Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Mihin tuollaista tietoa tarvitaan?
Lukuja verratessa täytyy muistaa, että nuo paremmin tienaavat ovat niitä, jotka tekevät päivittäistä, normaalia työtä Greenpeacella. Sinillä tuskin tilanne on tällainen, vaan kyse on keikkaluontoisesta työstä. Opiskelijaksi 16000 euron vuositulot ovat kyllä aika hyvää tasoa, mutta opiskelijan käsitekin on aika venyvä, eikä Murmansk varmaankaan tarjoaa lomia tenttien suorittamiseen.
Hirvikolareiden ja hirvikannan erilaista suhdetta liikenteseen saattaa selittää se, että kun ruotsissa väkiluku on n. 9,5 miljoonaa ja maan pinta-ala 450 000 km2 eli 21 asukasta/km2. Suomessa luvut ovat n. 5,4 ja 338 000 ja 15 km2. Tuo oletettavasti tarkoittaa sitä, että liikenne Ruotsissa on tiheämpää kuin meillä, joten hirvien ylittäessä tietä suuremmalla todennäköisyydellä kolahtaa. Tämä siis tällaisella karkealla tasolla laskettuna. Eroja maiden välille voi tietysti tulla myös ajonopeuksista, hirviaitojen määristä yms. tekijöistä, mutta niiden vaikutusta en pysty millään tavalla arvioimaan.
Mihin luku hirvikolareista perustuu? Kattaako se kaikki hirvieläinkolarit vai pelkästään osumat alces alces-merkkisen otuksen kanssa?
Arvioidut kuutiomäärät on edellytys korvauksen arvioimiselle. MHY:ltä saat tiedon, jos myyjällä on halukkuutta sopia tien käytöstä.
Itse koittaisin edellisissä kommenteissa esitetyn lisäksi arvioida sitä, paljonko ostaja hyötyy tien käytöstä eli mikä on vaihtoehtoinen kuljetusreitti ja mikä on erotus ajokoneen kuluissa näiden välillä. Noista lukuja pyörittelemällä korvauksen määrä alkaa hahmottua. Lisäksi tietysti edellytyksenä on se, että tie korjataan alkuperäiseen kuntoon, jos vaurioita syntyy.
Kun kerta ei tien teko aikanaan kiinnostanut mutta käyttö kiinnostaa, tämä on varsin kohtuullinen menettely.
Vakuutuksia on monenhintaisia ja ehdoissa on eri vakuutuksissa ja myös yhtiöiden välillä eroja. Kilpailuttaa voi, mutta vertaileminen onkin hankalampaa.
Kaskon bonusten säilyminen ei riipu hyvästä asiakkuudesta, vaan on ainakin Pohjolassa ja Tapiolassa yleisiin ehtoihin kirjattu asia.
Koskenniemi 40 päiväsakkoa eli 3840 euroa ja ase valtiolle, kun ampui tien poikki metson ja yritti lahjoa paikalle sattuneet metsästäjät 3000 eurolla. Onhan siinä kieltämättä melkoinen ero, mutta niin on kohteessakin. Huopalahdessa suojatiellä tytön kuoliaaksi ajanut kaahari sai 18 kk vankeutta, josta tavan mukaan istuttiin 9 kk. Sinihän istuu 2 kk pelkästään tutkintavankeudessa ja Heidi Hautalan mielestä Suomessa ei syytettä pidä alukseen tunkeutumisesta nostaa ollenkaan.
Vaikea kohtuullisuutta on määritellä varsinkin, kun lehtitietojen varassa ollaan.
Tässä ote reaalimaailmasta vihreiden ideologia keskellä:
http://www.maaseudun
tulevaisuus.fi/politiikka-ja
-talous/fossiilisille-poltto
aineille-tukea-300-miljardia
-vuodessa-1.3974Samaan tulokseen olen päätynyt. Vakuutuksen korvaus tuhosta jää herkästi vajaaksi. Lisäksi todennäköisyys sille, että isompi tuho sattuisi kohdalle on hyvin pieni. Muutaman satasen tai tuhannen euron korvausten toivossa en lottoa pelaa, vaan pidän riskin itselläni.
Käyttöä vaikeutaa ainakin seuraavat tekijät: Turve luokitellaan fossiiliseksi polttoaineeksi, epäedullinen verotus sekä lupakäytännön kankeus kenttien avaamisen suhteen. Näissä kaikissa vihreät ovat tehneet työtä kotimaisen energian käytön estämiseksi.
Kansa äänesti viime vaaleissa suohon puolueen, joka haluaa edistää turpeen käyttöä. Toiveikkaana odotan seuraavien vaalien yhteydessä käytävältä keskustelulta hedelmällistä lopputulosta. Villet, Heidit ja muut kansantalouden jarrut varmaan mielellään kertovat, kuinka nykytilanteeseen on päädytty.