Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 2,785)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

    Vastauksena kysymykseen,ennemmin ehdottomasti 5 astetta lämpöisempää.Ilmaston lämpenemisen nopeutta todennäköisesti liioiteltu ennustuksissa.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kovin laimeaksi lopahti ehdokkaiden määrä,mutta sentään vaalit saadaan.Ehdokasmäärä putosi kolmanneksen edelliskerrasta.Itse metsätalousyrittäjänä olen kokenut painostuksena ”vaatimuksen”käyttää esim.puukaupassa Mhy.n valtakirjaa,jotta olisi esimerkillinen hallintohenkilö.Täällä Metsänomistajaliitonkin herra loikkasi Metsäkeskuksen aluejohtajaksi,olisiko arvellut maksajien ehtyvän tulevaisuudessa.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Oikeudenmukaistako kirjoittaa pettämisestä,kunhan ei vaan pettäisi itseään.Vastauksia vältellen herää epäilys,mikäköhän puolueeton totuus mahtaa olla.Joko elokuvan tekijöitä on pyydetty ,käsikirjoitus taitaa olla kohta valmis.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Raivausveitsi ja kumijalkineilla varustautunut heinänpolkija metsänomistaja,jos vaan sisua ja aikaa piisaa.On myrkytön ja saasteeton, liikunnallinen torjuntamenetelmä .

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Mänty-kuusisekametsän muodostuminen on itselläni tapahtunut seuraavasti.Olen hakkuualueen muokkauksen suorituttanut syksyllä,ennen lumien tuloa.Keväällä olen istuttanut kuusentaimia,männyt ovat tulleet luojan kylvöstä.Varhaisperkauksessa olen varovaisesti raivannut räkämännyn oloiset puut ,sekä kaikki lehtipuut.Rauduskoivut kerkeävät peliin mukaan seuraavaan taimikon perkaukseen,ainakaan suuremin en ole huomannut lahovikoja tyvikatkaisussa .

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kevään istustustöiden jälkeen en ole kerennyt paljon raivata,enkä heinätä.Tuulenkaadot ja kuivaset saatiin juhannukseksi taapuliin,kesä hupenee rakennuksia korjaten ym.Lomaa ei ole kerennyt pitämään ,tekemätön työ odottaa tekijää.Syksyä kohden painopistettä keskitettävä metsänhoitoon.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Metsäyrittäjyys on paljon pääomaa sitovaa ,hidaskiertoista ,pitkäjänteistä hommaa.Joten nousun tulppana on naapurikateus,verottaja,ym. pääoman rajallisuus.Myös metsämaan hinta karannut Eteläisessä-Suomessa tuottoarvoon nähden ylihintaiseksi.Tilojen jatkuva pirstoutuminen ja omistajien ikääntyminen näivettävät todennäköisesti metsällistä toimeliaisuutta myös jatkossa.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kyllähän sen lehtiä ja tiedotusvälineitä seuranneena huomannut.Esim.Hesarissa metsäalaan asennoidutaa melkolailla cityvihreästä näkökulmasta.Poikkeus on taloustoimittaja Jyrki Iivonen,joka kunnioitti viimeiksi Niilo Hakkaraista( oli tarkkamies ,ei tittelin kipeä ja ei köyhdyttänyt vaan vaurastutti yhtiötä,kuten Väinö Tanner kasvatti osl.Elantoa ,seuraajat köyhdyttäneet vain palkkioedut turvonneet.)Maaseudun Tulevaisuus lehdessä ei vihervouhotusta ole liikaa,mutta toimittajien kirjoituksia lukiessa kovin kepun äänenkannatajaksi leimautuu.Juha Aaltoilan metsäalan tuntemukseen pohjautuvat kirjoitukset ja jutut ovat minun mieleen maaseudun metsällisenä.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Etelä-Savossa puut ja taimet kasvaneet tänä kesänä erinomaisesti,niin myös heinät.Kun on ojat kunnossa ja metsäautoteillä kantava kerros pintamateriaalia,ei suurempaa haittaa sadekesistä.Kelirikkoleimikot kohta kysyttyjä.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Qlen samaa mieltä edellisten palstalaisten kanssa.Avohakkuualat ovat pieniä ja aavikoitumisen pelkoa ei ole.Viidessä vuodessa hakkuuala muuttuu nuoreksi taimikoksi ja saattaa ämpärit täyttyä vadelmista, jos kuka haluaa marjastaa.

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 2,785)