Keskustelut Tekniikka Stihl 250 versus Husky 543 XPG

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 143)
  • Stihl 250 versus Husky 543 XPG

    Nyt ois Husky sopivasti tarjouksessa, mutta tehot ja kaasarin säätäminen mietityttää. Miten riittää tehot tukkipuihin? Verrokkina siis tuo saman tehonen Stihl. Nykystä sahaa ei ole tarvinnu paljon säädellä, mutta mites tuo Husky? Pitääkö säätää erikseen kesälle ja talvelle? Pureeko yhtä hyvin tukkiin, ku tuo vanha 250?

  • Ola_Pallonivel

    80-luvulla mm. muovit saattoi olla paljon kestävämpiä, kuin nykyään. Siihen aikaan ei kiinnitetty myrkkyihin huomiota. Eikä ollut ”biohajoavaa” muovia.

    Mulla on ollut Jonsered 2045 vuosimallia -97 varasahana. Kymmenen vuotta vanhana siinä rupes muovi hajoamaan käsiin, niin sillon ostin tuon Stihl 250 mallin. Elettiin vuotta 2009 ja saha maksoi muistaakseni 399€.

    Ola_Pallonivel

    Tuossa 250:ssä lähti kaasarin sisältä semmonen ”kuppi” irti. Tankkauksen jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin, sitä ennen kävi huonosti. Oli kiinni liimalla ja vissiin tunnit tuli täyteen. Korjautin valtuutetulla alle 30€, uutta kaasaria ois saanu netistä tilattuna 50€.

    Nyt tyhjäkäynti hummaa ylös alas, en meinaa enää korjata. Jossain ilmavuoto.

    saha1

    Ms 250 on hyvä malli stihliltä, eli pitäisin kunnossa. Kevyt ja kompakti saha kokoisekseen verrattuna moniin uusiin ja ammattisahoihinkin. Uusia kaasuttimia saa 20eur postikuluineen ja alkuperäiset stefat, bensaletkut halpoja kaikkiin sahoihin.

    Ammattilainen katsoo ensin nopeasti tiiveyden, ennen osien laittamista.

     

    Nimetön

    Varmasti hyvä Ms 250 mutta samantehonen Huskun 543 kevyempi ja pienempi,  huomattavasti kätevämmän mallinen käteen. Mulla on toi Stihlin 241 ja Huskun 543 ja huskulla tulee vaan nykyään yksistään sahattua.

    kuusessa ollaan

    Itsellä oli aikoinaan hetken aikaa tuo Stihlin 250. Talven käyntiongelmien ja huskuja hieman kankeamman muotoilun vuoksi jäi vähälle käytölle ja myin mökkiläiselle polttopuusahaksi. Etenkin sammuilu pölylumella avoimen mekanismin sammuttimen kosketushäiriöiden vuoksi vei lopullisesti hermot. Voimaa oli hintaluokkaansa mukavasti ja vääntöä, oli paksuilla rungoilla mukava saha sinänsä.

    tamperelainen tamperelainen

    Lasse onko 543:n käieltävyys niin paljon parempi,että hylkäät 241.Itsellä ollut 241 pari vuotta ykkössahana.On tehty hankinnat,rakennushommat ym.Stihlin sahaksi 241 on melko hyvä käsiteltävä ja raakaa voimaa paljon

    Nimetön

    Kyllä se 543 on vaan niin paljon näppärämpi karsintaan muotoilunsa ja keveytensä ansiosta joka oli ratkaseva tekijä valintaan ja varsinkin sahan painolla mulle merkitystä kun mulla on aina ollut voima minimitekijä.

    Stihlin 241 voima vääntävämpää kaatoon ja katkontaan ja 543:sen kiihtyvyys parempi kasintaan.

    Husku 543:sa  ei vielä kertaakaan ole ollut pienintäkään käyntihäiriötä  ja 241:sä on aina joskus ne tietokoneruokinnan temput.

    Stihlissä on tärinänvaimennus teräsjousilla jotka on paperilla paremmat kuin huskun kumitulpat.

    Huomattavasti enempi oon 543:lla sahannut mutta 241:kin on jo kolmas laippa menossa.

    Kummankin sahan ostin silloin kun kyseiset mallit tuli markkinoille.

     

    petep

    Kyllä on nämä sahahommat  sitä osastoa että sahatkoon kaikki millä haluavat.  Mistään et saa puolueetonta ja rehellistä tietoa mistään merkistä eikä mallista.  Kolmen minuutin testivideoilla ei  tee yhtään mitään. Sitte on niitä marmoritiskin takana olevia kauppiaita jotka puhuu työkseen paskaa ja siitä saavat palkkansa.

    543 on jonkun mukaan tosi hyvä ja toisen tietolähteen mukaan  niitä kannetaan liikkeeseen takaisin järkiään.

     

    Nimetön

    Sen takia se pitää olla kumpikin saha ettei tarvi sitä haikailla onko ruoho vihreämpää aidan takana. Vielä kun saisin Stihilin raivaussahan kaveriksi sen Jonseredin testivoittajan.

    arto arto

    Meillä päin tarjouksessa 543 xp  tänään ja huomenna 499e

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 143)