Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,021 - 5,030 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • 6 m3 6 m3

    Vinkki viisi kärryn peruutukseen. Laitoin kärryn takakulmiin putkenpätkät. Niihin sopivan mittaiseksi pätkäistyt aurausviitat. Pimeällä viittojen päihin punaiset halpis ledivalot, patteri toimiset. Noilla eväillä näkee missä kärry kulkee vähemmällä kurkkisella peileistä.

    Jeesiölläkin näkyy olevan yksi oma kulkine, Zetori. 😂

    Gla Gla

    Wanhajätkä: ”Enkä osaa sinun pösöäkään kadehtia.”

    Tuollainen asenne on sinulle kunniaksi. Samaa mieltä olen lisäksi suhtautumisestasi Jessen taimilaatikoiden kuskaamiseen.

     

    Jätkä

    Jos kärry on leveämpi kuin vetäjä, näkyy sen äärivalot peileistä tosi hyvin. Kun vetelin matalampikuomuista kärryä teidän jonkun niin kovasti kadehtimalla Transitilla, kärry oli kapeampi kuin auto, eli ei sitä nähnyt ennenkuin se oli jo taittunut linkkuun aika lailla, oli hyvä lisäapu kuomun päälle kiinnitetyt taakkatelineet, joissa oli keskellä esim oksasaha tai vaan rimanpätkä, josta sisäpeilistä näki, minne kärry on menossa.

    Tolopainen

    Kärryssä ei yleensä tarvita taakkatelineitä, kun on tarkoitus kuljettaa tavarat kärryssä kuomun alla. Kuomuun tuskin on luvallista kiinnittää mitään telineitä. Peräkärryn suunnan näkee hyvin avoimesta sivuikkunasta. Bensa-autolla kärryn peruuttaminen vaatii reipasta kytkimen luistattamista. Syytä laittaa korvatulpat sieraimiin.

     

    jees h-valta

    Kyllä niitä kuusmotti Trafin mukaan muutama löytyy. Jopa yksi Valtrakin jolla juuri tulin aurailemasta. Lisääntyy tässä kevään korvilla taas. Pitäähän pojalle olla askareita ja myytävääkin. Taidan seuraavaksi laittaa myyntiin yhden turhan asuntoauton, olisko palstalaisilla tarvetta? Ja olisi dieselikin vielä. Siellä se nököttää mökin ulkorakennuksen nurkalla ja pressukin on suojana vielä. Seisontavakuutuksessa mutta ajokuntoinen. Jaalan suunnilta löytyy.

    wanhajätkä

    Kokeilkaapa peruuttaa soppatykkiä kuorma-autolla…taitolaji

    Jätkä

    Kärryssä ei yleensä tarvita taakkatelineitä, kun on tarkoitus kuljettaa tavarat kärryssä kuomun alla. Kuomuun tuskin on luvallista kiinnittää mitään telineitä. Peräkärryn suunnan näkee hyvin avoimesta sivuikkunasta. Bensa-autolla kärryn peruuttaminen vaatii reipasta kytkimen luistattamista. Syytä laittaa korvatulpat sieraimiin.”

    Älyttömyys paistaa Tolopaisen suunnasta. Kun tavara on niin pitkää, ettei se mahdu edes kärryn laitojen sisään, mutta ei paina paljoa, on hyvä sitoa taakkatelineelle, joka oli kuomussa jo silloin, kun ostimme sen. Kärry tuli suoraan valmistajalta, siinä oli takaa nostettava kuomu, jota ei ihan pienellä saa irti kärrystä, etulaita ei irtoa kuomun alta.

    Ja Tolopainen Trollaa !

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Peräkärryn suunnan näkee hyvin avoimesta sivuikkunasta. Bensa-autolla kärryn peruuttaminen vaatii reipasta kytkimen luistattamista. Syytä laittaa korvatulpat sieraimiin.”

    Tolopaisen autosta on tainnut sivupeilit tippua pois, eikä peruutuskameraakaan taida olla. Tuo kytkimen luistattaminen on kyllä oire jostain vakavammasta ajorajoitteesta.

    Tolopainen

    Täällä on tyyppejä jotka vetelevät tyhjää kärry autonsa perässä. Kun kärryyn laitetaan täysi kuorma klapeja ja yritetään peruutella sitä polanteisella lumisella pihamalla sen liikutelu pienellä bensa autolla vaatii runsaasti kytkimellä luistattelua. Käykää ajamassa jos edes saatte kärryn liikenteeseen, siitä mihin se on syksyllä jäänyt ja kuomu jäätynyt kiinniasentoon. Maasturilla on helppo liikutella kuomukärryä se näkyy takaikkunasta. Sellaista ei ollut transsittiin vielä keksitty, tai se olisi ollut siinä vieressä takana, jos olisi huomannut katsoa. Kuomu on yleensä takaa avattava en ole muunlaisia nähnytkään. Mitään onkivapatelinettä ei ainakaan minun kärryn kuomuun asenneta. Normaalinäköinen kyllä erottaa muutenkin mihin suuntaan se kääntyy. Kannattaa perehtyä omaan ajotyyliin,  siinä saattaa muutenkin olla puutteita joita ei edes huomaa, että polttaa kytkintä koko ajan. Näöntarkastuksessa syytä käydä säännöllisesti vanhemmalla iällä. Yleensä kaukonäköönkin tarvitsee korjausta, jos yli 60v on liikenteessä ilman kaksiteholaseja hänen näkökyvyssään on puutteita lähelle ja kauaksi.

    jees h-valta

    Että Tolopan mukaanko pitäisi kaksiteholasit määrätä pakolliseksi heti kun saa ajokortin? Tuo teksti kertoo että siitä kait hänen mielestään olisi silmille parantavaa vaikutusta.

Esillä 10 vastausta, 5,021 - 5,030 (kaikkiaan 5,990)