Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Viewing 10 replies - 561 through 570 (of 691 total)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Pavekka

    Ei tajua noita tasapainojuttuja lainkaan. Kaikki ne sahat käteen sopii kun aikansa touhuaa.  Ihminen on sopeutuvainen.  Kakssatanen tärisee enemmän kuin 201 cm. Sen huomaa. Kuulemma 200 kiihtyy hiukan paremmin sitä en huomaa mutta en epäile etteikö joku huomaisi.

    201:llä ei ole kilpailevaa mallia ollenkaan samoin kuin 200:lla aikoinaan.  Tilanne voi muuttua jos huski tekee 540:stä peräkahvaversion.

    Mulla tekee 201 sitä että päästää hienoa purua suodattimesta läpi kaasuttimeen. Ilmeisesti suodatin on ilmantarpeesta johtuen harvempi silmäkooltaan kuin kakssatasen tynnyrisuodatin. En muista siinä esiintyneen vastaavaa.

    Svedu Petteri

    Minulla on noussut öljypuolen korkin kahva pystyyn usein, mutta vain muutaman kerran korkki irronnut. Tapahtuu oksaisten kuusien kanssa. Ei muuten. Olen kyllä oppinut nostamaan korkista ja varmistamaan, että varmasti on kiinni.

    Lenkopetäjä

    No sä et sitte karsi kauhiasti sahalla?

    jees h-valta

    Pavekka, minulla on 201:en ollut lähes ensimmäisten erien markkinoille tulosta asti. Koskaan tänä aikana, kun olen monta vuotta jo kyseisellä sahalla sahannut, ja bensaa on kyllä palanut jo satoja litroja en ole ilmansuodatinta joutunut edes irrottamaan. Eli kuullostaa aika oudolta että sinulla asian kanssa jopa kaasutinongelmia. Minulla on aina riittänyt kintaalla päältä pyyhkäisy. Minkäänsortin sen vakavampaa puhdistusta ei ole tarvinnut edes. Jotenkin tuntuu että nämä ongelmat ovat kyllä hakemalla haettuja kun minulla sitä ennen olllut useita 200:ia eikä niidenkään suodattimissa ole yhtään enempää askareita ollut. Annan neuvon, lakatkaa turha jatkuva sahojen nyppiminen ja käyttäkää niitä asiaan kuuluvalla tavalla. Muuta ei tarvitse. Mitä enemmän kaikkea irrotellaan sen varmemmin ne tiivistyvät huonosti rungolleen. samaa olen yrittänyt LVI-puodin tiskin takana puhua. Lakatkaa irrottelemasta niitä altaiden hajulukkoja. Ne falskaa sen jälkeen vakavia vesivahinkoja kaappeihinne. Käyttäkää mieluummin viemärinavausaineita.

    petep

    LVI-liikkeessäsi lienee hyllyssä siis Kodin Putkimiestä ?

    jees h-valta

    Ei me mitään laimennettuja litkuja pidetä. Pitää olla puhdasta ja laimentamatonta, kuten Niagara esim.

    Berza

    Tuo öljykorkin aukeaminen kuusia sahatessa on uuden 201.n ”vika”.

    Kaksi korkkia hävitin syksyn aikana ja aina varakorkki pitää olla mukana.

    Kolme vuotta sitten ostetussa ei tätä ongelmaa ollut, mutta ”tämäsyksyinen” kyllä oirehtii siitäkin edestä, useita kertoja öljyt oli valunut pihalle ja korkki roikkui narussaan ja joskus tämä rihma pääsee irtoamaan, valitettavasti.

    Ensi syksylle kyllä pitää joku viritys tuohon korkin kiinnitykseen rakentaa.

     

    Kumikettu

    Eivät kaikki liat, hiukset ym. lähde avausaineilla. Sitäpaitsi luulen noiden tekevän kovasti huonoa muovisille osille, kun hydroksidi menee veden kanssa yhteen. Pistelämpöä mahtaa tulla yli sen 70 asteen. Sitä kautta sitten jätevesivahinkoja syntyy.

    Toki, jos ei saa tiivisteitä paikalleen, on parempi käyttää vaikka kemikaaleja. Se kyllä hirvitti kun yksi kaupparatsu löi käsipaperin silpuksi viemääriin, vahvaa happoa perään, viinapullon pöytään ja totesi, että tästä teille huoltoon varma keino aukaista viemäri. Vanhan liiton myyjä oli hän.

    Ei tähän vuodatukseen saa mitään 201-aiheista, pahoittelen.

    Pavekka

    Niin kyse oli falskaavasta suodattimesta. Ei siitä lyhyen aikavälin haittaa vaikuta olevan. Pitkästä ei tietoa vielä. Ei nyt luulisi että se pikkupurukaan koneelle hyväksi on.

    Hajulukotkin avaan säännöllisin väliajoin. Ei niitä hiustuppoja oikein putkireiskalla saa.  Kyllä se vähän voi auttaa mutta saisi lutrata joka toinen päivä sillä ja joka toinen karhupumpulla.  Tarkka pitää kasauksessa olla tosiaan. Mielellään jää tihkumaan. Taskulampulla pitää huolellisesti varmistaa.

    Jätkä

    Kun terää jatketaan kaksi tuumaa – joissakin sahoissa enemmänkin, sen painopiste  = tasapainotus väistämättä muuttuu. Kyllä sen huomaa käyttäjä kuin käyttäjä – ainakin selvinpäin.

Viewing 10 replies - 561 through 570 (of 691 total)