:n perässä joka ei ollut kovin vanha. Dieselin haju tuntui tympeän voimakkaana pakkassäässä. Että sellaista tämä dieselien puhtoisuus ja talviajon ihanuus. Aika läheltä oli liikenteeseen lähtenyt koska kylmän moottorin katkuahan se oli. Ja kun koko euroopassa on talvi alan ymmärtää isojen kaupunkien katkun vakavuusastetta. Kaikki nokivasarat paaliin sanon minä.

    Jätkä

    Emäntä käski yllättäen käväisemään kaupassa ja minähän lähdin. Melko rapsakka pakkanen oli, eikä auto johdossa.

    Niin se vaan lähti herkästi kuin palmun alta, vaikka on jo mittarissa kilometrejä, on kuitenki talvinaftat tankissa. Ei mitään ongelmia – automaatti vaihtaa pehmeästi, mutta jouhevasti. menomatkalla tehostin oli aika kankea – öljy oli varmaan aika jäykkää, tulomatkalla nöyrä kuin kesällä konsanaan.

    Silti lämmitän mieluummin moottoria pakkasella, samoin emännän autolle on oma ajastimellinen liitosjohto.

    Naftan katkua saavat haistella ne köyhät, jotka yrittävät roikkua melkein takapuskurissa kiinni.

    wanhajätkä

    Se jeessin pösön korppusahan moottorilla varustettu mylly ei lämpene tyhjäkäynnillä tuossakaan pakkasessa. Tuskin ees putkiliikkeen pihalle päästyäsi. Mikään suodatin ei kerkee ees alkaa toimimaan kylmillä pakokaasuilla. Pitäisi tökätä mittarit siihen autoon kun jeessi strttaa työmatkalle pakkasessa ja myöskin perille päästyä. Oliskohan niillä arvoilla mitään yhteistä myyntiesitteen arvoihin?

    puunhalaaja

    Edellisellä sivulla mainittiin uutisfimeissä vilahtelevat autot sotatantereilla. Tälläkin ilmiöllä on jo ikää: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_War

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 230)