Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Viewing 10 replies - 651 through 660 (of 691 total)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Berza

    Tulpan kesto on kyllä sahan käytöstä kiinni. Satunnaisessa käytössä  voi kestää pitkään, mutta kyllä lähes ammattimaisessa käytössä näkyy vaihdon tarve tulevan. Oireet oli juuri, mitä aiemmin kirjoitettiin, käyntiinlähtö oli vaikeanpaa, kylläkin sitten pelasi käynnistyttään.

    Makarov

    201:ssä ärsyttää se kun sitä saa jatkuvasti tankata.  Sahaan kyllä 550 huskilla ja 261 stihlillä pääasiassa harvennuksia. Mielenkiinnolla odotan 540 huskin testiä mutta jos paino on 550 tai 261 liki niin eikö se ole sama noilla tehokkaimilla sahoilla sahata.

    Pavekka

    Mä en kyllä jaksa metsässä hinata perässä mitään 50cm3 malmikasaa. 201 tekee kaiken mitä tarvii ja tekee hyvin. Paitsi ehkä pyyhkäisykarsinnassa saisi olla hiukan enemmän höögää. Mutta sahailut nyt onkin semmosta vanhan miehen touhuumista. Jos nyt tosissaan irrottaisi tukkia niin ehkä. En tiedä. Kertokaa te jotka tosissanne teette. Onko tuo 50cm3 vaan uhoamista?

    Sammui tässä jonain päivänä 201 taas itsekseen yhtäkkiä ilman mitään. Lähti kyllä heti uudestaan käyntiin. Taidanpa koittaa toisella tulpalla. Saattaisi olla alkuperäinen boss paikallaan. Niin että kiitos vinkistä.

    Tolopainen

    Kuka mistäkin tykkää, parempi yleissaha on Ms 241. Se menee myös jäiseen koivuun, John Ms 201 hyytyy, siinä on niin ahdas purukopoa, että ketju on talvella aina jumissa koivun tuohen puruista ja lumesta. Ms 201 ei teholtaan vastaa vanhaa MS 200, se on tuo ilmahuuhtelu moottorissa pikkusahalle ongelma.

    petep

    No mitä se saha tekee kun tulppia kerran menee ? Sammuilee vai eikö käynnisty vai millaisia oireita on tullut  vastaan ?

    Berza

    Itseasiassa 201 testeissä oli hivenen nopeampi puun katkaisussa. Itselläni on nyt molemmat mallit käytössä, peräkontista otan sen, kumpi sattuu käteen jäävän. En ole huomannut mitään eroa suoritustasoissa. 200.ssa on vaan räyhäkämpi ääni. Oli tuuria naapurilta sain ostaa ehken 10 h sahatun.?

    Pavekka

    No en nyt ihan sata usko tohon tulppateoriaan mutta on se mahdollista. Voi vaihtaa huvin vuoksi. Puolaa ei viitsi vaihtaa huvin vuoksi. Ruuvisäädettävissä 201:ssä oli jotain suorituskykyjuttuja mutta m-tronikissa ja 200:ssa ei eroja pitäisi olla paitsi että 200 tärisee. Sen kyllä huomaa. Ja jos sitten se räyhäkämpi ääni?

    Berza

    Itseasiassa yhden kerran tulpan vaihto auttoi käyntiin, sain ohjeen huollosta. Eipä muutoin juuri ole tullut niitä vaihdettua. Ehken joku 500 kiintoa jokaisella sahalla olen sahannut. Kylläkin kerran pari ehken varmuuden vuoksi sahaa kohden olen tämän tehnyt.

    kkiila

    Sahan testaus ja tarkastus jos käyntihäiriöitä. Useita tulppia jos vikaantuu niin harvinaista.

    Ei 540 paina lähelle 550/261 sahoja vaan paljon vähemmän, onhan siinä jos moottorin painossa isohko ero + laipan, ketju, tankkien erot.

    Eihän 50cm3 saha niin painava vielä ole ja saa enemmän valmista nopeammin jos on sahattavaa, toisessa sahassani on sama ketju kuin ms241/250/200/201 paikallaan. Eli 2,6kw ja 50cm3 pyörittää 3/8P 1.3m PM/PS ketjua, pyörii puussa nopeammin m/s,  kevyt painokin työkunnossa. Jopa mitattu db on hiljaisempi kuin pienemmässä ja hitaammassa sahassa!

    Makarov

    1.2 kg näytti 540 xp olevan painoeroa 550xp:hen. Onhan tuo tietysti jos päivän kantaa.

    Siinä 540 testissä vois seurata myös polttoaineen kestoa/tankki. Sehän nyt riippuu tietysti myös siitä sahataanko kuusta vai mäntyä. Siinä minun 201 stihlissä kuusikon hakkuussa tankki kesti sen 25 min, niin ei sillä kyllä viiti sahata. 550 huskissa saa sahata kuusikkoa sen 45-50min/tankki. Tiedän kyllä että 201 on pienempi tankki ja en nyt kahtonut 540 xp tankin kokoa.

Viewing 10 replies - 651 through 660 (of 691 total)