Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,301 - 2,310 (kaikkiaan 3,522)
  • arto arto

    Onkohan oikeat mittarit rajoitin toppaa muistaakseni ennen 15000 rpm. Koneeseen nitroa kierroksilla taivas rajana. Syttyy paineesta. 43cc raivarin kone hetkellisesti kestää 19000rpm    Ei ole varvikelloa ihan kuulolla,,,,,,,,,arto ei ilmeisesti kuule, milloin säätö on pielessä………Kyllä kuulee ilmahuuhtelu koneet ensimmäisenä suomessa oikeat säädöt. Ei aina ne huippukerrokset vääntö/kierrokset huippua silloin saha ok.

    arto arto

    artolle ei ole vielä valjennut, että sahan kotelot ja imupuolikin vaikuttaa käyntiääneen. Nehän ovat aika tavalla erilaisetkin monta kertaa……….Jonsered ja husqvarna samat imupuolet kaikki yhtä…..Erona väri se ei voi ääntä muuttaa.

    arto arto

    Huskun hieman kiihkeä, Jonssissa on hieman karhea ääni, en tiedä, miksi……..Korvissa vikaa.  Samat putket ja sylinterit. Ei voi ääni olla eri.

    arto arto

    artolta ei saa rehallistä vastausta ainakaan aiheesta, jossa on mukana myös Husqvarna. Erittäin pitkin hampain hyväksyy Jonseredin täysin Huskun osista tehdyt pari mallia……….Husqvarna ja jonsered. ovat sisaria erona vain väri, meillä vain parempi edustus husqvarnalla  ja takuu asiat hoituu paremmin kuin jonsella. Jos olisi toisinpäin sahaisin jonsella……Työkaveri kehui hussen auto tunen maasta taivasiin. Sillä varalla sthil m tronik, ….Itse en 252 rx enää kajoa se vaikka tehokas onkin niin nykymalli siitä on huomattavasti parempi.

    arto arto

    On aikoinaan kokeiltu. Mutta nämä m-tronikit niitä en ole kokeillut. Huoltelin aikoinaan sahoja eli kaikki merkit on kokeiltu, Joillakin tuli aina päivä sahattu, Sen aikaiset sthilit oli koneeltaan hyviä mutta ergonomia päin peetä. Lyhentelin niistä kahvoja ja tein omija juttuja omistajat tykkäsi. Oikeasti 2 valtamerkkiä ovat liki samanlaisia. Aina kun uusi malli tulee sen ostaa se kilpailija heti. Kuka keksi lyhyen runkoputken kapeat kahvat ? Nyt ne kummasakin on.

    arto arto

    paitsi arto ljutmiilan kainalossa…….En katsokaan neukuun päin. Mulla ihana oman maan nainen. Olen luvannut hänelle kestää ylä ja ala mäet. Ei löydy sellaista naista että saisi minut mukaan……Itse sahailen klo 5-13 nykyisin 7m kuusikkoa siellä varjossa aina. maanantaina se loppuu sitten taas pikkumetsään. Kesämökkejä näkyy ympärillä olevan eli päivällä mennään.

    arto arto

    Paljon helpompaa kuin laiduntaminen……Tietty on mutta ne nautaeläimet syö siitä laitumesta 60% muu poljetaan sorkilla maahan. Tarhoissa ne nykyään laiduntaa. Meillä päin kuka vahtaisi yli 100 kpl lehmää pelloilla tarvitsi julmetut pinta-alat sitten pitäisi sada rehu ja vilja pelloilta lisäksi. Tiedän muutaman lihakarjan joka laidunti olivat luomua. Pedot ajoi ne liikkeelle pellolta siitos sonni johti laumaa painoa yli tonni. Ne sitten mukava kerätä taas laitumella.

    arto arto

    Taitaa täälläkin olla moni kirjoittaja olla green. Toisessa ketjussa pitäisi karhut säilyttää samoin sudet, Mutta sorkka eläimet pois. Erään vanhan metsästäjän sanonnan mukaan. Oli pedoista puhe ne piiperöt niitten metsästystä vastustaa, häneltä meni elinkeino petojen takia.  Oma mielipide kaikkia voi metsästää joita laki myöten antaa.

    arto arto

    Karhu syö lakan lähtee varsi mukaan ihminen poimii se jää kiinni maasta kasvavaan varteen. Meillä lakka vähissä, niitä kiinnostaa sen imelyys, tykkäävät kuin hullu puurosta, Oli ollut emää 2 ylivuotiaan pennun kanssa aterialla. Asuvat sillä selkosella. Ei silti tunnen koko pitäjän työn puolesta aina niitä löytyy pakastimeen . Viikonloppuna sitten suolle lauantaiksi.  autolla tai mönkärillä.

    arto arto

    En metsästä karhuja. Eli ei….Mulla marjapaikkoja tiedossa todella paljon, Mutta työpäivän päälle olisi ollut helppo marjapaikka.

Esillä 10 vastausta, 2,301 - 2,310 (kaikkiaan 3,522)