Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • jakke

    Mun mielestä noi pikalukkokorkit on vähän kun menis perse edellä puuhun. Mitä etua niillä saavutetaan kierrekorkkiin verrattuna?no entä mitä haittaa? itse olen aika monta kertaa kiroillut että mikä vattu kun ei mene korkki kiinni.Mikä vika oli kierrekorkissa?Simppeleitä hommia ei pitäs tehdä liian vaikeaks.

    Hiluxmetsuri

    2 kertaa on tullut öljyt pihalle kun korkit ei olleet kiinni.

    Kerran unohdin vaan laittaa korkin kiinni ja toisen kerran ei mennyt kiinni, mutta luulen, että tuo johtui ylitäytöstä tai sitten oli jotain roskaa välissä.

    Alussa oli pientä ihmettelyä, mutta nyt kun olen noihin tottunut niin on ainakin mun mielestä ihan käteviä. Kierrekorkit vois olla vaikka vaihtoehtona jos ei tykkää noista (?)

    Voi myös olla, että tehdas on hienosäätänyt noita saadun asiakaspalautteen perusteella. Ainakin ohjelkirjassa on seikkaperäiset ohjeet korkista. Video olisi parempi.

    Leevi Sytky Leevi Sytky

    Mielestäni ihan toimivat korkit Stilheissä. Nyt halkosavotassa ollessa vaati öljykorkki vähän rumaa sanaa, ennenkuin meni kiinni. Olisko ollu roskia välissä, tai virheellinen toiminta tankkaajalta.
    Ekaa kertaa oli vaikeutta. Olen pitänyt jopa parempana kuin Huskin kierrekorkkeja.

    6 m3 6 m3

    Ei oo Lahden voittanutta, yli käynyttä Imatran.

    Tilhin ja Huskin korkit pelaa kun ei tee ympäristörikosta, eli yli täytä öljytankkia.

    Molempien korkit on upseerivarmoja. kerron reservin aliupseerin kokemuksella.

    Hiluxmetsuri

    Pieni huoltovinkki niille, joiden saha ei josta syystä käynnisty:

    Ainakin 261:n sammutuspiiri on näköjään melko herkäksi viritetty mikä siis tarkoittaa sitä, että sytytyksen maadoitus eli koneen sammutus ei tarvitse ihan täyttä kovaa galvaanista yhteyttä tuossa sammutus-käynnistysvalintanapissa.

    Koneen sammutukseen riittää siis, että sammutusnapin kontaktien välissä on jotain puolijohtavaa tavaraa. Jos siis haluaa, että kone käynnistyy varmasti, niin kannattaa putsata tuon sammutusnapin ympäristö puhtaaksi kaikesta töhnästä. Ottaa kopan pois ja jollain pikku harjalla tai paperitollilla putsailee kontaktin ympäristön.

    Tällä tavalla ratkaisin pienen ongelman, joka ei koskaan kehkeytynyt isoksi ongelmaksi. Sahan ulkoinen puhdistus siis kannattaa.

    Luotettavia sahailuja kaikille. 🙂

    msa9101

    Miten teidän stihlli metsureiden sahat käynnistyy tankkaamiseen jälkeen?
    Olen salailusta kuukauden MS 241 CM sahalla ja kylmänä saha lähtee hyvin käyntiin,mutta tankkauksen jälkeen saha kyllä käynnistyy,mutta ei kestä kaasua ja sammuu parikertaa ennenkuin taas suostuu ottamaan kierroksia. Käyntiinkin saa nyhtää useampia kertoja.

    Onkohan tuo ominaisuus vai vika?

    Hiluxmetsuri

    ”Olen salailusta kuukauden MS 241 CM sahalla ja kylmänä saha lähtee hyvin käyntiin,mutta tankkauksen jälkeen saha kyllä käynnistyy,mutta ei kestä kaasua ja sammuu parikertaa ennenkuin taas suostuu ottamaan kierroksia. Käyntiinkin saa nyhtää useampia kertoja.”

    Omat kokemukset 241:stä:

    Kylmänä siis starttaat laittamalla pysäytysvivun ihan alas ja nyppäset käymään.

    Jos sahailet ihan lyhyitä pyrähdyksiä niin kuin minä rakennushommissa joskus, eli sahaat yhden lankun poikki ja sitten sammutat sahan, niin lähtee mulla ainakin heti tulille kun laittelet sen vivun keskiasentoon, eli ei alimmaiseen. Lähtee ihan heti eikä mieti yhtään. Todella mukava ominaisuus kun ei tartte nykiä itteensä ruvelle koko ajan. Sitä sylinterin päällä olevaa nappulaa painamalla saa startin vieläkin kevyemmäksi.

    Ihan alussa eli ensimmäisten tankillisten aikana mun sahalla oli pieni taipumus hiukka empiä kun antoi kaasua. Ei ottanut heti kierroksia vaan pohti jonkun hetken ja sitten kyllä heräsi ihan normisti. Nyt ehkä 20 tankillisen jälkeen ei tuota ilmiötä enää ole ja nyt tuo puruntuottokone on just hyvä.

    Nyt en ole tosin hetkeen käyttänyt 241:stä kun taloon tuli 261 ja enimmäkseen katkon pöllejä. Siihen tuo isompi on mukavampi. Oksimiseen 241 on mukava.

    Mulla on sahassa ollut aina valmisbensat, oon putsannut suodattimet useimmin kun tarvitsisi ja tulpankin olen tarkastanut.

    Koetapa niin, että laitat vivun keskiasentoon kun starttaat pian tankkauksen jälkeen. Kone on kuuma eikä taida tarvita enempää bensaa. Tuo sammuminen kaasuttaessa viittaa ihan samaan ilmiöön.

    Ohjekirjan mukaan 5-15 tankillista menee ennenkuin tehdasjäykkyys katoaa ja laite vetreytyy.

    Mukavia puruntuottohetkiä 🙂

    msa9101

    Tankkaamisen jälkeen sahan sammuminen ilmenee vain kun tankin on sahannut ihan tyhjäksi.
    Käynnistän sahan tankkaamisenkin jälkeen vipu ala-asennossa ja kun saha käynnistyy,se käy kyllä muutaman sekunnin ja sitten sammuu. Tuo jälkeen saa nykyä useamman kerran ennenkuin lähtee uudestaan käyntiin.
    Jos tankkia ei sahaa tyhjäksi ja tankkaa vajaan tankin,niin saha käynnistyy nöyrästi,eikä sammuile.

    Tankki tuossa kestää vain n1/2 tuntia.

    Muuten olen sahaan tyytyväinen,kierrasherkkä ja mukava sahata tuollaista kuitusavottaa ja rankametsää,jossa sahaa käytän.

    arttuu

    Muistaakseni omaakin 241:stä sai muutaman kerran nyppiä kun päästi tankin ihan tyhjäksi. Harvoin päästän sitä täysin tyhjäksi ja aina lähjtee laakista käymään lämpimänä.
    Aika lailla saa hantaaki pohjassa isoo puuta sahata jos puoleen tuntiin saa tankin tyhjäksi. Omassa käytössä aina vajaan tunnin riittänyt tankki. (Toki asioita joita ei pysty nettipalstoilla vertailemaan)

    6 m3 6 m3

    Toi ”msa”:n kertoma lienee ominaisuus kaikissa ”perinteisissä” sahoissa. Jos herkuttelee tankin tyhjäksi
    viimeisistä ”bensahöyryistäkin”, niin tankkauksen jälkeen nikottelee aluksi.

    Paras apu siihen on että kipaisee tankkausasemalle heti kun saha ilmoittaa ensimmäisen kerran bensan loppumisesta.
    Huskin 345:n käyttäytyy aivan samoin.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 178)