Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • Visakallo Visakallo

    Varmasti samaan konserniin kuuluvilla merkeillä löytyy aina jotain yhtäläisyyksiä, mikä on ihan luonnollista ja järkevää. Vuonna 2006 Kia lanseerasi eurooppalaiselle Ceed-mallilleen auton hintaan sisältyvän 7:n vuoden tai 150 000 km:n tehdastakuun. Kia Motors Europessa laskettiin, että takuun pidennys tulisi valmistajalle halvemmaksi kuin pitkät tuotteen laadusta vakuuttelevat mainoskampanjat. Nykyään kaikissa Kian malleissa on 7 vuoden takuu. Kian jälkeen muutkin valmistajat ovat pidentäneet omia takuuaikojaan.

    Tolopainen

    Näyttää olevan tuo uusin Ceed aika hyvillä varusteilla. Löytyy jopa kaistallapitovahti. Ei taida muissa tuon hintaluokan autoissa tuollaista olla. Muutenkin tuo Aasialaisten autojen hinta laatusuhde on ihan omalla levelillään.

    Visakallo Visakallo

    Kauko-Idässä asuu yli neljä miljardia ihmistä, eli reilusti yli puolet maapallon väestöstä Euroopan kokoisella alueella. Euroopassa on vain 0,7 miljardia asukasta. Eipä tarvitse kovin paljoa pähkäillä, missä tekninen kehitys ja markkinat nykyisin ovat.

    jees h-valta

    Tusinapulkkia tusinaväestölle. Jos seitsemän vuoden takuun jälkeen kahdeksas vuosi on jo paaliin lähtöä niin onhan siinä kaupallisuus kohdallaan. Meinaan kuten kerroin katselin kaupan edessä kuinka Kiia oli lahonnut alapäästään täysin korjauskelvottomaan kuosiin.

    Tolopainen

    Aika hyvillä varusteilla saa tusinatavaraa kymppitonnin halvemmalla kuin pököt ja Volkkarit. Jos ei taloudellista ajattelukykyä ole eihän se kirpaise.

    jees h-valta

    Ei pidä paikkaansa. Kyllähän niitä alkaen malleja suht samalla rahalla saa kuin näitä halppiksiakin. Mutta silti saa rahalle vastinettakin. Ja varusteita jopa lähes tarpeen verran. Tosiaan, näissä laadukkaammissa sentään kori kestää jopa suomen suolatalviakin niin että toistakymmentä vuotta mennään eikä kori kuki päällepäin lainkaan. Tuo korien kuntoisuus on hyvin nähtävissä Harjavallan hiukan kovemmin kuluttavassa ilmastossa. Pikkupököt ovat tosi siistejä ja nättejä. Isot tummissa väreissään vaikeaampia sanoa kun ei silleen erota. VW:t on jopa koettu ja koskaan ei korista moitittavaa. 2003:n sentään sekin oli ja kori ruosteesta täysin vapaa. Koteloita en toki kurkkinut. Kai niissä saattoi jo jotain olla. Mutta katsastukset meni korin puolesta aivan huomautuksitta.

    Tolopainen

    Miksi sinä et kirjoita faktaa vaan fiktiota. Löydän milloin tahansa marketin parkkipaikalta ruostuneita autoja ja ne ovat Volkkareita.

    MJO

    Kyllähän niitä alkaen malleja suht samalla rahalla saa kuin näitä halppiksiakin.

    Eikö jesse tajua, että pösö kuuluu näihin halpiksiin. Ihan samassa kastissa, kiat, nissanit, fiatit ja renut. Toyota ja honda kuuluvat jo astetta korkeammalle.

    harrastelija harrastelija

    Ranskalaisista systeemeistä ei suoraan ajatteleva tekninen hlö aina tajua, onhan ne aika erikoisia! Tuo pätee aivan päivittäisiin tekniikoihin. Olimme takavuosina kolleegan kanssa tutustumassa EU:n toimintaan ensin Brysselissä ja sieltä bussilla Pariisiin. Yhdessä tutustuimme majapaikan suihku- kylpyammesysteemiin, emmekä suomalaisena perusinsinööreinä osanneet käyttää suihkua! Hyvin meitä siinä sitten neuvottiin 🙂

    Talouteemme on kuulunut 2 Citroennia, BX 1,9 litran diesel oli edullisin ja mieleisimpiä autoja, mitä elämän varrella on ollut. Tuo legendaarinen 1,9 dieseli oli joissakin muissakin autoissa. Kaasu-nestejousitus pelasi ja vaihdettiin lopulta koko järjestelmä pallot ja pumppukin – oli tosi halpaa!

    Seuraava ”kehitetty” Citroen C5 taas oli täysi fiasko, vikoja oli kaikenlaisia ja vaihtoarvo tippui! Renaultin kehitystä tuli seurattua, mutta sen muotokin meni sitten niin oudoksi, että saavat ajella niillä etelämpänä Välimeren maissa!

    rööri roope

    Ruotsin ralli sijat tauolla 1-3 Hundai 4-5 Citroen 6 Ford 7-9 Toyota 10 Citroen.Elikkä 10 kärjessä huonoimmat autot palstan asiantuntijoiden mielestä.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 230)