Käyttäjän Perko kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,341 - 2,350 (kaikkiaan 2,415)
  • Perko

    Paikka on kuivassa rinteessä, raivattu,  rysketty on tehty myyntiäkin.  Missä on virhe?

    Perko

    Milläs sen sitten estää siihen tulemasta uudelleen?

    Perko

    Rane,  miulle on jokseenkin sama tuleeko paljaaksihakkuukielto tai ei. Entinen metsälakihan kielsi metsän tuhoamisen.  Uskontoni eikä ajatukseni ja ”puolueeni , sitä ei oo” ei vaadi, että  ihmiset omilla maillaan toimivat kuin hyväksi näkevät.   Olen vai harmilleseti havainnut , ettei laskuoppi ole tavoittanut metsänomistajia ja vain harvan asiaan perehtyneen  metsäaiantuntijan osaa mo:n taloudellisen edun kautta laatia suunnitelmat.

    Rane jos tiedät millä saan helpoiten 10 sm sammalikon häipymään kuusikosta  niin  se  helpottaa minua kummasti.

    Perko

    Startup -yritys Spinnova on  yks’ niitä jotka kehittävät puulle käyttöä. Mie oikaisin hieman kun Aalto-yo:n tutkija sanoi samaa metsätellisuuden innovaatioista.  No se BIO on sitä  häkäpönttöteoriaa ties kuin vanha  jo tervan tiputusajalta. Hyvä systeemi! Sillä voi hajoittaa puun atomeiksi ja sopivilla ”saippuilla ” rakennella uuteen kokoonpanoon.

    Aikapaljon on metsänjalostus  valmista ruutia polttanut.    Onhan Stura E:llä muillakin omat tutkimukset ym.

    Selluksi kelpaa kyllä paksumpikin puu.  Meni tuossa naapurin sahatukit kesällä sellukattilaan, myyjä sai tukin hinnan eikä firma valittanut.  So it’s goes !

    Perko

    Jos kuitenkin eri-ikäsessä metsässä säilyisi arvo ja jopa lisääntyis vuosien myötä. Ootellaan

    Ehkä jokus keksitään mitä siitä voisi tehdä arvokasta. Metsäteollisuus ei  ole vielä sellaista keksinyt. Ei ainutta ideaa!  Tai on mittajärjestelmän josta joutuu käräjille.

    Perko

    Just niin!

    Perko

    Puuki  , kun tarvitset tietoja kehoitan ihan itse  hakemaan.  En viitsi jokaista kohtaa tolkuttaa kun se ei silti tartu. Seuraan   mölinäänne viikon kuluttua. Jatkakaa !

    PS.    A. J.  kiitti nimistä, tiedätkö ketkä oli ne vuorineuvokset jotka tilasi ohjeistuksen? Olen yrittänyt selvittää.

    Perko

    Termiikkiä on vaikea nähdä mutta olette sen havainneet taivaalla olevista poutapilvistä noin 1500 m korkeudella. Pilvet joiden alapuli on lievästi ylöspäin kupera on termiikin aiheuttama tiivistymä.  Siellä istusaukossanne  täysin tyynellä säällä käy tuulen nuhahtus niin silloin lähtee ilmakupla ylös ja voi nostella eväpareitakin taivaalle.

    Syöksyvirtaukselle tarvitaa lämmin alkusade  ja kehittynyt korkea ukkospilvi. Siitä syntyy ”höyrykone” super termiikki,  se onkin jo toinen juttu.  Alku lähtee siitä kun helpoiten irtoava kupla  valkkautuu paikasta jossa pintatuulelle on mahdollisuutta. Sellainen on esim aliskasvillisuudesta puhdistettu metsä.   Laikon kankaalle  jäi nauhoja joissa oli aliskasvillisuus paikallaan ja  on edelleen.

    Perko

    Timpalla onneksi oli vakuutus!

    Perko

    Timpalle : Entisaikojen  osaajissa ei ole moitteen sijaa. On kuitenkin  jälkikäteen havaittu  että on aikamoisia nilkkijäkin joukossa joilla on ollut vai  tavoitteeena omaetu ja hallinnointi uskomuksia myöten.  Moneen silloin  tuomitun asiaan voi edelleen sanoa puolustukseksi ” Se pyörii sittenkin”.  Oikeaoppiset polttivat parimiljoonaa noitaa Euroopassa roviolla 300 vuotta ja vielä 1700 luvullakin. Siltä ajalta metsäoppaatkin voisit heittää roviolle!

    Minä  ihaillen seuraan parikyppisiä neitokaisia eikä tulis mieleenkään  grillaaminen.

Esillä 10 vastausta, 2,341 - 2,350 (kaikkiaan 2,415)