Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,331 - 5,340 (kaikkiaan 10,867)
  • Gla Gla

    Miten kuva tänne laitetaan?

    Jokin maksuton järjestelmä, esim. aijaa.com on siitä hyvä, että kuvat ovat kai aijaan palvelimella jossain pilvessä, eivätkä kuormita Metsälehteä ja ne voi itse poistaa jälkikäteen. Esim. Planter on tällaisia kuvia mäntytaimikoista keskusteluihin  laittanut.

    Gla Gla

    Kyllä. Sen ohella, miten saamme korvattua kotimaisten uusiutuvien käytöllä mahdollisimman paljon fossiilisia raaka-aineita. Mutta hiljattain eräässä yhteydessä taivasteltiin kahvinjuontia. Kahvin tuotanto kun kuluttaa paljon vettä ja se kuormitus pitäisi jyvittää meille, jotka kahvia käytämme. Eli kaikki kuorma vaan meille, joidenkin mielestä se on ekologisesti kestävä tapa toimia.

    Gla Gla

    Hybridivaikuttamista puhtaimmillaan. Näin me sinun toimintaasi ohjaillaan, vaikka itse luulet oman juonesi toimivan.

     

    Gla Gla

    Minusta ongelmaan ei kannata suhtautua välinpitämättömästi tai vähätellen siksi, ettei ongelmaa tunne tai ennenkin on syöty lyijytettyä lihaa. Mutta ilmeisesti nämä kommentit olivat vastaus kysymykseeni.

    https://mmm.fi/blogit/-/blogs/ei-lyijya-lautaselle

     

    Gla Gla

    Pitäisi käydä tutustumassa ja pyytää tarjoukset, jotta voisi ottaa kantaa Visakallon kysymykseen. Toisaalta ei ole mitään merkitystä Visakallon valinnan suhteen, minkä minä valitsisin. Kriteerit ja niiden painotus menee kuitenkin jokaisella eri tavoin. Mutta kun lisään listaan neljännen vaihtoehdon eli nykyisen autosi, valitsen sen säilyttämisen, kun se ilmeisesti edelleen vastaa tarpeitasi ja on hyvässä kunnossa. Turha siltä pohjalta on lähettää 20000 euroa rahaa ulkomaille.

    Gla Gla

    Arnoldin kommentista tuli vielä yksi juttu mieleen. Jos jänistä ammutaan haulikolla päähän, mikä on sopiva ampumaetäisyys? 20 metrissä taitaa olla hauliparvi jo paljon laajempi kuin jänis, jolloin haja-hauleista puhuminen vaikuttaa hiukan kyseenalaiselta. 10 metriin voi olla vaikea päästä ja mitä sellainen osuma kohteeseen sitten vaikuttaakaan.

    https://koeammunta.net/haulikko

     

    Gla Gla

    Jees, aloitetaanko vähentäminen Harjavallasta?

    Gla Gla

    Ehkä viestissä on  jokin osa, minkä keskustelupalstaa vahtiva ohjelma tulkitsee sopimattomaksi. Minulla joskus viesti hävisi aina, kun sen yritin lähettää. Kun jätin viestistä linkin pois, viesti tuli palstalle näkyviin. Loogisia nuo systeeemit ei aina ole, kun yleensä linkkejä voi laittaa.

    Gla Gla

    Tolopaiselle tiedoksi, että Visakallon auto osoittautui Tekniikan Maailman testissä aikanaan hyvin taloudelliseksi. Maantiellä alle 6 litran kulutus on bensamoottorille erinomainen tulos.

    Bensa-autoilun loputtua öjyä käytetään edelleen muiden materiaalien valmistukseen. Esittipä eräs muoviteollisuuden edustaja IPCC-raportin jälkeen lehdessä, että ala on melkoinen hiilinielu! Mutta kannattaa muutenkin vilkaista Porvoon jalostamon toimintaa. Siellä on aika paljon muitakin tuotteita kuin bensaa ja dieseliä. Googlen ilmakuvan perusteella voi yrittää hahmottaa mittakaavaa. Rinkulat ovat 10000-20000 m3 tuotesäiliöitä.

    Tolopaisen provoiluihin vastaamista olen koittanut välttää, mutta olkoon. 2l/100 km ei ehkä kerro totuutta, kun minä lomailen ja hoidan työasiat 100 km päässä ja sinä 8000 km päässä.

    Gla Gla

    Polttoaineiden hinnat pomppasi tällä vikolla 10 senttiä ylös, ilmeisesti jälleen Trumpin ja lähi-idän tapahtumien takia. Mutta mitä tapahtui kotimaisen my-dieselin hinnalle? Tietysti sekin nousi muiden mukana, vaikka sen tuotanto lienee aika riippumatonta em. asioista. Eli markkinatilanne määrää hinnan ja siksi yhden vaihtoehtoisen polttoaineen verotuksen sorkkiminen ei ole ratkaisu päästöongelmiin.

    Toivottavasti vihreät iloitsevat nyt hintojen noususta ja hurraavat Trumpille autoaan tankatessa.

Esillä 10 vastausta, 5,331 - 5,340 (kaikkiaan 10,867)