Keskustelut Luonto SITRA-TURVE

Esillä 10 vastausta, 401 - 410 (kaikkiaan 963)
  • SITRA-TURVE

    Taas yksi putiikki laittaa ruutia turve-elinkeinon lopettamiseksi. Kun putiikissa on vihreäkaapuista porukkaa elätettävänä, tottahan mölähdys on paikallaan. Eräs Oras Tynkkynenkin on tekeytynyt erityisasiantuntijaksi sinne, ja tuskimpa olisi jättänyt sorkkimatta aihetta. Uutisissa nimi ei kyllä paistatellut..?!

  • Mettämakuri

    Kaupungin liikkeestä ei vastata puhelimeen ja saha voi olla huollossa kuukauden kun maahantuoja ei muka toimita osia.

    Kurki

    Maaseudulla ei nouse perse penkistä, ellei siihen saa tukea.

    Mitähän tämäkin on?

    EUn puitteissa on sovittu, että tuottajahinta on maailmanmarkkinoiden hintatasoa, eikä sillä hinnalla kukaan EU-maan viljelijä voisi elättää itseään ja siksi ovat tuet.

    Maanviljelijät ovat puoleksi julkista sektoria.

    Julkisen sektorin työntekijöiden palkka on kokonaan tukea, jonka  avoin sektori maksaa.

    Jätkä

    Kurki:”Julkisen sektorin työntekijöiden palkka on kokonaan tukea, jonka avoin sektori maksaa.”

    -Esim terveydenhuolto, koulujärjestemän vaatimusten toteutus, valtion rauratiet, Puolustusvoimat, Merenkulku ym ovat välttämättömiä toimintoja, jotka joka tapauksessa on hoidettava, ja se, että monet niistä tehdään budjettivaroin, perustuu puhtaasti siihen, että siten niiden taso ja toimintavarmuus voidaan turvata. Niitä ei saada muualta edes kalliimmalla hinnalla.

    Ola_Pallonivel

    Itse koitan hoitaa ennakkoraivaukset, tien raivaukset yms. näpertelyt. Taimikonhoidon tekee edelleen ammattilainen. Siihen on kolme syytä. Oma aika ei riitä, jätän taimikon liian tiheäksi ja kemera. Vaikka kemera poistuu, ulkopuolinen tekisi työn edelleen.

    Asun useamman sadan kilometrin päässä metsästä. Sieltä on tutut maajussit lopettaneet. Jäljellä olevia en tunne, enkä mene ovelle koputtelemaan. Tien auraus on semmosta näpertelyä, että ei kiinnosta perään soitella.

    Ennen oli sahojen myynti ja huolto huoltoaseman yhteydessä, auki joka päivä. Nyt hoitaa toinen yrittäjä eikä ole viikonloppuna auki. Huoltoasema toimii edelleen ja sille annankin kympin arvosanan.

    Huonoa palvelua saa myös kaupungista, silloin pitää vaihtaa liikettä.

    Turha minun on tästä enempää avautua. Mutta niille maatilan koneille saattaisi löytyä enemmän käyttöä, jos niitä osattaisiin markkinoida.

     

    ” EUn puitteissa on sovittu, että tuottajahinta on maailmanmarkkinoiden hintatasoa, eikä sillä hinnalla kukaan EU-maan viljelijä voisi elättää itseään ja siksi ovat tuet. Maanviljelijät ovat puoleksi julkista sektoria.”

     

    Tämä oli minulle ihan uusi näkemys.

    Mettämakuri

    Jätkä miksi meidän pitää esim. Nuita Itämeren juottoloita tukea?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tuohon on helppo vastata: juottoloiden mukana kulkee myös iso osa tavaraliikenteestä eli rekat.

    Jätkä

    Ei pitäisikään, ne on vaan otettu ohjelmaan jo useampi vuosikymmen sitten. Olikohan se Holkerin hallitus, vai olisikohan se ollut Käteinen, jonka aikana se riistäytyi valloilleen.

     

    MaalaisSeppo

    Miksiköhän polttoturpeen veron kiristämistä tälläkin palstalla niin vastustetaan? Laskunhan maksavat mm cityvihreät. Annetaan niiden maksaa, kun niin pyytävät. Energiapuun hintahan siinä nousee. Mo kiittää.

    Tolopainen

    Turpeen verotuksen nostosta on tehty päätös, kohta näemme aikataulun.

    Visakallo Visakallo

    A.Jalkanen on oikeassa. Ne parjatut juottolat pidetään liikenteessä kaikissa oloissa, eli ne ovat olennainen osa Suomen huoltovarmuutta. Suomessa olisi korona-aikaan tullut ankeat oltavat, jos näin ei olisi. Suomi on lähes kokonaan on laivaliikenteen ja lentorahdin varassa. Idän maayhteys on kriisitilanteissa epäluotettava, ja läntinen maayhteys Eurooppaan tekee melkoisen ylimääräisen lenkin.

Esillä 10 vastausta, 401 - 410 (kaikkiaan 963)