Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Minkäs yksimielisyyden pasillin palsta on nyt nielaissut?

    Minä sen verran vähän käytän että ei oikein ole moottorisahan suosittelijaksi.

    Minulla oli kuitenkin 200 ja tykkäsin siitä. Se oli kai niitä ensimmäisiä, kun oli muuttunut merkintä 020->200. Siitä meni kytkimen jousia, kunnes seppä hioi jousien pidikkeitten kulmat pyöreäksi. Sanoi että ongelma korjattiin uusiinkin sahoihin aika pian. Nyt on 201 ja edelleen tykkään.

    Minulla ei korkeampi ammattisahan hintakaan haittaa, minulla vain tulee sitten vastaavasti enemmän vuosia sille sahalle.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Jätkä

    Taneli on varmaankin ostanut tämän nykyisensä ei ihan ensimmäisestä sarjasta ja näin ollen saanut jo valmiin yksilön.

    Jos ei ihan alvariinsa hyökkäile tukkipuiden kimppuun, niin tuolla pikku-Tihillä kyllä pärjää. Huolellisella käyttäjällä sahassa on kuulemma vain yksi vika: Siitä ei tahdo tulla loppua millään. Sahakauppias sanoo, että käytettyjen kysyntä on kova, mutta kun niitä ei vaan tule, uusia ostetaan kyllä.

    Hintaa toki on, kuin hyvällä sahalla sopii ollakin, mutta enemmän käytettynä se kyllä tienaa hintansa.

    JLepisto JLepisto

    Olen miettinyt Hq 543;n korvaamista tuolla sähkösäätöisellä 201:llä. Lähinnä mietityttää riittääkö teho pyyhkäisykarsintaan turrisko männyillä, joita tulee vastaan nuoren metän kunnostuksessa/ enskasavotalla..

     

    Jätkä

    Kyllä enskassa riittää pyyhkäisyyn, mutta terä pitää olla kunnossa.

    Tolopainen

    Sen viimeisen latvapöllin arvo on muutamia kymmeniä senttejä sama vaikka jättää metsään karsimatta. Ei niillä rikastu.

    Jätkä

    Kaiken ensiharvennuspuun voi jättää metsään – Oikeastaan ensiharvennukset voi unohtaa tykkänään ja tehdä vain avohakkuita, mieluiten niin, että kirjoittelee vain hakkuuoikeuksia koskevia lomakkeita tietokoneen avulla sähköisessä verkossa ja seuraa, miten rahat lisääntyy tilillä. On ostajan päänsärky, miten he saavat puut korjattua metsästä.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Jätkä: ”Taneli on varmaankin ostanut tämän nykyisensä ei ihan ensimmäisestä sarjasta ja näin ollen saanut jo valmiin yksilön.”

    Joo, en ollut 201 ykköstä ihan julkistamisvuonna hankkimassa. Oli jo ammuttu sudet pois.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Tolopainen

    Ensiharvennuspuun viimeisestä ainespuumetristä saa hyvin vähän rahaa. Niitä menee neljä sataa kappaletta kiintoon, ei kannata ottaa latvoja minimi vahvuuteen.

    Tolopainen

    Mitään kytkinjousi ongelmaa ei ole ollut 020:ssä taitaa olla muutenkin sarjan kestävin saha, yhdet jouset olen vaihtanut, kun kaappias ne laitoi vetorattaan oston yhteydessä.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Tolopainen: ”Mitään kytkinjousi ongelmaa ei ole ollut 020:ssä taitaa olla muutenkin sarjan kestävin saha, yhdet jouset olen vaihtanut, kun kaappias ne laitoi vetorattaan oston yhteydessä.”

    Se ongelma tulikin siinä 200 mallin myötä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 691)