Keskustelut Metsänhoito Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 220)
  • Onko Huski 555FXT hintansa väärti

    Merkitty: 

    Olisi tuollaista alustanraivausta6 – 7 hehtaria,jossa suuri osa poistettavasta puusta lähes kuitukokosta.Maahankaato.Tarvitaan 225 terä..Nykyinset sahat Stihl 480 ja ikivanha Jonsered 45

    Tutut suosittaa stihl 490 hankintaa,kestää,ei murheita.Huski kuitenkin 150e halvempi.Muttakuinka Huski mahtais kestää.Olen kyllä joistain murheita tuolla moottorisapuolella kuullut Huskista.Kokeilin tuota 555 ja oli ärhäkkä kiihtymään

  • Jätkä

    arto:”Kyllä ne pehmenee kun pyrkii pukkaaaan 7tankkia päivässä ——14 tunnin päiviä?…..Huonoja on ollut sahat. Vai vika käyttäjässä. meilläpäin sahailaan takuuaika siinä kerkee raivata yli 300ha mulla vasta 1 kytkin ja kulma mennyt 545. 555 fx ei vielä sitäkään yksi kytkin satsi mutta ha paljon enempi.!”
    – Kyllä nyt on pakko kompata artoa. Vikaa on jossain, mutta ei varmaan sahoissa. Kuulostaa ihan siltä, että tehokierrokse ovat jääneet liian alas, kytkin, akseli ja kulma joutuvat koville, jos ei leikatessa ole täysi hönkä päällä. Samoin moottori ei kierrä tarpeeksi kovaa ja korkealta, rasittuu mäntä ja renkaat, sekä petilaakerit.

    Jo pelkästään tuo varapömpelin raahaaminen mukana kuulostaa aivan sairaalta. Kai siinä on lisäksi reppu selässä ja peräkärry narun päässä, että voi tehdä peruskorjauksen koneelle aina silloin tällöin, kun 25-päiväisiä keikkoja heittelee yhteen syssyyn.

     

    Koivunkaataja2

    Visalle senverran että minäkin visukinttuna jopa pöllipuita maahan jotta metsä olisi kunnossa ja siinä sivussa tuli kemerakin.

    Visakallo Visakallo

    Koivunkaatajalle: Eikös niin isot puut ole hidastaneet aika paljon kasvamaan jätettyjen puiden kasvua? Ostotiloilla toki joutuu noinkin monesti tekemään, mutta tuskin sentään pidenpään omistetuilla?

    Ola_Pallonivel

    Ennakkoraivausta olen tehnyt, melkein 30 vuotta sitten istutettu kuusimetsä ja kerran tehty taimikon hoito aiemmin. Paikoitellen iso lepikko, toisaalla pientä risua. Kyllä niitä kuidun koossa olevia puitakin joutuu kaatelemaan.

    Koivunkaataja2

    Tämä  kyllä on pitempään omistetulla tilalla, joten peiliin katsomisen paikka. Kemera haettu ja saatu kymmenen vuotta aiemmin ja toteuttaja aikaisempi sukupolvi,mutta vastuuhenkilö on allekirjoittanut.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    545 autotune kesti 1h 5min, tuotos oli parhaimmillaan 60e/h, 555fxt Lakasee samaa pusikkoa  parhaimmillaan 80e/h. 545 autotune jää selvästi 555fxteen jalkaihoihin samanlaisessa pusikossa. En uskoisi sanakaan jätkältä tai artolta.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Kukaan täysijärkinen ei kysele mitään näiltä palstan suurimmilta valehtijoilta.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Toisinkuin Jätkän ja arton, minun tulotiedot ovat julkisia. Kuka tahansa voi tarkastaa minun tiedot toisinkin paskanpuhujien. Minä en valehtele eikä tulotietoni jos joku haluaa tarkistaa.

    Nimetön

    Jos ne vanhat toimii. Niillä hoituu.

    Rane

    ”Minä en valehtele eikä tulotietoni jos joku haluaa tarkistaa.”

    Millä nimellä ne tulotiedot on jos tarkistaisi?

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 220)