Keskustelut Puukauppa Ukrainan kriisi vaikutus !

Esillä 10 vastausta, 5,601 - 5,610 (kaikkiaan 6,872)
  • Ukrainan kriisi vaikutus !

Merkitty: 

Näkemyksiä , kuinka käsissä oleva kriisi vaikuttaa metsäteollisuuteen ja puuntuottajaan ? Kuinka käy kysynnän ja hintojen ?!

• Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Ruotsalaisilla on paljon säätövoimaa, eli vesivoimaa ja saavat helposti sitä lisää norjasta. Suomella matalien korkeuserojen johdosta säätövoimaa on vain tyydyttävästi.

Visakallo Visakallo

Minä kyllä Tolopainen puhuin sähkön siirtohinnasta.

Visakallo Visakallo

Onko tuulivoimasta tullut Tolopaiselle uskonnon korvike, jota ei saa edes tarkastella kriittisesti?

MJO

Miten suuren maailman energia- ja teräsjättiläiset eivät ole löytäneet näitä impivaaran kaikkitietäviä neroja? Satoja miljardeja ollaan heittämässä hukkaan osaamatta perusasioita. SSAB ei ole edes tehnyt perus laskelmia kannattavuudesta? Olisivat soittaneet guruille visakallolle (nimikin sanoo puupää) ja kehvelille.

Visakallo Visakallo

En ole nero, joten kerro MJO, miten sitä vihreää terästä tehdään.

Tolopainen Tolopainen

Visakallo varmaankin tarkoitti, että eikö tuulivoimaa saisi tarkastella ennakkoluuloisesti. Et vielä vetänyt lepakkokorttia esiin.

Oulun energia on mukana isoissa tuulivoimahankkeissa. Onko Oulussa korkeat sähkön siirtohinnat.

Nostokoukku

Niin, miten sitä vihreää terästä tehdään, aiheellinen kysymys Visalta.

Visakallo Visakallo

Ei minulla Tolopainen ole mitään ennakkoluuloja tuulivoimaa kohtaan, vaan juuri päinvastoin. Olen nähnyt myllyt lähes päivittäin jo kymmenen vuoden ajan.

Tolopainen Tolopainen

Jos sanotaan, että teräksen valmistus uunissa vety toimii pelkistimenä hiilen sijalla. Valasiko yhtään.

Visakallo Visakallo

”Onko Oulussa korkeat sähkön siirtohinnat?”

– Ei vielä.

Esillä 10 vastausta, 5,601 - 5,610 (kaikkiaan 6,872)