Keskustelut Tekniikka Stihl 250 versus Husky 543 XPG

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 143)
  • Stihl 250 versus Husky 543 XPG

    Nyt ois Husky sopivasti tarjouksessa, mutta tehot ja kaasarin säätäminen mietityttää. Miten riittää tehot tukkipuihin? Verrokkina siis tuo saman tehonen Stihl. Nykystä sahaa ei ole tarvinnu paljon säädellä, mutta mites tuo Husky? Pitääkö säätää erikseen kesälle ja talvelle? Pureeko yhtä hyvin tukkiin, ku tuo vanha 250?

  • petep

    Onneksi saan olla vaikka avokäsin metsässä enkä tule sen jälkeen tänne kyselemään että miksi palelee käsiä .

    Jätkä

    Omissa hommissa saa olla vaikka munasillaan, ellei sivulliset hälytä valkotakkisia hakijoita.

    Ola_Pallonivel

    Paljastetaan nyt vielä sen verran, että ajan mönkijällä nuo 3m kuidut tien varteen. Eli ei voi välttää koskettemasta puita. Ei ole nosturia kärryssä, käsivoimin ja vinssillä pöllit kyytiin ja menoksi.

    petep

    Eikai sitä sahaa tarvita siinä kohtaa kun ajat puita joten lienee sama onko lämpökahvat vai ei?

    Jätkä

    Pöllien käsittelyssä kannattaa ehdottomasti käyttää saksia, koukkuja, tai pokaraa. Niitä sanotaan käsityövalineiksi ja siinä hommassa ainakin minä olen kokenut ne lähes välttämättömiksi.

    Ola_Pallonivel

    Nyt on tutkittu Huskyt ja Stilhit läpi. 543 XPG menee hankintaan. On satasen halvempi ja kevyempi, kuin Stihl 241 talvimalli.

    261 liian kallis, ja 251 painavampi ilman lämmitystä. 251 teho samaa luokkaa Huskyn kanssa.

    Huskyn myyjä lupasi säätää ilmatteeksi 10 tankin jälkeen, jos tarvetta.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Ola_pallonivel:

    ”Ajattelen, että 700€ on liikaa moottorisahasta. En ole ammattilainen, vaan harrastelija.”

    Sillä ammattivehkeellä harrastelua voi tehdä 15 vuotta. Etkös ole kuullut vanhan kansan viisautta: ”Köyhän ei kannata ostaa halpaa” ???

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Ola_Pallonivel

    Materiaalit vanhenee, vaikka tunteja ei tulisikaan ammattimiesten tahtiin. En jaksa uskoa, että nykyiset sahat on 15 vuoden päästä luotettavia.

    Lähtökohta oli 251, niin tulihan tuosta jo budjettia nostettua.

    250 malliin verrattuna on 251:ssä tehot tippunu ja laipan toinen kiinnitysmutteri jäänyt suunnittelijan pöydälle.

    Nimetön

    Hyvä valinta Huskun 543xpg jonka husku luokittelee ammattisahaksi ja Sthil 251 kuuluu isäntälinjan sahoihin.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Ostin 80-luvun alussa huskun raivaussahan ja pinotavarasahan, joita ei meinattu edes myydä kun sanottiin että ne ammattipelejä. Niinpä ne sitten palvelivatkin minulla vajaan parikymmentävuotta. Olivat minun näkövinkkelistäni katsoen erittäin halpoja sahoja pitkän päälle laskien.

    Oliskohan tyypit olleet raivuri joku 244rx ta 245rx ja msaha 133 SG.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 143)