Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,721 - 1,730 (kaikkiaan 2,609)
  • MJO

    Tuskinpa näistä autoilun mestarisuorittajista todellisuudessa ykskään jättää renkaitaan loppuun ajamatta, ei jätkäkään. Kyllä täällä hurskastelee nyt aivan muut kuin todelliset arvot. 

    En tiedä jessen määrittelyä ”loppuun ajetut”. Onko ne mallia: Hajoavat alle, slicksit, sakkorenkaat vai mitkä?

    Itse vaihdan renkaat viimeistään (Huom. viimeistään) 4mm pinnalla.

    MJO

    Metristä katkaisu varmaan toimii, jollei sen alapuolella ole vihreitä oksia. Jos oksia jää kantoon, niin kyseessähän pikemminkin pelkkä latvan katkaisu.

    Jollei vesakossa ole oksia alle metrin korkeudella, niin ainakin ensimmäinen perkkaus on minun arvioni mukaan jo pahasti myöhässä.

    MJO

    Suorittava

    vuonna 2013,jolloin vedettiin henkeä yli 10 vuotta kestäneen tehopyynnin jäljiltä . Joissakin riistanhoitoyhdistyksissä hirvi jouduttiin jo rauhoittamaan kannan romahtamisen takia .

    Siis joudutiin rauhoittamaan? Ei jouduttu vaan rauhoitettiin, jotta päästäisiin takaisin täysiin pakastimiin. Jos lupia olisi myönnetty normaaliin malliin 40-45t vuosina 2013-2015 , niin kanta olisi pysynyt tasaisena. Mikä on tilanne nyt 3 vuotta rauhoituksen jälkeen? Ylisuuri hirvikanta.

    Aivan varmasti ensi syksynä taas pudotetaan lupia, jotta päästään ”normaaliin” yli 50-60t luvan tavoitteeseen.

    MJO

    Ei jesse sinne rampille asti pääse. Seisoo tienlaidassa ja pökotissä koelaudassa on valoja kuin joulukuusessa. Jesse on seisonut molemmat polkimet lattiassa yhtäaikaa, kun auto lähestynyt piennarta. (vika on huonossa aurauksessa ja huonokuntoset tiet)

    MJO

    Gla ei varmaankaan sitten käytä sähköistä- tai polttoainetoimista moottorilämmitintä. Jos moottorin lämmittäminen on myös käytännössä aivan pöljä neuvo.

    Minä en ainakaan ole koskaan kuullut mitään suositusta, jossa suositellaan laittamaan paremmat renkaat taakse.

    MJO

     Jopa Peugeottiakin huoltaa Auto-Palinin omat asentajat. Alle viisikymppiä tunti on normaali työveloitustaksa.

    Jesse jaksaa vain valehdella.

    MJO

    Useimmiten kyllä.

    samaa mieltä, mutta ainoastaan Risujen-, kuidun- ja haavanmyyjien.

    MJO

    Eiköhän tehokkaaseen lämmittämiseen suunniteltu poltin ole tehokkaampi lämmitin  verrattuna polttomoottoriin. Monissa dieselmoottoreissa on webaston tyyppinen ylläpitolämmitin. Nykyaikainen diesel moottori on hyötysuhteeltaan niin hyvä ettei moottori yksistään kykene tuottamaan tarpeeksi hukkalämpöä.

    Eikä polttoainelämmittimet kuluta paljon mitään. Olikohan alle 0,3l/h, eikä lämmitintä tarvitse pitää päällä kun hetken. Varmasti vähentää polttoaineenkulutusta, moottoria ja mukavuus lisääntyy.

    MJO

    Lausunto ei ole vaikuttanut mitään????

    Vuonna 2013 kaadettiin maasamme 32676 hirveä , vuonna 2014  33005,

    vuonna 2015 kaatui 37278 hirveä , vuonna 2016  49769 yksilöä ja

    vuonna 2017  hirvisaaliiksi muodostui  56545 kaadettua eläintä .

    Muutos lähtötasoon 73%

    Teot puhukoot puolestaan.

    Miksi vuosina 2013-2015 kaadettiin VAIN hieman yli 30000 hirveä? Varmasti oli tiedossa, että hirvikanta kasvaa näillä kaatomäärillä.

    Vastaan itse. Koska kannan kasvattaminen oli suunniteltu tavoite.

    Voin lyödä vetoa, että 2-3 seuraavana syksynä on taas vähemmän lupia. Hirvikanta senkun kasvaa ja voi hyvin.

     

    MJO

    Pihi jesse saarnaa ilmansaastuttamisesta yms., muttei itse pihinä kaverina ei edes hanki autoonsa lokilämmitintä puhumattakaan webastoa. Ei jaksa ymmärtää jessen logiikkaa.

Esillä 10 vastausta, 1,721 - 1,730 (kaikkiaan 2,609)