Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset
-
Mulla vain 5:n yhdistyksen alueella. Tänä vuonna 2 jäsenyyttä, ensi vuonna 1.
Edit: korjaan olihan niitä 6, yksi unohtui kun oli aika lähellä toista (Uusimaa/Päijät-Häme).
Palvelualttius on varmasti paljon hehtaareista kiinni ja niin pitää ollakin. Pientilalliset tuovat vain hiekkaa kengissään MHY:n toimistoon. Omat tilani ovat sen verran monen MHY:n alueella, että ha/MHY jää aika pieneksi.
Totta, noin se varmaan menee.
Kilometrivähennyksiä voi tulla jo ennen kauppakirjan allekirjoitusta kun käy tutustumassa tilaan ja myös matka kaupantekopaikkaan on vähennettävissä.
Onko kyseessä ensimmäinen metsätilasi vai miksi hankinnat liittyvät juuri tähän tilaan?
Ammattiyhdistystyyppinen edunvalvonta ilmeisesti tarkoittaisi kartellia.
@Visakallo tai muut asiasta tietävät. Miten on mahdollista, että kuidut kannattaa myydä e-puuksi pystykaupassa? Eihän normiharvennukseen mitään tukia saa vai olenko ymmärtänyt väärin. E-puun pystyhinnaksi arvioidaan yleensä luokkaa 7€/m3 ja jotain sellaista olen itsekin saanut niistä pienistä e-puumääristä mitä hakkuilta on kertynyt. Viime aikoina on alkanut kuulumaan useammaltakin suunnalta, että kuidun sijasta tehdään harvennuksella e-puuta. Tässä Metsälehden hintatilasto, 2-4€/m3:
Tänä syksynä kuin tein harvennuskaupan niin ostaja (yksi 3:sta suuresta) sanoi, ettei osta e-puuta ollenkaan, joten lepät ym jää metsään.
Jep, itse ihmettelen kovasti tätä hinkua pysyä fossiilisissa tuotteissa kuten muovissa sensijaan, että siirryttäisiin uudistuviin puu/sellupohjaisiin tuotteisiin.
Olen ollut aika monen MHY:n kanssa tekemisissä. Arvioisin, että MHY:n henkilöille lähettämistäni sähköposteista alle puoleen on vastattu. Yleisesti ottaen on tullut kuva, ettei uusia jäseniä tai asiakkaita kaivata. Eli ilmeisesti yhdistyksillä menee hyvin ja tekemistä riittää yli kapasiteetin.
Sen verran vähän on ilmeisesti eroamisia tullut, että jonkinverran on jäljellä vielä vanhaa pakkojäsenyysajan asennetta. Toisinsanoen maksavaa asiakasta ei kohdella kuten maksavaa asiakasta pitäisi kohdella. Esim. ostetut palvelut viivästyvät reippaasti sovitusta eikä viivästyksestä vaivauduta kertomaan. Kun itse kysyy niin luvataan uusi aikataulu eikä sekään pidä eikä taaskaan kerrota viivästyksestä.
Viimeksi kun kysyin korjuupalvelulta tarjousta niin ei tullut mitään vastausta.
Itse olen yhdessä MHY:ssä jäsenenä tällä hetkellä ja olen hyvääkin palvelua saanut.
Kaverilta jäi saamatta tulot 30m3 koivuista. Ei siinä sen kummempaa, ilmoittaa verottajalle mitä myymistään puista sai.
Oma verotuksesi sen sijaan on hankalampi kysymys.