Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,371 - 2,380 (kaikkiaan 2,437)
  • Apli

    Ei hätää, puun kysyntä ohjautuu sinne mistä sitä kannattaa ostaa, eli lähelle tehtaita, semmosille leimikoille jotka voidaan korjata 365pv vuodesta, en usko hintojen nousuun mutta en myöskään laskuun, lähellä tehtaita puun kysyntä ja hintakin pitää varmasti ja varsinkin jos leimikko on ostajalle houkutteleva, on ennakkoraivattu, hyvän tien lähellä yms yms… Energiapuun kysyntä on suuri pettymys, ja toivon todella että Kuopion, Kemijärven tai Kemin hankkeesta joku edes toteutuu… Kaikki tuskin tulee!

    Apli

    Tarkoitin lähinnä sitä että en ainakaan itse kiinitä huomiota yksittäisiin puihin ja niiden läpimittaan, sitä kun taimikoita raivaa ja tulee tilanne että yksittäinen kuusi pitää kaataa sen kaadan oli läpimitta 3cm tai 6cm en mieti silloin juurikääpäriskiä sen enempää…

    Apli

    Kuusivaltaisissa ja puhtaissa kuusikoissa olen käyttänyt tätä menetelmää ja aion käyttää jatkossakin, siellä kun mielestäni riittää hyvin yksi myöhemmin tehty harvennus ja sitä ennen kaikki maahan raivaussahalla.. Päätehakkuun voi sitten jokainen tehdä kun siltä tuntuu!

    Apli

    Näihän se on että jos metsähallitus ei pärjää tässä tapauksessa ei siinä pärjää muutkaan, mielenkiinnolla odotan tyytyykö metsähallitus käräjäoikeuden päätökseen vai valittaako päätöksestä? Varmasti miettivät tarkkaan sen verran kallista jutun vieminen eteenpäin on..

    Apli

    Tämä juttu päättyy siihen liittyneiden metsänomistajien ja kuntien ja seurakuntien ja metsähallituksen tappioon, ja he maksavat mittavat oikeudenkäyntikulut ja kun valitetaan sinne eu tuomioistuimeen niin kulut vaan kasvaa ja lakitoimistot taputtaa käsiään he ovat tämän jutun Lahtosen kanssa ainuita voittajia, valitettavasti näin… Onni että en lähtenyt mukaan aluksi mieli teki kyllä…

    Apli

    Minä taas en usko ihan tuota juurikääpä höpötystä, nytkin raivaan semmosta taimikkoa jossa väilillä olen kaatanut yli 5cm kuusia että heiluu jos kohdalle osuu ja pitää nurin laittaa ja pakkasesta ei tietoakaan hirvikärpäsiä kyllä on…

    Apli

    Pari kuusta nurin iso ja pieni taimikon laidasta keskisuomessa omissa metsissä, mutta naapurilta meni sitten enemmän kuusia ja maanantaina alkaa hakkuu…

    Apli

    Vähintään 8ha harvennukset kerralla myyntiin, ennakoraivaus 2 vuotta ennen myyntiä, varastopaikat raivaan ja katson etukäteen, metsäautotiet ajokunnossa kesät talvet ja aina on harvennukset kaupaksi mennyt…

    Apli

    Mitä tossa juttelin muutaman ostomiehen kanssa ei yhtiöiden välillä enää kitkaa, kartellit oli ja meni ja tosiaa puun vaihtokauppaa tehdään taas entistäkin enemmän. .. Uusi Äänekoski sitten kääntää suunnat siinäkin. Mielenkiintoista nähdä kartellin loppuhuipennus valittaako metsähallitus maksaako moni sen 4300e yms…

    Apli

    Kyllähän Lahtonen tässä sanotaan mitä sanotaan niin rahasti porukkaa surutta, hän on tämän jutun ainut voittaja…

Esillä 10 vastausta, 2,371 - 2,380 (kaikkiaan 2,437)