Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,011 - 5,020 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • wanhajätkä

    Tolopaisen taloutta taas….voitto saa mennäkkin omistajalle…se työ vaan antaa melkoista puhtia talouselämäämme.

    jees h-valta

    Älä Toloppa mussuta, olen jopa harkinnut auton takaisin ostoa kakkosautoksi metsäkäyttöön. Oma poika laittaa koska vain koneen vaikka murusiksi ja plokkaa sen kuntoon. Nyt kun sai vielä isompaa verstastilaakin aina tarpeen mukaan käyttöön. Juuri otti Zetorin koko takasillan auki ja laittoi jarrut molemmin puolin yhden Lauantain ratoksi. Nyt oli valotekniikkaa työn alla. Keväällä uusi rengastus jonka hän noutaa Virosta. Taitaa meitin mökkizetor olla kohta uuden veroinen.

    Visakallo Visakallo

    Onkos Jessenkin siinä tapauksessa siirryttävä peräkärryn käyttäjäksi, vai raksitko Volkkarista takapenkit pois?

    Visakallo Visakallo

    Vuoden 2017 15 uutuusautosta yhä useampi saavutti NCAP törmäystestissä viisi tähteä. Näitä olivat Hyundai Kona, Kia Stinger, BMW 6-sarja, Jaguar F-Pace ja Toyota Yaris. Kia Stonic sai täydet viisi tähteä lisävarustein, mutta vain kolme tähteä perusrakenteisena. Myös Dacia Duster, Ford C-Max, Opel Karl, DS 3 ja Alfa Romeo Giulietta saivat kolme tähteä. Fiat Punto sai nolla tähteä.

    Euro NCAP -törmäystesteihin voi tutustua täällä.

     

    jees h-valta

    Peräkärryä en ala vetelemään ja kyllä kait tuo avolavaan taitaa edelleen kallistua. Ei se VW:n tavaratila penkit kaadettunakaan aivan riitä. Kyllä se pieneksi jää. Taimilaatikoita pitää sopia enemmän ettei aikaa kulu jatkuvaan hakuun. Varsinkin kun se VW:lla on aika hintavaa se ajelukin. Vetokoukkua en ala siihen enää asennuttamaan. Kyllä tuossa Rodge Ramit on kevytkuorma-autoina alkaneet ottaa kiinnostusta.

    wanhajätkä

    Jessen käsittämättömät autovalinnat hymyilyttää. Joskus pääsee ihan hörönauru. Vai että RAM muutaman pajukorin kuljettamiseen kerran vuodessa!

    No minkä sille voi jos ei osaa kärryä perruuttaa ni eihän siinä jää muuta vaihtoehtoa ku avolava.

    Tosi järkeenkäypiä valintoja….

    jees h-valta

    Ramit toki käy paljon,paljon muunkin kuin taimilaatikoiden kuljetukseen. Kevytkuorma-autona se on aika ronski kantavuudeltaan ja nelikkona huomattavan etenemiskykyinen metsäteilläkin. Metsätalouden ajoneuvona kevyellä verotuksella se vain on edullinen vielä pitääkkin. Minulla on jopa peräkärrykin sinne Ramin perään jos oikein runsaasti kuskattavaa on. Ja osaamista myös peruutukseen. Sitten siinä on paras ominaisuus että sillä saa metsämaastoissa juuri tällaisia kateellisia katseita peräänsä mitä wanhajätkäkin on tainnut harrastaa.

    Visakallo Visakallo

    Vuoden Auto Suomessa 2018 lopputulokset:

    1. Seat Ibiza (178 p.)

    2. Škoda Kodiaq (173 p.)

    3. Volvo XC60 (156 p.)

    4. Volkswagen T-Roc (113 p.)

    5. Kia Stinger (111 p.)

    6. Opel Insignia (109 p.)

     

    wanhajätkä

    Onhan mulla Ram ollut 9m kelkkatrailerin vetäjänä. Ei ollu ongelmaton. Enemmän kuitenkin Toyotan maastureita. Kömyrä lulla. Enkä osaa sinun pösöäkään kadehtia.

    Jätkä

    Kokolailla kova on istutustahti, jos päivän taimet eivät kulje kerrallaan. Sen lisäksi ainakin mellä on taimien myyjä hoitanut kuljetuksen joskus jopa pienemmissä erissä, kun lukumäärä on ollut useampi kymmenentuhatta kpl.

    Moneen savottaan on haettu taimet esim MHY:n ja MH:n varikolta. kyllä meilläkin joskus vietiin 25 000 tainta yhtä päivää varten, mutta peräkärry on siinä oiva peli. Varsinkin, jos osaa sen kääntää myös peruuttamalla oikeaan suuntaan.

    Täytyy tosin myöntää, että emännän peruutusharjoitukset loppuvat hyvin äkkiä, ellei ole itse vänkärin penkillä antamassa tarkkoja ohjeita. Kuomullinen kärry on paljon helpompi peruuttaa kuin matalampi.

Esillä 10 vastausta, 5,011 - 5,020 (kaikkiaan 5,990)