Keskustelut Tekniikka Sähkö

• Tämä aihe sisältää 9,876 vastausta, 121 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 23 minuuttia sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 9,861 - 9,870 (kaikkiaan 9,876)
  • Sähkö

Merkitty: 

Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

• Nostokoukku

Mitä minä vääristelin? Onko faktatilasto, että polttomoottoriautoja ei enää valmista yksikään automerkki, kuten kysymykseeni vastasit?

Apli

Rahasi tuosta ostamastasi sähköstä vain menee yhä useammin ulkomaisille omistajille.

Mutta hyödyttää myös metsänomistajaa kun puulla tehdään sähköä, bensa ja diesel ei yhtään hyödytä.. Iso ero kuitenkin!

Nostokoukku

Polttoaineiden, diesel ja bensa, jakeluverkoston liikevaihto taitaa vielä ylittää reippaasti sähköautojen energian liikevaihdon. Neste Markkinoinnin liikevaihto on pyörinyt siinä vähän alle 4 miljardia €. Ja onhan noita muitakin. Onhan siinä mukana kotimaista jalostusta, jakelua ym.

Visakallo Visakallo

Mistä sellainen tieto tuli, etteikö polttomoottoriautoja enää valmisteta? Niitähän saa valmistaa ja myydä vielä ainakin 10 vuotta. Kysymys on lähinnä vain päästörajoista. Polttomoottoriauto saadaan kevythybridinä helposti läpäisemään päästövaatimukset. Uusi Fiat 500 on yksi tällainen esimerkki, samaoin vaikkapa meikäläisen Sukisuki.

Nostokoukku

MOJ niin väitti, kun kysyin valmistaako kukaan enää polttomoottoriautoja. Hybridihän ei ole polttomoottori- eikä sähköauto.

MJO

Onko faktatilasto, että polttomoottoriautoja ei enää valmista yksikään automerkki, kuten kysymykseeni vastasit?

Minun väittävän polttomoottorin valmistus lopetetaan.

Vastasin, etten tiedä yhtään merkkiä, joka valmistaa pelkästään polttomoottoriautoja.

Vastaa sitten mikä merkki valmistaa pelkkiä polttomoottoriautoja.

Nostokoukku

En tiedä. Minua ei autojen valmistus eikä autot kiinnosta. Riittää kun pääsen paikasta toiseen tarvittaessa.

Visakallo Visakallo

Kevythybridihän saa kaiken voimansa polttomoottorista ja hidastus energiasta, joten ei sitä nyt oikein sähköautona voi pitää.

pihkatappi pihkatappi

Ei kaikkia hybridejä voi edes ladata itse, eli ei ole ainakaan läheskään sähköautoja. Öljyn kulutus kasvaa vuoteen 2050 asti sanoo Opec, ilmeisesti pitää pumpata kaivoja vauhdilla, ettei jää käyttämättä. Voi olla itsellä seuraavakin auto polttomoottori versio, jos mittarihinnat eivät nouse mahdottomiin.

MJO

Minä olen kirjoittanut kokoajan ladattavista.

Esillä 10 vastausta, 9,861 - 9,870 (kaikkiaan 9,876)