Keskustelut Metsänhoito Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Tämä aihe sisältää 145 vastausta, 26 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Puu Hastelija 1 viikko sitten.

Esillä 5 vastausta, 141 - 145 (kaikkiaan 145)
  • Onko Huski 555FXT hintansa väärti

    Olisi tuollaista alustanraivausta6 – 7 hehtaria,jossa suuri osa poistettavasta puusta lähes kuitukokosta.Maahankaato.Tarvitaan 225 terä..Nykyinset sahat Stihl 480 ja ikivanha Jonsered 45

    Tutut suosittaa stihl 490 hankintaa,kestää,ei murheita.Huski kuitenkin 150e halvempi.Muttakuinka Huski mahtais kestää.Olen kyllä joistain murheita tuolla moottorisapuolella kuullut Huskista.Kokeilin tuota 555 ja oli ärhäkkä kiihtymään

  • Jätkä

    Kaasukahvassa minua on aina ihmetyttänyt se, että kahva on ylipäätään aika heikkolaatuinen. Se, että kahva päästää vettä sisäänsä ja se, että siinä olevat toiminnot ovat hieman niin ja näin, on aika surkeaa suunnittelua. Kaiken lisäksi kaasuvaijeri ”venyy” ja jäätyy – ei hyvä.

    En ole kokenut peukalo / etusormikaasujen käyttöä ongelmaksi, mutta aivan hyvin voisi kokeilla, kuinka onnistuisi risteyttää erilaiset kaasukahvat keskenään. Voisi olla jopa, että kaasukahva voisi olla mahdollista asentaa vasempaan kahvaan.

    Asia ei vaan enää liikuta minua niin paljoa, että alkaisin painia sen kanssa.

    Kun ajatellaan kaasuliipaisimia, niin on: Moottoripyörän- Mopon kaasu, Moottorikelkan kaasu, Moottorisahan kaasu, sekä R-sahan kaksi erilaista kaasua. Siinäpä sarkaa kehittelijöille.

     

    Metsänmies

    Kyllähän näitä ruotsalaisiakin sahoja oli ennen myös tuolla etusormella kaasuteltavia malleja. Ei taida nykyisin olla. Jätkä on oikeassa tuon kaasukahvan surkeudesta. Luulisi nykytekniikalla pystyttävän rakentamaan kahvasta vesitiivis. Kaasuvaijeriin voisi rakentaa sähkövastuksen jäätymisen estämiseksi, samalla periaatteella, kuin kahvalämmitys.

    pihkatappi pihkatappi

    Samat ajatukset raivureiden kaasukahvoista. Stihlissä ihan susi ja ei huskussakaan ole vesitiivis, vaikka tuolta osin parempi. Lunta on usein kahvan päällä hanskan peukalohangassa ja Stihlin kahvassa tuossa kohdassa on kaasuttimen turvaliipasimen tarpeettoman suuri reikä. Kahva on toisinaan täynnä neulasia ja toisinaan umpi jäässä.

    Jätkä

    Kaasiliipaisin taisi olla Huskun 245 – mallissa, joka osoittautui melkein sudeksi. Siis se saha. Kone pyöri takaperin, Kulmabaihde oli siten myös vääränkätinen ja löyhä, kaasuvaijei oli alimitoitettu – se oli aina kuralla jne. Se oli tyyppiesimerkki isäntälinjan vehkeestä. muuta hyvää siinä ei ollut, kuin suhteellisen voimakas moottori, taisi olla Partner-moottorisahan kampi, mäntä ja sylinteri

    Puu Hastelija

    Veikkaan ma, että jokin potentiometri tms. sähkösäätöinen kaasutin ilmestyy hyvinkin pian. Ainakin raivurit hyötyisivät tuosta, msahoissa tuolla ei saataisi kuin ehkä jotain ohjelmoinnin kautta tulevaa hyötyä. Mekaaninen linja kaasarille kuitenkin yleensä lyhyt ja selkeä.

Esillä 5 vastausta, 141 - 145 (kaikkiaan 145)