Keskustelut Metsänhoito Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Esillä 4 vastausta, 181 - 184 (kaikkiaan 184)
  • Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Merkitty: 

Olisi tuollaista alustanraivausta6 – 7 hehtaria,jossa suuri osa poistettavasta puusta lähes kuitukokosta.Maahankaato.Tarvitaan 225 terä..Nykyinset sahat Stihl 480 ja ikivanha Jonsered 45

Tutut suosittaa stihl 490 hankintaa,kestää,ei murheita.Huski kuitenkin 150e halvempi.Muttakuinka Huski mahtais kestää.Olen kyllä joistain murheita tuolla moottorisapuolella kuullut Huskista.Kokeilin tuota 555 ja oli ärhäkkä kiihtymään

• Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

No jätkä kerro kaikille monta sataa tai tuhatta hehtaaria olet sahannu 555 fxteellä ni tiedetään sitten kaikki kompetenssisi?

arto

7 vuotta sahattu. 355/555 hg sahoilla aikoinaan. Oli aikaa kun saatiin myöhäsiä nmk niille oli hyvä saha. Sitten risukot pieneni palasin 545fx

Jätkä

Minä olen ollut alusta alkaen Huskun käyttäjä. Raivureissa taival alkoi Evon jälkeen 165- huskulla. Sitten 140 – ja siitä eteenpäin, mukana oli Partnerin keltaisia Huskujakin. Josnsseissa tuttavuus lopahti heti ensimmäisiin maisteluihin, kunnes nyt on Jonssit Puna-Mustia Huskuja. Vertailtaessa on tehtävä valinta täsmälleen saman koneen kanssa, eikä minkään ruohotrimmerin…. Nyt on varikolla vielä 252 Husku – aivan ykköstykki. Annoin Vävypojalle Tilhin 490:n, kun se on niin vetelä. Vanha Partneri 440 on kanssa, kyllä sekin on iskussa.

Jos hehtaareista puhutaan, niin täällä on varmasti montakin, joka on raivannut paljonkin enemmän, koska työkseni henkilökohtaisesti olen raivurilla sahannut vain muutaman sata hehtaaria. Kuitenkin olen henkilökohtaisesti vastannut taimikonhoitotöistä, joissa on päivässä lakaistu 10 – 20 hehtaaria taimikkoa ja työmaalla on ollut parikymmentä ammattikäyttöön tarkoitettua raivuria.

Tiedän kyllä, mikä on ero Jonssilla ja Jonssilla, vaikka niitä meillä oli vähemmistönä – kauppateknisistä syistä.

Enää on raivurit- kuten ketjusahatkin lähes vain polttopuukäytössä, Mitä nyt pitäisi vielä käydä kaatamassa kaksi kuusta: Iso ja Tosi-iso. Se isompi on siitä kinkkinen, että rungon vieressä on puolen metrin päässä puistokaapeli ja aika tanakasti oksien saartamana. Pylväsmuuntaja on ainoan ”vapaan” kaatosuunnan välittömässä läheisyydessä, eli taidan pyytää Sähköyhtiötä takuumieheksi, heillä kun on hyvät oksasahatkin.

Ola_Pallonivel

Oli kuulemma alapään laakeri mennyt rikki ja sen myötä moottori kaput. Takuuseen tulee uusi moottori tuohon minun Huskyyn.

Esillä 4 vastausta, 181 - 184 (kaikkiaan 184)