Keskustelut Tekniikka Stihl 192 yllätti

Esillä 5 vastausta, 51 - 55 (kaikkiaan 55)
  • Stihl 192 yllätti

    Nimittäin rankasavotassa. Ostin vaimolle äitienpäivä lahjaksi keväällä.
    Vaimo mielistyi painoon ja näppärään kokoon. Itse olin epäileväinen.
    Olin kallellaan 201:een.

    Nyt täytyy tunnustaa että useammin rankasavotalla tulee otettua tuo käyttöön silloin kun siippa ei tartu sahankahvoihin.
    Helppo hallittavuus säippien karsinnassa ja keveys korvaa tehon puutteen.
    Näppärä oli myös tiheissä pajupuskissa raivuulla, nimittäin sellaisissa mihin raivaussahalla tahdo päästä millään.

  • 6 m3 6 m3

    Kurkkaapa sinne kopan alle että onko sammuttimen johto irronnut pitimestään.

    Gla Gla

    Stihliltä on tulossa uusi pikkusaha nykyisen 192:n alapuolelle. Mallinimi on 150 C-E. Moottori 23,6 cm3, tehoa 1 kW/1,3 hv, painoa 2,8 kg.

    http://www.stihl.com/STIHL-
    power-tools-A-great-range/
    Chain-saws-saw-chains-guide-
    bars/0110/Petrol-chain-saws-
    for-property-maintenance.aspx

    Alkaa olla varmaan rankametsässäkin jo rajoilla, tekeekö tuolla mitään. Mutta edelleen timpuri varmaan saa laudat kivasti poikki.

    e-h e-h

    Juniperus,käynnistinkotelo irti niin huomaat että johto on irronnut tyristorista,stihl 192 on luokassaan ärhäkkä peli,huomasin kun metänomistaja säädätti sahansa.

    metsänvartija

    Sthilitä vielä kevyempi malli

    MS150 CE 2,9 kg..

    6 m3 6 m3

    Palaanpas tuohon Leevin esiintuomaan pitkään kantoon raivaus tyyliin.
    Olikohan tuossa Koneviestin Huskin ”viidakkoveitsi” testissä tai jossain muussa yhteydessä muutamista eduista joita se tuo tullessaan.
    Ruotsissakohan oli tutkittu asiaa siltä kannalta että hirvien ruokailu keskittyisi pitkään kantoon raivattujen koivujen vesontaan.
    Pienentäisi osaltaan hirven männylle aiheuttamia syönti vaurioita.

    Senveran pääsin kokeilemaan tuota tyyliä moottorisahalla, ettei se ainakaan talviaikaan ole mitenkään miellyttävää.
    Jokainen puu potkittava lumesta puhtaaksi, muuten lumet oli sylissä ja sahan päällä sulamassa.
    Alta ranteen vahvuiset raivattavat koivut oli kyllä helppo katkaista.

    Tuolla ”viidakkoveitsellä” onnistuu talvellakin ainakin videoklipin mukaan.

Esillä 5 vastausta, 51 - 55 (kaikkiaan 55)