Etusivu Keskustelut Metsänhoito Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Tämä aihe sisältää 116 vastausta, 21 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Alexi 2 kuukautta sitten.

Esillä 3 vastausta, 111 - 113 (kaikkiaan 113)
  • Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Olisi tuollaista alustanraivausta6 – 7 hehtaria,jossa suuri osa poistettavasta puusta lähes kuitukokosta.Maahankaato.Tarvitaan 225 terä..Nykyinset sahat Stihl 480 ja ikivanha Jonsered 45

Tutut suosittaa stihl 490 hankintaa,kestää,ei murheita.Huski kuitenkin 150e halvempi.Muttakuinka Huski mahtais kestää.Olen kyllä joistain murheita tuolla moottorisapuolella kuullut Huskista.Kokeilin tuota 555 ja oli ärhäkkä kiihtymään

• pihkatappi pihkatappi

Hyvä ominaisuus on sekin että tankki kestää pitkään. Kerrankin ennakkoraivuulla takarajalle oli 350 metriä ja tankilla menin sinne ja takaisin, oli toki vähän poistettavaa, mutta jos tankki olisi loppunut rajalla niin kyllä minua olisi harmittanut. Nose on suunniteltava työpäivät raivaussahankin mukaan.

veli poika

Nyky sahoissa  runkoputken  sisällä on runkoputken mittainen muovi putki.Veto

akselin  ja muoviputken välillä on 1-1,5mm välys. Tämä tila on täytetty  vaseliinilla.

Saha kylmänä  käynnistettäessä  putki  värisee  niin kauan kun  vaseliinit lämpenee.

Olen nähnyt  innokkaan nuoren metsurin vetoakselin  sulaneen kiinni muoviputkeen,

kun oli pyyhkinyt kaiken vaseliinin  pois.   Eli jätkä elää tietämättömyyden ja

menneisyyden rajamailla puhessaan usesta liukulaakereista ja sotkee asiaan viellä

auton etupyörän.  Jätkä kannattaisi mennä vajaansa ottaa esille pölyttyneen tilhin

vanhan 480 irroittaa siitä  kulmavaihde  ja katsoa  mimmoinen muoviputki siellä

runkoputken sisällä on  jotta olisi  selvillä  ”nykysahoista”.

Tolopainen

Huono Jätkän mennä kun hoidokkeja ei päästetä ulos. Eikä vaivaistaloissa ole raivaussahojakaan.

Esillä 3 vastausta, 111 - 113 (kaikkiaan 113)