Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • MaalaisSeppo

    Ms 200:sta meni eka kerran kytkinjouset n 4 vuotta sitten. Vaihdatin huollossa ja samalla vetorissan. Viime talvena taas. Ostin uuden 201:n ja vaihdoin itse vanhaan uudet jouset + rissan. Helppo homma. Vanha saha on varasahana. Ennen ei sellaista ollutkaan, mistä tuli joskus keskeytyksiä.

    JLepisto JLepisto

    Onko palstalaisilla 201:n tuolla pidemmällä laippa vaihtoehdolla?

    Jätkä

    Minulla on pari 200- mallia ja lyhyt ja pidempi laippa. Mitä siitä laipasta?

    Makarov

    Kyllähän se voi olla että se jää laittamatta tuo 201. Luulempa nyt kun on lukenut palstalaisten kirjoituksia  että kun on tottunut nuihin tehokkaimpiin sahoihin niin voi köykäseksi jäähä tuo 201.

    Jätkä

    Se on sinun tappiosi. On kylläkin sahailijoita ja sahaajia. Toiset perustavat koko projektin sille, että niin kauan sahataan viilaamatta, kun vähänkään purua tulee ja sahaa pitää saada painaa sahausrakoon.

    Jos sahatessa sahaustyyli on sellainen, että sahalla hangataan puuta, joskus jopa laippaa vedetään ja lykätään sahaustaossa, mutta yleensä vai veivataan, niin harjoitukset ovat jääneet kesken – niin ei saada tulosta.

    Toiset sahaavat kuulostellen moottorin ääntä, eikä kierrosten anneta laskea merkittävästi, mutta ei myöskään kiekua hillittömästi.

    Kun sahausta tekee kevyemmällä tyylillä, pääsee luultavasti parempaan tulokseen vähemmällä kustannuksella ja henkilökohtaisella rasituksella.

    Ne on kuitenkin eri miehet, jotka yli kolmen kiinnon pihapuut kaataa!

    Tolopainen

    Ei kai pikkutilhi tietenkään riitä ainoaksi sahaksi talouteen. Kyllä niitä puolen kymmentä löytyy eri tarkoituksiin. Metsässä pitää aina olla vähintään kaksi sahaa mukana.

    Jätkä

    Saha pitää olla sellaisessa iskussa, että varasahoja ei metsään raahata, eikä traktoria hommata m-sahojen kuljettamiseksi.

    Tolopainen

    Sehän ei ole iskusta kiinni vaan käyttötarpeesta isolla sahalla tehdään tukkien kaato ja pienemmällä karsitaan. Pääsee yhdellä tankkauksella metsässä kun mukana on kaksi sahaa. Ilman traktoria ja metsäkärryä hakkuutyöt ei kiinnosta, tuskin alkaisin käsin puita siirtelemään.

    oksapuu

    Heh…

    Kävin tuossa sahaamassa irti konkelon Ms 200:sella, ”ammattimies” oli tuohon konkeloon sahannut jumiin kaksi tukkisahaa…

    Kyyllä niitä varasahoja tarvitaan 🙂 …

    Metät kunnossa!

    Kuulkaas pojjaat aikanaan pidettiin metät kunnossa kakssatasella, nyttemmin 201.

    Kaikkien Huskien jälkeen kun sain ekan Tilhin olen nauttinut sahaamisesta. Pienempää tukkihommaakin kyllä, mutta enskaa luonnollisesti pääasiassa!

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 691)