Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,701 - 4,710 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • arto arto

    Metsämiehen autoksi sopisi kyllä paremmin Mersun uusi Unimog, jota on alettu tuoda Suomeenkin ; Mm. nelipyöräohjaus, voi varustaa yli 1000 eri lisävarusteella, 160 / 220 kW ulosotto edestä/ takaa. Saa ajaa maantiellä 80 km/h nopeutta jne…….Kyseinen kulkupeli luokitellaan suomessa traktoriksi. Jonka suurin nopeus on 40 km tunnissa. Tai liikenne traktoriksi  jonka nopeus 60 km/h  se 80km/h vie kortin kuivamaan koneesta rekisterit, päälle sakot.

    oksapuu

    Traktori kyllä…

    Vuodenvaihteen jälkeen saa kilpiin 80km/h nopeudella. Vaatii sitten kyllä ajokorttiin erinäisiä merkintöjä…

    6 m3 6 m3

    ”Tosiasioita vain tässä kertoilen. Totuus vain kirpaisee vaikka sitä kuinka pitkältä metsästä yrittää kuikuilla ja torjua.”

    Kun tieto on lapsen tieto, vaan ei partasuun urohon.

    jees h-valta

    Oksapuu oikeassa, jos taas moinen laite tulisi jostain muualta kuin saksasta tuo ei olisi koskaan suomessa mahdollista. Olemme rähmällään saksalaiseuvostoliitolle siinä määrin että sieltä poikkeamatkin sallitaan, jopa lainsäädäntömuutoksilla.

    Puuki

    Unimog on varmasti sen verran tolkku ajoneuvo, että 80 km/h ei haittaa yhtään Suomen nykyteillä, jos jossain pystyy sitä nopeutta edes ajamaan. Syrjäisemmillä kärryteitä muistuttavilla urilla ei tosin voi ajaakaan sitä vauhtia. Tien hoito on melko vaatimatonta verrattuna vuosikymmenten takaisiin aikoihin, vaikka tiemaksut onkin nousseet kiinteistöveron korotusten muodossa.

    jees h-valta

    Mielestäni kaikki jousitetut tieliikennetraktorit pitää antaa kulkea samoin 80km/h. Muutahan se ei tarvitse kuin yhden ”loikkarivaihteen” lisää ja alkaa Valtrat sun muut kulkea muun liikenteen mukaan. Kuten olisi jo aikaa ollut järkevää.

    Visakallo Visakallo

    Yhdysvaltalaisen kuluttajalehden Consumer Reportsin selvitys perustuu 640 000 autosta kerättyyn dataan. Lehden mukaan täysin uuden tai juuri uudistetun auton ostajat joutuvat useammin kärsimään autojen vioista kuin ne autoilijat, jotka ostavat vähän pidempään valmistetun mallin. Usein ongelmat löytyvät autoon ympätystä viimeistä huutoa olevasta tekniikasta.

    CR:n raportin mukaan kymmenen luotettavinta autoa ovat Kia Niro, Subaru BRZ/Toyota 86, Lexus ES, Lexus GS, Audi Q3, Toyota RAV4, Lexus IS, Toyota Prius V (tila-auto), Toyota Prius C sekä Infiniti Q70.

    Vähiten luotettavat kymmenen autoa ja joitakin niiden ongelmapaikkoja:

    Chevrolet Camaro; vikoja vaihteistoissa (vähäisiä), elektroniikkavikoja.

    Mercedes-Benz GLC; jarru-, ohjaus- ja jousitusvikoja.

    Jaguar F-Pace; elektroniikkavikoja, vuotoja voimansiirrossa

    GMC Acadia; elektroniikkavikoja

    Fiat 500; elektroniikka- ja jarruvikoja

    Ford Focus; vaihteistovikoja

    Ford Fiesta; vaihteistovikoja ja vikoja ilmastoinnissa

    Volvo XC90; elektroniikkavikoja, sähkövikoja

    Cadillac Escalade; vaihteistovikoja (merkittäviä), vikoja ilmastoinnissa

    Tesla Model X; vikoja haukansiipiovissa, maalipinnassa ja verhoilussa sekä ilmastoinnissa

     

    jees h-valta

    Niin, tuohan on se tyypillisesti Toyota Corollankin vahvuus, kun ei mitään varustelua ei tule vikojakaan. Neljä pyörää ja loota ja tekniikka ikiaikaista ja varmasti koeteltua ja käytössä testattua. Kun ei mitään autoon laita ei tule murheitakaan. Joillekkin riittää, toisille ei.

    MJO

    Sori jesse. Listalla on useampia malleja Toyota konsernin lippulaivoja. Lexus on varmasti paremmin varusteltu, kuin yksikään pösö.

    Puuki

    Siksipä uusi auto kannattaakin hankkia vasta kun ”lastentaudit” on ensin uusista malleista hoidettu kuntoon. Uusimmat lisävarusteet vaatii usein päivitystä ennen kuin ne alkaa pelittää kunnolla. Vanhoissa autoissa voi tulla sitten ongelmia lisääntyvästä korjaustarpeesta varsinkin elektroniikan osalta.

Esillä 10 vastausta, 4,701 - 4,710 (kaikkiaan 5,990)