Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • arto arto

    Elfingillä aikanaan oikaisimme sorvissa akseleita ja ne meni helpohkosti vasaralla napauttamallasuoraan linjaan, Onpas hassu juttu, Ei maahantuoja kunnosta romuja, Uutta osaa tilalle. sahattu useita Raket / Jonsered. Koskaan ei kampura liikkunut. Enkä ole kuullut muillakaan käyneen niin.

    jees h-valta

    Tämä pätkähän on jo huomattu varsinaiseksi satusedäksi. Vilkas mielikuvitus on jne.jne.

    jees h-valta

    Tuplan poistoa.

    Jätkä pätkät

    ”Elfingillä aikanaan oikaisimme sorvissa akseleita ja ne meni helpohkosti vasaralla napauttamallasuoraan linjaan, Onpas hassu juttu, Ei maahantuoja kunnosta romuja, Uutta osaa tilalle. sahattu useita Raket / Jonsered. Koskaan ei kampura liikkunut. Enkä ole kuullut muillakaan käyneen niin.
    Lähetetty: 1 h, 55 min sitten
    Lähettäjä: arto ”
    Sopii kysyä Hallikaiselta. Koneet olivat takuukorjattavia ja me olimme maahantuojan järjestämäsä koulutuksessa.
    Olen ollut tilaisuudessa kolme eri kertaa.
    Ja arto: & Jeesuksen kesseli – MINÄ tiedän, en luule!

    kuusessa ollaan

    Ja vuosi oli?

    pikkutukki

    Maahantuojalta räväkkää toimintaa !

    Jätkä pätkät

    Tehtaalla, jossa kampiakselit valmistetaan, ajetaan jokainen akseli heittokellon kanssa ja kokeillaan, saadaanko heitto toleranssien sisään. Akseli oikaistaan kopauttelemalla vastapainoihin.

    arto arto

    robotti ohjelmallaan ne kasaa. toleranssi + – 0 tulevat paistouunista jossa olleet vähintään 6 tuntia. Lämmöt todella kuumat näin metalli kovettuu kestämään kovia kierroksia.

    jees h-valta

    Kyllähän nuo pätkän jutut juontaa johonkin aikaan jälkeen sotien mutta aivan varmaa ei kyllä ole oliko se nuijasotien vaiko näiden viimeturnajaisten aikoja. Kyllä tuo Arton uunikarkaisu tuntuisi hyvinkin normaalilta ottaen tosiaan huomioon kuumuudet joissa ollaan tuolla kierroskoneiden huippuvarveilla.

    Metsuri motokuski

    Kyllä tuo jätkä on oikeassa että noin se kampiakseli heitto korjataan ihan joka koneessa. Siinähän itseasiassa linjataan kampiakselin puoliskot samaan linjaan toisiinsa nähden. Nehän ovat yhdessä kiertokammen tapilla.

    Usein tuo linjaus tehdään niin että kampiakseli laitetaan telineesen ja pyöritetään ja samalla hiettokellolla mitataan epäkeskeisyys. Kun heitto on liian iso niin vasaralla kopautetaan jompaakumpaa kampiakselin vastapainoa joka ei ole linjassa ja siten saadaan heitto poistettua.

    Mitä suuremmat kierrokset sitä pienempi heitto tulee olla. Joskus kun heitto on esim mopon moottorissa liian suuri niin mangneetto lentää irti tärinästä vauhdissa, vaikka on pultilla kiinni. On kokemusta.

    Siinä osin taisi olla aprilli juttua että heiton voi todeta narusta nykimällä ja silloin jos teräketju hyppii. Jos heitto olisi noin suuri niin missähän se kampiakselin laakeri sitten on kun vetoratas on laakerin toisella puolella.

    Tuo kampiakselin tasapainoitus on vain sellainen tiede että juurikaan kehitys ei ole siihen parannusta tuonut. Kilpakoneet vieläkin tasapanotetaan tuolla perinteisellä menetelmällä vain digitaalimittareita käyttäen.

    Uskon että Arto kirjoittaa nyt vähän eriasiasta. Ymmärtääkseni hän kirjoittaa kampia-akselin valusta ja varmaan noin se menee. Mutta kun valulohkot yhdistetään kiertokankeen laakerilla ja tapilla niin tasapanotustahan se vaatii. En tiedä miten tehtaat sen nykyään tekee mutta ennen tehtiin niin kuin jätkä kirjoitti.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 178)