Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,101 - 2,110 (kaikkiaan 2,994)
  • pihkatappi pihkatappi

Koivuvaneri on tietysti yhdyssana, näitä ei voi muokata, ehkä tuosta ymmärtää.

Pohjoisessa ja Lännessä koivukuitu kelpaa ainakin hankinnalla ja haapakuitu meni koivun hinnalla (30 eur/m3). Taitaa olla aluekohtaisia eroja tässäkin tilanteessa. Koivukuitua tarvitaan kuitenkin juuri nyt kotimaisten kartonkien valmistuksessa (MG), eli sillekin on polttoa fiksumpaa käyttöä. Pikkuisen innostuin tästä, kuitenkin tuota koivikkoa varttumassa omissa metsissäkin.

pihkatappi pihkatappi

Paljon riippuu siitä, sataako lunta paljon vai vähän, eli lumisilla alueilla ehkä harvennus kahdessa osassa, muualla kerralla sinne 2000 kpl/ha tiheyteen. Itsellä on vielä tiheämpää 5 metristä koivikkoa työn alla ja kun on raudusta, yritän jättää 2,5 metrin välein noita puita, mutta täällä lumi on iloinen yllätys. Toisaalta Keski-Suomessa tein taimikonhoidon vasta 8 metriseen rauduskoivikkoon (unohtui), oli siellä lumikuormasta taipuneita sitten, mutta nyt on ensiharvennusiässä ja enempi siellä hirven aiheuttamat viat näkyy, kuin vajaa 10 vuotta vanhat lumen taivutukset.

pihkatappi pihkatappi

Aina pitäisi olla vahtimassa niin kuin pikkulapsia. Rosvoamista on apteeraus matriisien käyttäminen painottaen jyrkästi tiettyjä pituuksia, kun kauppakirjalla ei moisesta ole mitään mainintaa.

pihkatappi pihkatappi

Liitu muovisessa liidunpidikkeessä, jonka avulla se pysyy rintataskun liepeessä.. Tänä talvena en tarvinnut kertaakaan liitua, pelkkää ensiharvennusta etelässä ja pohjoisessa ja suurinosa kasvatettu Jätkän sanoin: päin persettä liian tiheänä.

pihkatappi pihkatappi

Ei kai se tila pelkkää timikkoa ole? Ei ole montaa sellaista tilaa vuosien saatossa eteen tullut, missä ei olisi hakattavaa lähitulevaisuudessa. Itse olen ostanut etupäässä tiloja, joissa nuoria metsiä. Kemeratuella taimikonhoidot, ensiharvennukset suurelta osin itse ja aina siellä on kuvioita, joita pääsee uudistamaan viimeistään 15 vuoden päästä, jotka kuviot tietysti kannattaa usein lannoittaa. Osittain oma tilanne johtuu siitä, että en halua haalia uudistuskypsiä metsiä uudistamisen ilosta, viljelytyössä on suurehkot riskit metsänkasvatuksessa ja sitten en tarjoa tuollaisista palstoista tarpeeksi.

pihkatappi pihkatappi

Onhan siinä melkoinen ero maussa, kun keittää nuo kahvit siellä metsässä. Yhdellä etätilalla minulla ei ole sähköä mökissä ja siellä on tullut noita pannukahveja keiteltyä, rannassa on aamuisen pannukahvin loppu, jota nuotiolla lämmittäen tulee vielä hörpättyä lounaan perään. Työpäivän jälkeen keitän uudet kahvit.

Tänäänkin tein metsässä tulet makkaran paistoon, mutta on siinä silti isompi värkkääminen noissa nokipannukahveissa, jos ei ole oikein nuotiopaikkaa vaan sattumalta tervasta tms. Menee hifistelyksi pannukahvittelut kantotulilla ja pidellään sitten pannua 10 minuuttia kepin nokassa, kun ei muutoin onnistu, töissähän siellä metsässä ollaan. Makkaratulilla tauon pituudeksi tulee kiireettömästi noin 20 minuuttia, pannukahvien kanssa kokee tietysti enemmän ja onhan se nautinto, mutta aikaa menee värkätessä ja nautiskellessa tuplat.

pihkatappi pihkatappi

Tänä aamuna keitin veden ja suodatin kiehuvana keittimen pannuun ja siitä termariin, ei ollenkaan hankalaa ja olihan se parempi noin. 0,45 litrainen termari on sopiva, kun on juomapullo erikseen, tosin person kuppia ei tuosta pienehköstä termarista sitten tule.

pihkatappi pihkatappi

Kaikki pitää olla nykyään digitaalisessa muodossa ja yhden palvelun alla. Ajatuksena hyvä tuokin palvelu ja onhan tuolla mahdollisuus muuttaa kuvionrajat ajansaatossa kohdilleen ja kun tuossa on ilmakuvat kuvionrajojen kanssa, niin tuossa on jonkinlaien työkalu. Olen kuitenkin samaa mieltä, valtion rahojen hupuloimista tämä toistaseksi on ollut.

pihkatappi pihkatappi

Kahvin pitää olla sitten vain vähän kuumempaa pullotettaessa, meidän keitin ei tee yhtä kuumaa kahvia kuin moccamasteri. Täytyy kokeilla vielä tuota Airamin pulloa.

pihkatappi pihkatappi

En ole oikein teeihmisiä, mutta kyllä tuo maistuu erilaisilla lapuilla, ainakin minulle on riittänyt, termarin koko 0,79 litraa.

Esillä 10 vastausta, 2,101 - 2,110 (kaikkiaan 2,994)