Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,361 - 2,370 (kaikkiaan 2,437)
  • Apli

    Raivailin palstoja ja huomasin että parin kuusikon harvennus myöhässä, soitin kahden suurelle ja mhy:lle että olis tarjolla vajaat 10ha kuusikon harvennusta tälle talvelle, kaikilla sama vastaus että ei mahdu korjuuohjelmaan enää, mutta muuten kyllä… Olin myöhässä arvasin sen.. Muuten ostohaluja tuntuu kaikilla olevan ja sehän on hyvä, tämä siis keskisuomessa.

    Apli

    Raivalla minäkin… Vatukosta on tullu mun ystävä, kun taimi kasvaa vatukossa reikäperkaan sen ympäriltä mutta muun vatukon jätän, olen huomannut että vatukko estää hyvin muun paskan tulemisen taimikkoon…

    Apli

    Siis haloo.. Lauri! Se että osaa ja haluaa ja pystyy kilpailuttamaan pystykaupn on jo monella metsänomistajalle ihan tekemistä, tunnen tämmöisiä metsänomistajia paljon, niin kaupungissa kuin maallakin asuvia, sitten sinun mielestä pitäsi vielä kilpailuttaa korjuukin? Josta moni ei ymmärrä mitään… Tämä johtaisi välikäsien käyttöön jotka rahastaisivat asialla, mitä jäisi käteen esim harvennushakkuista? Nykysysteemi on suht helppo ja mielestäni kohtelee kaikkia aika hyvin, ei pilata sitä… Homman pitää olla mahdolliseman yksinkertaista jotta puut saadaan liikkeelle, sillä kaikki tietää että metsänomistajat kapungistuu ja kiinnostus metsään helposti hiipuu ja samoin puukauppaan jos hommasta tehdään yhtään vaikeempaa… Monesti sun ajatukset on 1970 luvulta, tervetuloa 2016 suomeen!

    Apli

    Nyky kaupunkimetsänomistaja kaipaa puukaupoissa helppoutta ja eikös pystykauppa ole juuri sitä?

    Apli

    Moottorisahalla tulee joulukuussa aina kaadettua muutama haapa jäniksille ruoaksi muuten olen pärjännyt raivaussahalla…

    Apli

    Tästä tulee surullinen juttu kaiken kaikkiaan. .. Vähän kuin wincapita. Yksi puhui ja muut lähti mukaan kun luulivat saavansa paljon rahaa. Lakimiehet ja Lahtonen onnea teille olette tämän tarinan ainoat voittajat.. Me muut metsänomistajat voidaan seurata tätä tarinaa ja jatkaa elämää normaalisti ja tehdä hyviä puukauppoja jopa kartellikoplan kanssakin. ..

    Apli

    Paikallisen yhdistyksen karkea hinnoittelu, taimikon reikäperkaus ja ennakkoraivaus n:300e/ha taimikonhoito eli raivuu sitten 400-550e/ha riippuen kohteesta, mielestäni hinnat ok, en ole tosin käyttänyt kun pyrkinyt tekemään itse. Hyvää jälkeä tekevät, ammattimiehiä ja suurin osa suomalaisia.

    Apli

    Seurasin tässä tänä kesänä erään toisen suuren selluyhtiön männikön päätehakkuuta ja yllätys yllätys jopas oli isot kuitukasat, noh metsänomistaja siihen sitten tuli kanssani juttusille, kysyin että isot on kuitukasat, hän totesi että antaa olla serkkupoika ajaa tukkiautoa tälle firmalle ja se ratkaisi että hän myy vain heille puunsa.. Ei koskaan kilpailuta leimikoita, kun serkkupoika ajaa tälle firmalle puita! Huokaus ja syvä, jokainen tekee niinkuin itse haluaa!

    Apli

    Jos ei metsähallitus tätä juttua voita ei voita muutkaan… Seurakunnat ja osa kunnista vetäytyi hankkeesta isojen oikeudenkäyntikulujen pelossa, metsähallituksella on rahaa, ja se oli suurin ”kärsijä” jutussa jotenka odotamme hovin ja ehkä korkeimman oikeuden päätöstä asiasta ja siihen menee varmasti aikaa… Metsähallitus tuskin valittaa sitten eu:n ihmisoikeus tuomioistuimeen, suomipoikahan sieltä saa aina apua heh heh… Lakitoimistot taas taputtaa käsiään heille tämä tietää varmaa rahaa!

    Apli

    Joskus kannattaa lukea puukauppasopimus suhteellisen tarkkaan ja näyttää sitä jollekin joka siitä ymmärtää jos ei itse ymmärrä, sieltä löytyy esim tukille vaadittavat mitat ja ominaisuudet… Ennen kuin sen sopimuksen hyväksyy!

Esillä 10 vastausta, 2,361 - 2,370 (kaikkiaan 2,437)