Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 331 - 340 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • oksapuu

    Jutut taas niin kasaria että…

    Elfving on maahantuojana historiaa…

    jees h-valta

    Jätkä alkaa olla ilmeisesti itse aika höpö-höpö. Kyllä olen tuollaisista museomalleista jotain kuullut joskus mutta että jos ja kun ollaan nykysahassa on aivan satavarma tosi ettei se kaipaa mitään räpellystä sen pareen ilman kuin minkään muunkaan suhteen. Kunhan kyseessä on Stihl. Enpä kyllä laita mitään minhinkään talviasentoonsakaan ja silti tänäkin talvena on jo tehty niin puuterilumessa kuin nyt suojalumen jälkeisessäkin. Välistä kun pudottaa sahan johonkin töppäreen päälle vetäessä riukuja alas saattaa saha pyörähtää jopa ylösalaisin ja silti se käy pukertaa siellä omaa tahtiaan. Koitan tällä vain kertoa sen saman kun vanhat putkimiehet sanoi aikanaan öljypolttimesta. Kun se käy niin pysy kaukana siitä! Älä säädä äläkä huolla, sen on niin helppo siihen kuolla!

    jees h-valta

    Ja Lenkopetäjä, mikä ihme estää kokeilemasta kunnon sahaa? Lakkaa luulemasta ja rupea käytännön testiin, sillä siitä selviät. Tällaisia museon pitäjäasiaatuntevia jätkiä maailmassa piisaa mutta metsässä se testi tehdään. Minun ei tarvitse valehdella kun olen rehellisesti kaupasta sahani ostanut eikä ole sopimuksia kuten artolla että pitää kehua vaikka ei kehuttavan hääppöisellä sahaisikaan. Minusta on vain varsin helppo uskoa sen jälkeen kun on ainakin yli kaksikymmentä vuotta tehnyt Stihleillä. Se ensimmäinen tuli lahjoituksena Kokemäen Kauvatsalta kun ei enää jaksanut 034AV-Electonicilla sahata. Sehän taitaa myös pojalla olla tikissä vieläkin. Itse totesin painon noin kolmen vuoden sisään hiukan turhan tuhdiksi ja silloin siirryin näihin pikkutilheisiin. Ja sitten ei muuta ole tarvittukkaan. Kokeilin kerran huutokaupasta ostettua Dolmaria. Se laukesi rankakasalla ensimmäisenä minun käyttökesänäni. Eikä tarvinnut korjata.

    Lenkopetäjä

    Mistä jeessi päättelee että mulla ei olis kunnon sahoja?mulla on niitä useita.jopa stihl mutta sillä ei Vihti sahata kun se takakahava on mitotettu tyttöjen kädelle

    Tolopainen

    Harjavalta kasvattaa metsissään polttorankaa ja tekee turhaa työtä. Viidessä päivässä tekee sen verran kuitupuuta myyntiin että sillä rahalla ostaa vuoden lämmityssähkön. Jos on klapilämmitys se työllistää 365 päivänä eikä siinä säästä yhtään mitään.

    jees h-valta

    Niin Toloppa, sinun mielipiteesi ja todellisuus: Eivät kohtaa, valitan! Kyllähän hankintaa voi tehdä jopa poltinpuun ja hankinnan yhteistyönä. Ja olen tehnytkin. Mutta tällä erää ei vapaa-aika riitä molempiin joten keskityn talon ilmaiseen lämmitykseen. Ei sitä polttorankaa kuule tarvii kasvattaa, se kasvaa minulla ainakin ihan itekseen. Tai jos tarkkoja ollaan nytkin muiden ennen minua kasvattamana. Ei silti häirii minua. Se sinun erinomainen sähkösi on kuivaa kärvennystä jolla saa pakkasilla ainakin kurkkunsa kipeäksi ja laskun maksun aikaan päänsäkin. Ilmankos sinulla taitaa olla kroonista?

    jees h-valta

    Voi sentäs tuota Lenkon kättä! Mistähän se sitten liekään lähtöisin. Minulla sitten on tyttöjen käsi ja olen siihen ja sahaan erittäin tyytyväinen. Saha sopii käteen ja käsi sopii sahan kahvalle. Eipä ole tuollainen tullut mieleenkään! Nyt kun tässä vartoilen auraajan viestiä että tie aurattu totean jälleen kerran: Ne parhaat sahaajat ovatkin täällä saitilla jälleen mankumassa!

    Lenkopetäjä

    Eipä imasta herneitä nokkaan vaikka helppo ne on niillä tytön sormilla pois kaivaa.ei se stiili passaa kaikkien käteen ja se on fakta eikä mielipide.eilen sain loput tukit ja parrut tienvarteen huomenna leimaus.tulihan siinä sivutuotteena paljon polttopuuta ja kuitua.huomenna jatkuu kuitusaavotta ja voihan sitä iltaisin mankua täälä palstalla jos jaksaa

    Puuki

    Jotain voi säästää puulämmityksellä, varsinkin jos on puut omasta takaa. Lisälämpö esim varaavasta takasta säästää sähköä, jonka energian hinta on n. kaksinkertainen/kWh puusta saatavaan nähden, kun puulle on laskettu  ostohinta n. 50 € / irtomotilta.

    jees h-valta

    Tämän talven isoin sähkölasku kuukaudelta oli joulukuulta 54,00 euroa suoraveloituksessa. Sisältää siis jo perusmaksun. Kun kaikki killuttimet ja kinkun paistot olivat ohjelmassa. Mutta itse lämmitykseen ehkä sitten tuo neljä euroa. Senverran varmaan on olkkarin yhdessä nurkassa ollut pikkuinen (500w)sähköpatteri päällä. Sekin lähinnä pidempien poissaolojen aikaan.

Esillä 10 vastausta, 331 - 340 (kaikkiaan 691)