Keskustelut Tekniikka Stihl 192 yllätti

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 55)
  • Stihl 192 yllätti

    Nimittäin rankasavotassa. Ostin vaimolle äitienpäivä lahjaksi keväällä.
    Vaimo mielistyi painoon ja näppärään kokoon. Itse olin epäileväinen.
    Olin kallellaan 201:een.

    Nyt täytyy tunnustaa että useammin rankasavotalla tulee otettua tuo käyttöön silloin kun siippa ei tartu sahankahvoihin.
    Helppo hallittavuus säippien karsinnassa ja keveys korvaa tehon puutteen.
    Näppärä oli myös tiheissä pajupuskissa raivuulla, nimittäin sellaisissa mihin raivaussahalla tahdo päästä millään.

  • 6 m3 6 m3

    192:ssa perinteinen ruuvi/mutteri kiristys, tosin yhdellä mutterilla.
    ”Kevyt käynnistin” ja primeripumppu.

    Laadulla on hintansa.

    koutus koutus

    Kiitos vastauksista.

    On Dolmarissakin primerpumppu, kevytkäynnistysmekanismi ja terän kiristys sivulta. Tehoa on vain 1,35 kW, mutta kiirettä ei tarvitse pitää, eikä ajasta ole pulaa.

    Vastaavan tehoinen mutta painavampi halpasaha Partner 352 on minulla toiminut takka- ja saunapuiden teossa ihme kyllä täysin ongelmitta jo 8 kesää, ja aika suuriakin puita olen silläkin saanut nurin ja pätkittyä.

    Mutta ensi kesänä pitäisi raivata useampi hehtaari, ja raivaussahan kaveriksi tarvittaisiin yksi tai kaksi kevyempää moottorisahaa.

    Itäsuomen Antti

    Niin tuota minä katselin sitä pykälää suurempaa dolmaria. sitä 1,7 kilowattista sillä olis painoa just 4,4 kiloa, joten se olis reippaan kilon raskaampi kuin 192:nen mut tietty hinta pystyy kilpailemaan, ja saahan sitä siihenki köykäsemmän laipan ja ohkasemman ketjun jos se auttaa.

    Mut omasta kokemuksesta suosittelen että koko kaluston vois viilata saman sorttisella viilalla.

    6 m3 6 m3

    Totta, nyt combikannun välikössä kolme pyöröviilaa, erikokoista.
    Raivaussahalle, huskille ja tilhille omansa.
    Mutta eipä tuota urakkahommissa olla, kerkiää syynäämään oikean viilan.
    ”Nuukakahan se isä tahto olla, mutta viilat se piti liukkaana”.

    Itäsuomen Antti

    No eihän se kiire, vaan meillä kun noita viilareja on parhaassa tapauksessa kolme kappaletta. Se oikea ja ottava on aina hukassa, vaikka miten tarkkaan sitä varjelis.

    6 m3 6 m3

    Säilytä sitä parasta viilaa tallin ylisillä, hirren raossa.
    Kerrot sitten aikanaan testamentissa säilytys paikan. 🙂

    6 m3 6 m3

    Vielä ”koutukselle” saha valinnasta. Tuo kilon painoero on työssä jo aika huomattava jos hommaa ei tee ”työkseen”

    Jos oikeasta sahaliikkeestä meet ostamaan, voit jopa päästä ”koe ajolle”
    K-raudassa se ei onnistu Ei ainakaan täällä.

    .

    6 m3 6 m3

    Jäi kokeilematta tuo Leevin ”munien tasalta” perkaus tyyli moottorisahalla.
    Ei löytynyt sopivaa kohdetta jossa siitä olisi ollut hyötyä.

    m83

    Itse olen tehnyt tällä jopa hankintaharvennusksiakin, hitaampi toki kaatosahauksessa kuin isommat, mutta keveys kompensoi mukavasti. Vajaat 4 vuotta vanha peli eikä oikeastaan mitään murheita

    Juniperus

    Minun moottorisahani Stihl 200 myöskin yllätti. Olen ollut siihen erit-
    täin tyytyväinen, mutta nyt se ei lopeta käyntiään sen pysäytysnippelistä. Olen sen käynnin pysäyttänyt painamalla ryypyn
    päälle.
    Neuvokaapa asiantuntijat mitä pitaisi sille tehdä jotta pysähtyminen
    tapahtuisi sen pysäytysnippelistä?

    Neuvoistanne etukäteen kiittäen. .

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 55)