Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,741 - 2,750 (kaikkiaan 2,781)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

    Raivausveitsi on erittäin kätevä työväline taimikon hoidossa.Itse käytän sitä heinäykseen,vesakon reikäperkaukseen,poikaoksien ja haaralatvojen poistoon jopa kolme metrisiin taimiin.Vuosikymmenen kokemuksella voin tähdentää raivausveitsen terän terävyyden tärkeyttä.Oikealla työtekniikalla paikat eivät säry,rempomalla varmaankin olkapäät saa runneltua.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kyllä uusavuttomuus,laiskuus ja nuukuus ovat huomattavalta osaltaa edesauttaneet vitelikköjen syntymistä.Hoitamattomuus on helppo verhota monimuotoiseen jatkuvaan kasvatukseen ja energiapuun kasvatukseen.Molemmat ovat mielestäni pitemmän päälle itsensä pettämistä,jos vähänkin taloudellista lopputulosta ajatellaan.Harveneva on jalkaisin metsässä työskentelevä metsänomistaja,pitäisi olla joku koneen tapainen persuksien alla.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kotikuntani ei täytä hallituksen kriteereitä,joten eiköhän ennen pitkään velkainen kuntamme ole osa viellä velkaisempaa kaupunkia.Epäilen suuruuden tuomia säästöjä.Ennen meillä oli oman pitäjän alueella toimiva Metsänhoitoyhdistys,nykyisin neljän kunnan alueella toimiva.Metsänomistajalle säästöä ei ole tullut fuusion ansiosta sanottavasti,vaikka toiminnanjohtajan pallit vähenivät.Puunmyyntisuunitelman laadinta on pysynyt ”ilmaisena”,mutta yhdistys ei välitä leimikkotietoja puunostajille,ellet maksa puukaupan avustamisesta.Metsänhoitomaksu ei ole alentunut yhtään yhden pitäjän Mhy ajasta.Silloin tietetty leimikko oli automaattisesti ostajien nähtävissä,metsänomistajan tarvitsi vain odotella puunostajien yhteyden ottoja.Onko niin ,että myös Mhy on ruvennut ajamaan vain omaa etuaan omistaja jäseniensä kustannuksella.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Olen pystykarsinut Fiskarsin monitoimileikkurilla ,johon olen tyytyväinen.Teräkin on pysynyt terävänäkin,palautin jousi ,että vetonauha katkesi ensimmäisestä,(liian paksussa oksassa).Toisessa leikkurissa jatkovarsi,joka ei minulle oikein sovi, kun käsivoimissa sanomista.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Itselläni MYEL-maksu pienempi,vaikka metsänhoitomaksut suuremmat kuin Visakalliolla.En ole vakuutuksia ajantasaistanut pinta-alan mukaiseksi.Olen ajatellut asian niin,että sijoitan rahani itse vanhuuden turvaksi.Kun noutaja saattaa tulla ennenaikaisesti,jääpähän perillisille eikä jää yhteiseen kassaan.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Tukin hinta kääntyi viime viikolla laskuun,hintahuippu tältä vuodelta takanapäin.Myin tänään leimikot,enkä kuuttakymppiä kuutiolta saanut. Syksyllähän sen sitten näkee,tuliko tehtyä kauppa viimetingassa,olisiko kannattanut odottaa.Taantuma on kyllä tällä hetkellä käsillä,joten syksyllä hinta todennäköisesti alhaisempi kuten Pokurakin ennakoi.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Suorittava porras antoi kattavan vastauksen,Metsämummon kaiketi kieltoihin mieltyneelle ajatuksen juoksulle.Luontoaktivistit ovat usein maattomia taivaanrannan maalareita,jotka kyllä toisen omaisuutta suojelisivat.Ennen oli sosialismin pelkoa,nyttemmin saman henkinen väki on siirtynyt maailman parantajiksi ja suojelijoiksi.Eiköhän he pyydä Eu:ta apuun asetuksella ”,linnunpesän ennalistaminen hakkuun jälkeen talousmetsässä”. ym.Maalaijärjellä ovat tähänkin asti ihminen ja luonnon linnut melko hyvin rinnakkaiseen yhteiseloon sopeutuneet.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Metsänuudistamisen monimuotoisuuden turvaamiseksi,olisi lainsäädäntöä muutettava.Laki sallisi hirven metsästyksen omiksi tarpeiksi ilman lupaa maanomistajalle.Myyntitarkoituksessa laki ei sallisi metsästystä,vaan se olisi sallitua järjetäytyneille metsästysseuroille,joille kaatoluvat myönnetään nykykäytännön mukaan.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Vaisua on koivutukin kysyntä täälläkin,hinnassa ja minimi paksuudessa näkyy.Parisen vuosikymmentä sitten koivutukki kalleinta,nyttemmin pysyvästi halvinta.Erikoiskoivu kalliinpaa,mutta tuppaa määrä jäädä olemattomaksi merkkaajan jäljiltä.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Harrastelian esiintuoman Jyväskylän palstan hinta ehkä 80-90000 euroa,jos kasvuisat maapohjat.Puusto oletus havupuuta,onkohan heti hakattavaa harvennusta?.

Esillä 10 vastausta, 2,741 - 2,750 (kaikkiaan 2,781)