Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 451 - 460 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • jees h-valta

    Jos kone ei käy kuten pitää vikaa on koneessa, ei käyttäjässä. Mikään sepustus mukana ei poista sitä että koneen kuuluu toimia normaalisti käytössä, ilman mitään trimmauskäyttöjä. Yleensä kyllä Stihlit pelaakin. Ei valittamista. Tänään viimeksi.

    Jätkä

    Kun ei ole parempaa, johon vertaisi, niin joku voi olla hyvinkin tyytyväinen koneeseensa. Tiedossa kyllä on, että Jeessi ei lue käyttöohjeita koskaan, eikä hän niistä mitään ymmärtäisikään. Tosin se ei haittaa, koska hän on läpeensä tyytyväinen omaansa, oli se millainen paska tahansa.

    Tolopainen

    En ole vielä saanut selville onko tuo m.tronic parempi vai huonompi kuin perinteinen kaasutin, kun tilhi pelaa molemmilla. Saattaa olla että m.tronic savuttaa vähemmän. Hiukan kallistun perinteisen kaasarin puoleen, saha sammuu kun polttoaine loppuu m.tronik saattaa sammahtaa kesken sahauksen, kun sahaa kääntelee. Sen jälkeen pitää tutkailla loppuiko bensa yleensä ei, eli oli jokin muu syy. Eli ylimainostettua tuo elektroninen ohjaus moottorisahoissa. Alkaa noiden sahojen käyttökin metsätöissä olla finaalissa ja hävettävää touhua.

    petep

    Itsellä kokemusta vain M-tronic Stihlistä ja hyvin on pelannut 261. Nyt on hankittu 201 ,mutta vielä en ole kokeillut sahaa. Ei sammuile 261 ja suurin yllätys oli että lähtee heti hyvin käyntiin vaikka ajaa tankin tyhjäksi. Ja  tankin loppumisen huomaa siitä kun kierrokset lähtee nousemaan ja siinä kohtaa  kun sahan sammuttaa ja tankkaa niin  meno jatkuu ihan varmasti yhdellä nykäisyllä .

    Jätkä

    261 onkin tehnyt ison loikkauksen mallista 260 kehittyessään. Kauvan se pilasikin monen sahaajan elämäälähtien 026 – mallista, joka oli täysi susi.

    Suomalaiset Tilhistit ovat maksaneet kovat kehitysapurahat Saksalaiselle teollisuusjätille.

    Petep nostaa esiin tärkeän seikan ajatellen kaikkia sahoja: Jos tankin kinnaa oikein tyhjäksi, niin tankkaamisen jälkeen voi joutu nyhtämään käyntiin melko pitkään!

    Jos kierrokset nousee, kun bensiini on loppumaisillaan, on se yleensä merkki liian rikkaasta seoksesta (Siis jos shatessa kone ottaa selvästi enemmän kierroksia bensan loppuessa) – Tällöin olisi ehkä hyvinkin syytä saada seosta laihemmalle.

    MaalaisSeppo

    Jos tilhin 201 tankin käyttää tyhjäksi, niin muutaman kerran saa nykäistä ennenkuin lähtee ottamaan kierroksia.

    Mitenkähän Jätkä säätää tilhi 201 seosta laihemmaksi?

    Jätkä

    Korostaisin viimeistä lausetta: ”Tällöin olisi ehkä hyvinkin syytä saada seosta laihemmalle.”

    Eiköhän Tilhikin ole ohjelmoitavissa, mutta jos ohjelma on jo optimoitu, niin eipä sille ole muuta tehtävissä kuin ilmanputsari talvimalli – tai ainakin puhdas.

    petep

    Ensimmäiset tankit sahattu sahalla.  Kokemukset pienen puun kanssa varsin positiiviset . Kyllä sen painoeron huomaan tämän eduksi vähän tyhmempikin jos vertaa vaikka 261 Stihliin. No niinhän se menee että saha pitää olla kohteen mukaan ja luulen että meikäläisen polttopuusavotat menee tästä lähtien tuolla 201 :llä.

    Keveys ja kätevyys karsinnassa on tuon sahan juttu . Ja onhan sen täällä sanoneet  jo ajat sitten joilla kokemusta on sahassa ja oikeassa ovat olleet.

    Jätkä

    Pikku-Tilhi ”vei sydämen”, kun ostin itselle (sillä kertaa Tollo` – en varastanut työnantajalta, kun siellä ei vielä ollut ainuttakaan) -sellaisen. Silloin ei sitä saanut kuin 14 tuuman laipalla ja se tuntui suhteellisen pitkältä – oudokseltaan. Parin kuukauden sisään oli valtakunnan Tilhi-kauppiaille uutuuden lanseeraustilanne, jossa sopivalle paikalle olin järjestänyt sahattavaa puuta. Samassa tilaisuudessa oli myös RS_ kokeilu/ maahantuojan neuvoilla ja raivauspuuston hakettaminen Viking – hakkurilla.

    Siitä alkoin Pikku-Tilhin myynti niinkuin virallisesti.

    Alussa oli vaikea saada hakkuupuolen opettajat uskomaan, että niitä kannattaa nyt ostaa heti monta. Taisi olla kuusi kpl ensimmäinen satsi. Vieläkin on suhteellisen paljon noita isoja, 261 – sahoja, vaikka minä olen pärjännyt pikku-vingulla jo yli 20 vuotta.

    petep

    Yllättävän paljon venyi ketju ihan aluksi  ja onko se noissa kapeammissa ketjuissa ihan ominaisuus ?  Ja itse kun en ole mikään voimamies niin ihan varmasti paremmissa voimissa saa tuolla tuon kanssa päivän jälkeen kotiin kun painavemman sahan kanssa.

Esillä 10 vastausta, 451 - 460 (kaikkiaan 691)