Keskustelut Puukauppa UPM kampanja.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 84)
  • UPM kampanja.

    Osui korviin radiosta mainos, jossa UPM tarjoaa 100e metsänhoitoseteliä, yli 400 kuution kaupoista. Onkohan tämä nyt mietitty tarkkaan? Mielestäni luo varsin kitsaan vaikutelman. 400 kuutiota on kuitenkin ihan kelpo leimikko. Vähintään 500e tai 1 ha taimikonhoitoa olisi luonut hyvän vaikutelman.

  • Puuki

    Bonukset on niin ja näin että ovatko oikeasti etuja. Esim. s-bonus polttoaineesta peritään jo mittarilla takaisin korkeampana hintana. Riippuu tietysti siitäkin kuinka paljon ostaa/kk. Jos ostaa oikein paljon , niin bonus% kasvaa . Ellei rahat lopu kesken, voi säästää paljon.  Puun myynnissä ainakin aiemmin metsäliitokin peri sen bonuksen huonompana hintana heti kättelyssä.

    Tolopainen

    Se on kummallista, että yleensä sellaiset tietää miten huonoja bonukset ovat, jotka ei niitä käytä. Mielellään kelpasi yli 200€ s-bonusta viime kuussakin.

    jees h-valta

    Kyllä nykyään bonukset oikeasti ovat etu vaikka emme kaikki niitä kovin vakavasti otakkaan. Yksinkertaisesti nämä osuustoiminnallisetkin ovat senverran vauraita että on varaa jakaa hiukan kansallekkin mannaa. Silti tietysti isot herrat röhistyy hiukan jyrkemmässä käyrässä. Minulla alkaa pian olla ongelma sijoittaa bonukset kun tuppaa pyörimään tuolla toisilla tuhansilla, alvariinsa. Vaikka muutama tuhat jo metsätien teossa tuhottiinkin välillä. Pitää vain pitää hinnat kurissa kuten he oppivat samassa aiheessa.

    Tolopainen

    Taitaa olla yli 3k€ tänä vuonna erilaiset bonukset, mitä kertyy näistä osuustoiminnallisista yhtiöistä, viekööt johtajatkin hiluja.

    Jätkä

    Tuo lappujen mukainen arvio antaa kyllä suuntaa, mutta vain paikallisesti. Meillä on nyt Stora-Enso vaikuttanut jo vuosikausia, mutta edes lehti-ilmoittelu ei näy pinonpäälapuissa.

    Täällä on kyllä UPM ollut perinteisesti vahvoilla, aikoinaan Metsäliiton ja MHY:n ”saumaton yhteistyö” tuotti UPM:lle vakiintuneen asiakaskunnan.

    Kun Jokilaaksossa keskityttiin huomokuuseen, niin meidän hankinta-alueella huippulaatuinen kuusikuitu meni lyhentämättömänä UPM:lle. Se, että matkalla puutavararekat ohittivat Metsä-Serlan tehtaat, ei vauhtia hidastanut.

    Minusta Kemera-tukirahat pitäisi kerätä metsäteollisuudelta, koska ne korjaavat potinkin. Siis kaikki RS-hommat ennakkoraivaus mukaanlukienteollisuuden piikkiin. Myös avohakkuiden viljely  samaan piikkiin, tosin sen maksajan pitäisi olla niiden puiden ostajan.

    Nuo palvelut eivät saisi olla vain Jeessin nautittavaksi, vaan kaikille puunmyyjille – ja ilman puutavaran hinnanalennuksia. Metsätien rakentaminen pitäisi tehdä Kemera-tililtä, jonka teollisuus kustantaisi.

    Tolopainen

    No ei tuo nyt ainut etu ole joita UPM maksaa, kyllä siellä hintatakuu on aiempina vuosina antanut kymmeniä prosentteja puunmyyjille, kun sillä ei ollut ylärajaa.

    Puuki

    Bonus on houkutin jolla ostot yritetään saada keskitetyksi.  Lisä”etuna” bonuskortti kertoo kauppiaille mitä,milloin  ja mistä asiakas ostaa. Tietojen eteenpäin myynti on ansaintakeino miltei kaikissa korteissa ja verkkokaupoissa. Jo vuosia sitten kun erään kaupan kortin tietojen myynnistä oli puhetta (tietosuojan säilymisen kannalta) väittivät että tietoja ei voi muut yritykset saada. Toisin kuitenkin oli jo silloin ; huomasin asian henk.koht. kun ostin erään tuotteen aivan eri paikasta maksamalla ko. kortilla ja seur.päivänä tulikin 1. kerran mainos samasta tuotteesta kotikoneelle.

    Saman tai joskus paremmankin hintaedun saa kun ostaa jonkin muun merkkisestä kaupasta tai vaikka verkkokaupasta tilaamalla. Mutta jokainen saa tietysti tehdä kuten parhaaksi näkee ; itse saan enimmäkseen ne parhaat ”bonukset”    vuosittain muutamasta rahastosta enkä metsäfirmoilta.

    rööri roope

    Veli venäläinenkin on ottanut bonuskortin käyttöön.Noin joka 13:s kerta on (ilmainen) reilu 3000 ruplaa.

    Se (ilmainen)on kuten muissakin bonuksissa asiakkaan etukäteen maksamaa hintaa.

    Tolopainen

    Sehän on aivan turha väittää, että ostojen keskittäminen ei toisi mittakaavaetuja, kun S ryhmä neuvottelee ostoerien hinnasta, se saa ne huomattavasti halvemmalla kuin peräkylän T kauppias. Eli ei bonuksia oteta myyntihinnasta vaan ostohinnasta, jolla tavaraa ostetaan sisään. Sehän huolestuttaa esim. MTK:ta, että kauppojen halpatuotteet pitäisi myydä kalliimmalla.

    Puuki

    Se hinta rippuu tosiaan siitäkin minkä kokoinen kauppa on   ja missä kauppa sijaitsee.  Esim. S-ketjuun kuuluva keskikokoinen kauppa ison vapaa-ajan keskuksen lähistöllä nostaa hinnat kyllä huomattavasti korkeammalle kuin saman ketjun kaupassa jossain muualla – Hinnat vastaa sitä ”peräkylän T-kauppaa” tai menee sen ylikin.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 84)