Keskustelut Tekniikka Stihl MS 241 C-M

  • Tämä aihe sisältää 128 vastausta, 34 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten AvatarJätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 128)
  • Stihl MS 241 C-M

    Merkitty: 

    Kiinnostaisi kuulla kyseisen sahan viimeisimmästä mallista (2.3kW) kokemuksia. Itse ostin kyseisen sahan lokakuussa ja n.15 tankillisen jälkeen ei ole kuin positiivista sanottavaa sahasta.

  • metsänhenki

    Itämaan ihme, tuo tekstisi on päivätty 2010 ja 2011.

    Puhun siis pelkästään sahasta Echo 4310 enkä ollenkaan sahasta Echo 352.

    Itämaan ihme

    Ei kait sillä mallilla ole väliä takuun suhteen?

    Tämmönen teksti löytyy edeltä mainitsemaltani Osmon pienkone kaupan sivulta echon sahoista:

    ”Echon ainutlaatuinen takuujärjestelmä lyhyesti selitettynä

    Takuu 24kk, myös ammattikäytössä ostettaessa ammattikäyttöön tarkoitettu laite

    Kuluttajakäytössä mahdollisuus 5 v takuu

    Edellyttää sitoutumista vuosihuoltoon vuoden välein ostopäivästä alk valtuutetussa echo huollossa

    Koneen elinkaaren aikana vaihdettavat kuluvat osat (terälevyt,ketjut) tai varaosista ( esim kytkinrumpu) eivät takuun piirissä, jos vaihto johtuu käytön synnyttämästä kulumisesta”

    Marjametsä

    Minusta kahvanlämmitys on melko turha härpäke ainakin käsien näkökulmasta, hanskat vaan kastuu. Raivurissa niistä on paljon enemmän iloa kun kädet koko ajan kiinni kahvoissa. Huskussa hyöty lähinnä kaasarin lämmittämisen näkökulmasta, stiili toimii ilmankin.

    Jätkä

    Henkilökohtaisesti minulla on alkanut sormenpäät palelemaan varsin herkästi, joten senkin takia käyttäisin mielelläni lämpökahvallisia sahoja.

    Käsineet eivät ole niin kovasti herkät kastumaan, kunhan ei kopeloi käsin lumisia risuja, oksia tai pöllejä.

    Lisäksi on olemassa myös käsineitä, jotka pitävät kosteuden ulkopuolellaan, eli hieman satsausta siihen puoleen. Käytännössä minulla on ollut iät ja ajat ”kassillinen” kuivia käsineitä aamulla ja kelin niin ollen, jokaisella tankkauksella kuivat käteen.Kotiin mennessä voi olla kassillinen märkiä käsineitä, mutta lämpimät kädet!

    Pavekka

    Kahvalämmitys on ihan kiva myös välivuodenaikoina kun on viileää mutta ei vielä viitsi käyttää hanskoja. Tosin jos lämmitys on viallinen tai käristää kämmenet ei ole ihan niin kiva.

    Ei muista onko tuo eccon jatkettu takuu enäää vuosihuolto sidonnaista. Luultavasti on mutta enemmänkin myynninedistystä. Takuu ei koske normaalisti kuluvia tai rikkoutuneita osia ja suurin piirtein kaikki osat on kuluvia tai rikkoutuvia osia jos niin halutaan tulkita. Ja vuosihuoltokin maksaa n. 60e plus osat.

    Jätkä

    Sepä onkin kierous tuossa sydeemissä, että on pakollinen merkkihuolto, josta kuitenkin autojen kohdalla on jo luovuttu.

    Jos ja kun vielä vaihdetaan suorastaan  ylimääräisiä osia = tarpeettomasti, noussee huollon hinta haluttaessa nopeastikin jopa yli satasen.

    Silloin voi kyllä funtsata, onko parempi pitäytyä normaalissa käytännössä ja ottaa riski siitä, että joutuu maksamaan vain korjauksista, ei ”huolloista”.

    Pavekka

    Echon manuaalissa oli ennen lopussa huolto-osio johon sai huoltotiedot merkitä ja leimata. Ilmeisesti ei ole enää? Viittaisi että käytännöstä luovuttu tai sitten vaan paperia säästetty.  Suomessa ei ole erillistä echo-huoltoverkostoa eli luultavasti kaikkien korjaamoiden leima kelpaa jos sitä edes vaaditaan.

    Saattaa olla kannattavampaa maksaa korjauksesta kuin huollosta mutta se vähän riippuu huoltohaluista ja muista valmiuksista.

    Itämaan ihme

    Valmistusviat selviää ensimmäisten viikkojen aikana, mitä sitten jää jäljelle 4-5 vuoden päähän takuuhuoltoon? Jos kone sanoo poks 4,5 vuoden kohdalla, niin onko vastaus että kyseessä on normaali kuluminen. Itse veikkaisin että kyllä.

    mettäapina

    Edelleen,laittaa Echo 501 sx: n,saa seittemäänsataan kahvalämmitteisen,tehokkaan ja toimintavarman sahan, joka ei nyykkää isollakaan puulla. pärjää rankamettästä pihapuihin! Ja takuu on siinä mielessä hyvä,ettei sitä tartte.

    metsänhenki

    Uuden Echo 4310:n takuuehdoissa sanotaan vain, että takuun raukeamisen aiheuttaa muun muassa

    ”sisäänajojakson sekä käyttöohjekirjan mukaisten KÄYTTÄJÄN SUORITTAMIEN huoltotoimien ja talvisäilytyksen laiminlyönnit” (korostus minun)

    Löytyy myös taulukko vuosihuoltoleimoja varten otsikolla

    ”Echo SUOSITTELEE vuosittaista huoltoa merkkiliikkeessä” (korostus minun)

    Käyttöohje ei kuitenkaan sano mitään vuosihuollosta. Ainoat huoltoajankohdat siellä ovat ”ennen käyttöä” ja ”kuukausittain”.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 128)